Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Алли Свірської на тему «Перевага подання звітності в електронному вигляді»
Днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Перевага подання звітності в електронному вигляді».
На питання платників відповіла начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Алла Свірська.
Питання 1. Які переваги подання податкової звітності в електронному вигляді?
Відповідь: Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:
– економію робочого часу;
– немає необхідності відвідувати податкову інспекцію;
– економію власних коштів на придбання звітних документів;
– оперативне оновлення версій документів звітності;
– гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;
– звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням кваліфікованого електронного підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;
– підтвердження доставки звітності (податковий орган надсилає квитанції про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв’язку);
– конфіденційність інформації;
– суттєве скорочення термінів проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку;
– можливість проведення звірки щодо платежів та відстеження наявності податкового боргу в електронному вигляді.
Питання 2. Яким чином платник податків набуває статусу суб’єкта електронного документообігу?
Відповідь: Для набрання статусу суб’єкта електронного документообігу та користування сервісами електронного кабінету, платнику податків необхідно:
– отримати кваліфікований електронний підпис у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, банку та інших установах;
– зареєструватися користувачем електронного кабінету, розміщеного на сайті ДПС України, за допомогою отриманого кваліфікованого електронного підпису;
– надіслати засобами електронного зв’язку Заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів;
– після отримання підтвердження про приєднання до системи електронного документообігу – платник податків набуває статусу суб’єкта електронного документообігу та має можливість користуватися сервісами електронного кабінету.
Питання 3. Де можливо отримати кваліфікований електронний підпис?
Відповідь: Отримати кваліфікований електронний підпис можливо у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, банку та інших установах.
На теперішній час отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи у Дніпропетровській області можливо у наступних пунктах Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС:
– м. Дніпро, просп. Слобожанський, буд. 95а (Лівобережна ДПІ);
– м. Дніпро, просп. Богдана Хмельницького, буд. 25 (Шевченківська ДПІ);
– м. Кривий Ріг, просп. Героїв – підпільників, буд. 42 (Криворізька північна ДПІ).
Питання 4. Які умови та режим роботи сервісу «Електронний кабінет»?
Відповідь: Хочу звернути увагу на функціонування сервісу «Електронний кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua/), яким можливо скористатись цілодобово як з персональних комп’ютерів так і з смарт-пристроїв, сервіс працює безкоштовно.
Питання 5. Що є підтвердженням про прийняття або відмову у прийнятті електронного документу?
Відповідь: Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача електронного документа та автора квитанції).
Затверджено перелік лікарських засобів, які звільняються від сплати ввізного мита та від оподаткування ПДВ в умовах дії карантину
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 21.03.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 «Про затвердження переліку лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), які звільняються від сплати ввізного мита та операції з ввезення яких на митну територію України звільняються від оподаткування податком на додану вартість» (далі – Постанова № 224).
Постанову № 224 розроблено відповідно до п 71 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 96 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України (далі – МКУ).
Постанова № 224 діє протягом строку дії п. 71 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ та пункту 96 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» МКУ.
Постанову опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 21.03.2020 № 55 та розміщено на сайті єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням
Відеоурок від податкової № 2.
Податкова декларація платника єдиного податку – ФОПа 3 групи за квартал
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/6018.html розміщено відеоурок № 2.
Так, податкова служба продовжує серію відеоуроків, в яких роз’яснює як правильно користуватися електронними сервісами. Відеоурок № 2 присвячено заповненню квартальної декларації фізичними особами – платниками єдиного податку, які перебувають на ІІІ групі.
Подати таку декларацію ФОПи можуть за допомогою приватної частини Електронного кабінету. Нагадуємо, щоб увійти до приватної частини необхідно скористатися електронним ключем.
У відео ви дізнаєтеся, як укласти з податковою договір про визнання електронних документів, який потрібний для заповнення декларації, та як заповнити саму податкову декларацію.
Закликаємо платників користуватися електронними сервісами та не виходити з дому без зайвої потреби.
Податок на додану вартість: підсумки декларування в березні
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
Державна податкова служба України, незважаючи на несприятливі зовнішні фактори, продовжує підвищувати ефективність своєї роботи. Найкраще це можна продемонструвати на прикладі найбільш складного та чутливого до якості адміністрування податку – податку на додану вартість.
При зменшенні бази оподаткування (обсягу оподаткованих операцій) у лютому 2020 року до лютого 2019 року на майже 30 млрд грн (– 4,3 %) задекларовані до сплати суми ПДВ зросли на 100 млн грн (+ 0,5 %). Тобто тенденція зростання нарахувань ПДВ випереджаючими темпами, порівняно з темпами зростання економіки, яку демонструвала Державна податкова служба України з перших місяців своєї роботи, зберігається і зараз. Цих результатів вдалося досягти завдяки підвищенню якості аналізу надходжень податку, ефективності адміністрування та впровадження нової системи моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків.
Зростання задекларованих сум ПДВ відбулось попри суттєве зменшення декларування бюджетоформуючими платниками групи НАК «Нафтогаз України». Так, у березні 2019 року (за деклараціями лютого) цими підприємствами було задекларовано ПДВ 4,5 млрд грн, тоді як у березні цього року лише 1,3 млрд гривень. Значне зменшення декларування підприємствами групи НАК «Нафтогаз України» зумовлене низькою ціною на газ та скороченням споживання через аномально теплу зиму.
Без урахування НАК «Нафтогаз України», АТ «Укргазвидобування», АТ «Укртрансгаз», ПАТ «Укрнафта» за підсумками лютого було задекларовано ПДВ на 3,3 млрд грн, або на 22,5 % більше, ніж у лютому минулого року. При цьому за цей самий період обсяг постачання скоротився на 0,7 %.
«Ці кошти надійшли до бюджету завдяки професійній роботі нашої команди. Податкова дякує усім платникам за добровільне декларування у цих складних для функціонування бізнесу умовах. Зі свого боку ми гарантуємо продовження ефективної боротьби з мінімізаційними схемами з ПДВ для того, щоб гроші, які зараз так необхідні нашій державі, у повному обсязі потрапили до бюджету, а чесний бізнес вчасно отримав відшкодування», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/412887.html
До уваги платників!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Законом України від 17 березня 2020 року № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» встановлено: з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
На виконання зазначеної вище норми Державною податковою службою України та її територіальними органами призупиняється відлік перебігу строків звернення платників податків за наданням, в тому числі, адміністративних послуг, передбачених Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями та, відповідно, призупиняється відлік строків надання цих послуг контролюючим органом.
Нові правила застосування РРО відтерміновано!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 18.03.2020 набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню короновірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533), яким внесено зміни до законів України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг».
Внесеними Законом № 533 змінами для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку другої – четвертої груп відтерміновано застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО, а також застосування штрафних санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон про РРО), а саме:
► до 01 серпня 2020 року відтерміновано впровадження застосування програмних РРО;
► до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування РРО та/або програмних РРО для окремих видів діяльності;
► до 01 квітня 2021 року відтерміновано запровадження обов’язкового використання РРО та/або програмних РРО для всіх платників єдиного податку другої – четвертої групи;
► до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону про РРО за порушення порядку проведення розрахункових операцій.
Нагадуємо, що Закон № 533 набрав чинності 18.03.2020.
Звільнення від подання податкової декларації про майновий стан і доходи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що обов’язок платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з подання декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) вважається виконаним, відповідно до п. 179.2 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якщо платник ПДФО отримував доходи:
► від податкових агентів, які згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
► лише від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом IV ПКУ;
► від операцій продажу (обміну) майна, дарування в разі нотаріального посвідчення договорів, за якими був сплачений ПДФО відповідно до розділу IV ПКУ;
► у вигляді об’єктів спадщини, які згідно з розділом IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО та/або з яких сплачено ПДФО відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.
Крім того, п. 179.4 ст. 179 ПКУ визначає коло осіб, які звільняються від обов’язку подання податкової Декларації, а саме:
а) незалежно від виду й суми отриманих доходів платниками ПДФО, які:
- є малолітніми/неповнолітніми чи недієздатними особами й водночас перебувають на повному утриманні інших осіб (у т.ч. батьків) і/або держави станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні чи ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання Декларації;
- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;
б) в інших випадках, визначених розділом IV ПКУ.
При цьому додатково повідомляємо, що за 2019 рік платниками ПДФО, які зобов’язані подати Декларацію, така Декларація подається до 01 липня 2020 року. Відповідні зміни внесено до ПКУ Законом України від 17.03.2020 № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню короновірусної хвороби (COVID-19)».
Наполягайте на офіційному працевлаштуванні
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що ст. 43 Конституції України передбачає право кожного громадянина на працю, що гарантує офіційне працевлаштування. Так, відповідно до зазначеної статті кожен громадянин має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Отже, нагадуємо роботодавцям про необхідність офіційного оформлення трудових відносин з найманими працівниками та звертаємо увагу, що негативні наслідки застосування неоформленої праці для роботодавців, – це суттєва фінансова та адміністративна відповідальність, а також втрата репутації надійного партнера, яка є необхідною для розвитку й процвітання бізнесу, відчуття комфорту в його веденні.
Для найманих працівників нелегальні трудові відносини – це втрата соціальних виплат, серед яких перш за все – пенсії, виплати по лікарняних листах, виплати допомоги у зв’язку з втратою роботи тощо.
Кожен громадянин нашої країни має усвідомлювати, що офіційні трудові відносини гарантують захищене майбутнє, а офіційна заробітна плата забезпечує наповнення бюджетів та фондів соціального захисту громадян, сприяє формуванню бюджетів громад, на території яких вони здійснюють свою діяльність.