ШЕВЧЕНКІВСЬКА ДПІ СОБОРНОГО УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ!
Виправлення помилки, допущенної у реквізитах податкового розрахунку за ф. 1ДФ
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно п. 3.1 розд. ІІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі – Порядок) визначено перелік реквізитів, які заповнюються у податковому розрахунку.
Проведення коригувань реквізитів податкового розрахунку проводиться у відповідності з розділом ІV Порядку.
Коригування поданого і прийнятого податкового розрахунку проводяться на підставі самостійно виявлених податковим агентом помилок, а також на підставі повідомлень про помилки, виявлені контролюючим органом (п. 4.1 розд. ІV Порядку).
У разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку до закінчення строку його подання подається звітний новий податковий розрахунок (п. 4.2 розд. ІV Порядку).
Уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди (п. 4.3 розд. ІV Порядку).
Відповідно до п. 4.4 розд. ІV Порядку заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податковий розрахунок подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.
Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Разом із звітним новим та уточнюючим податковим розрахунком платник податку має право надати до контролюючого органу пояснення проведених виправлень.
Порядок сплати земельного податку фізичною особою у рік придбання земельної ділянки
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 286.5 ст. 286 ПКУ нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 287.5 ст. 287 ПКУ).
З урахуванням викладеного, при отриманні від центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин, та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі. Податок підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Врахування сум ПДВ при визначенні об’єкта оподаткування з податку на прибуток
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п. 44.2 ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Підпунктом 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
ПКУ не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування на суму податку на додану вартість. Такі суми відображаються при формуванні фінансового результату за правилами бухгалтерського обліку.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями).
Порядок оподаткування ПДВ операції з постачання маркетингових послуг
Шевченківська ДПІ Соборного ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до пп. 14.1.108 п. 14.1 ст. 14 р. І Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) маркетингові послуги (маркетинг) – послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).
Згідно із пп. «б» п. 185.1 ст. 185 р. V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.
Місцем постачання послуг відповідно до п. 186.4 ст. 186 р. V ПКУ є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у п. 186.2 і п. 186.3 цієї статті.
Враховуючи вищенаведене, операція з постачання платником ПДВ маркетингових послуг є об’єктом оподаткування ПДВ, незалежно від того кому вони надаються резиденту чи нерезиденту.
Розмір єдиного внеску, який застосовує юридична особа при виплаті працівнику – особі з інвалідністю винагороди за цивільно – правовим договором
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Нормами частини п’ятої ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) визначено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) для всіх платників ЄВ (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 відс. до визначеної бази нарахування ЄВ.
Відповідно до п. 13 частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 ЄВ для підприємств, установ і організацій, у яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41 відс. визначеної п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ для працюючих осіб з інвалідністю.
Згідно з п. 6 розд. ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами та доповненнями, для підприємств, установ і організацій, у яких працюють особи з інвалідністю, ЄВ встановлюється відповідно до Закону № 2464 у розмірі 8,41 відс. суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями, суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги з тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами для працюючих осіб з інвалідністю.
Враховуючи зазначене вище, юридична особа при виплаті працівнику – особі з інвалідністю винагороди за цивільно-правовим договором застосовує ставку ЄВ у розмірі 22 відсотки.
У І кварталі 2020 року до ДПС надійшло майже 3 тис. звернень громадян
та запитів на отримання публічної інформації
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Незважаючи на карантинні заходи, ДПС продовжує здійснювати свої повноваження, визначенні чинним законодавством України.
Зокрема, в умовах карантину ДПС забезпечує права платників та громадян на подання звернень та запитів на отримання публічної інформації, які надходять до ДПС засобами електронної пошти та засобами поштового зв’язку.
У січні 2020 року до ДПС надійшло 0,9 тис. звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації, у березні поточного року їх кількість вже склала 1,1 тис. Загалом протягом січня – березня 2020 року зареєстровано 2,9 тис. звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації.
Також здійснюється оновлення наборів даних у формі відкритих даних, розпорядником яких є ДПС, на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних (data.gov.ua) та на офіційному вебпорталі ДПС (tax.gov.ua).
Нагадуємо, що звернення громадян подаються на електронну скриньку zvernennya_dps@tax.gov.ua із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, місця проживання (реєстрації), суті порушеного питання, дати та особистого підпису, у вигляді сканкопії або фотокопії.
Запити на отримання публічної інформації надсилаються на електронну скриньку publicinfo_dps@tax.gov.ua.
Юридичні та самозайняті особи подають звернення на електронну скриньку post@tax.gov.ua.
Відеоурок з роз’ясненням як направляти в ДПС листи та звернення за допомогою Електронного кабінету можна переглянути на ютуб-каналі ДПС за посиланням https://youtu.be/wsGYmcOYScA.
Водночас звертаємо увагу, що звернення громадян та запити на отримання публічної інформації з питань державної митної політики необхідно надсилати до Державної митної служби України, а з питань, які належать до компетенції Державної фіскальної служби, до ДФС.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/414915.html
ПДВ: законом № 532 підвищено доступність лікарських засобів
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 18.03.2020 набрала чинності норма Закону України від 17 березня 2020 року № 532-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підвищення доступності лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, які закуповуються за кошти державного бюджету, та створення умов для закупівель у сфері охорони здоров’я за кошти державного бюджету», відповідно до якої продовжено дію п. 38 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України до 31 грудня 2022 року.
Так, згідно з вищезазначеним оновленим пунктом тимчасово, до 31 грудня 2022 року, звільняються від оподаткування ПДВ:
► операції з ввезення на митну територію України лікарських засобів, внесених до Державного реєстру лікарських засобів, медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введених в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, та операції з першого постачання таких лікарських засобів, медичних виробів на митній території України;
► операції з першого постачання виробником на митній території України лікарських засобів, внесених до Державного реєстру лікарських засобів, медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введених в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності;
► операції з постачання (передачі) лікарських засобів та медичних виробів, що були ввезені та/або поставлені на митній території України відповідно до цього пункту, у системі охорони здоров’я від центрального органу виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або від державних підприємств, створених за наказом цього центрального органу виконавчої влади, до кінцевого споживача (пацієнта) у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров’я.
Звільнення зазначених вище операцій від оподаткування ПДВ відбувається, якщо ввезення та/або постачання здійснюється на підставі договорів із спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі, які визначені відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», укладених на виконання угод між центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та відповідною спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлі, у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров’я.
У разі порушення цільового використання лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться на митну територію України та/або постачаються на митній території України відповідно до цього пункту, платник ПДВ зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за наслідками податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму ПДВ, що мала бути сплачена в момент ввезення (нарахована в момент постачання) таких лікарських засобів та медичних виробів, а також несе відповідальність відповідно до законодавства.
Перелік лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі із спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі, та порядок ввезення, постачання і цільового використання лікарських засобів, медичних виробів, що звільняються від оподаткування ПДВ відповідно до цього пункту, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Спецвикористання лісових ресурсів здійснюється
на підставі лісорубного або лісового квитків
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що платниками рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів є лісокористувачі – юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, фізичні особи (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичні особи – підприємці, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.
Водночас умови спеціального використання лісових ресурсів визначено Порядком спеціального використання лісових ресурсів та Порядком видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів» із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 731), згідно з якими спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється на підставі лісорубного або лісового квитків.
Лісовий квиток видається щороку на підставі лімітів використання лісових ресурсів під час заготівлі другорядних лісових матеріалів за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку № 761.
Нагадаємо, платники, об’єкт оподаткування, ставки, порядок обчислення і сплати рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів визначені статтями 256, 257 та 258 розділу ІХ Податкового кодексу України.
Про податкову знижку за навчання
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що продовжується деклараційна кампанія 2020 року.
Право платника податку податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі — ПКУ).
Відповідно до п. п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник ПДФО має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу такого платника за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково має бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права регулює Закон України від 05 вересня 2017 року № 2145-VІІІ «Про освіту» із змінам та доповненнями (далі — Закон № 2145).
Крім того, спеціальними законами, які визначають правові, організаційні, фінансові засади, а також структуру та типи закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти є: закони України «Про позашкільну освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту».
Згідно з п. 5 ст. 79 Закону № 2145 встановлено, що розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором.
Договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.
Враховуючи викладене, з метою використання права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року платник ПДФО може включити фактично здійснені ним витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами, зокрема, копією договору, що ідентифікує заклад освіти — надавача послуг і здобувача освіти — отримувача послуг (його законного представника) та/або юридичну чи фізичну особу, яка здійснює оплату.
При цьому в договорі про навчання має бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).
Декларація ФОП – платника єдиного податку – в Електронному кабінеті
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 557).
Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів (п. 3 розділу ІІ Порядку № 557).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС
У відкритій частині Електронного кабінету у розділі «Допомога» розміщено покрокову допомогу щодо створення електронних документів за допомогою режиму «Введення звітності».
В режимі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету користувач має можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати, зокрема, податкову звітність за формою податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 зі змінами та доповненнями.
При формуванні податкової декларації користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми» та обирає необхідну форму податкової декларації (наприклад, F0103306) за звітний період, щодо якого здійснюється звітування. В наступному вікні обирає «стан документа» та відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район».
Закон № 532: платникам податку на прибуток
про пільги, які діють у 2020 році
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 01.04.2020 набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 532-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підвищення доступності лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, які закуповуються за кошти державного бюджету, та створення умов для закупівель у сфері охорони здоров’я за кошти державного бюджету» (далі – Закон № 532), крім окремих його положень, які набрали чинності 18.03.2020.
Законом № 532 п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України доповнено новими абзацами, відповідно до яких фінансовий результат податкового (звітного) періоду у платника податку на прибуток не збільшується на вартість поставлених безоплатно товарів особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, якщо така вартість перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року платника. При цьому необхідно, щоб виконувались наступні умови:
1) такі товари на день укладення договору про їх закупівлю були включені до Переліку лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються за кошти державного бюджету для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та
2) такі товари були придбані особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, за рахунок коштів державного бюджету, передбачених для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я.
Крім того, норми щодо збільшення фінансового результату податкового не застосовується до безоплатно поставлених (переданих) особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, товарів, за умови, що такі товари були придбані за кошти грантів (субгрантів) для виконання програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні відповідно до закону.
До уваги гірничих підприємств!
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ Головне упавління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин обчислюють розрахункову вартість одиниці відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) за формулою, визначеною п. 252.16 ст. 252 Податкового кодексу України, елементом якої є коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства, обчислений у матеріалах геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (десятковий дріб).
Гірничі підприємства, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, обчислюють податкові зобов’язання із застосуванням коефіцієнта рентабельності, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України.
Відповідно до частини четвертої ст. 45 Кодексу України про надра від 27 липня 1994 року № 132/94-ВР зі змінами та доповненнями запаси корисних копалин розвіданих родовищ, а також запаси корисних копалин, додатково розвіданих у процесі розробки родовищ, підлягають експертизі та оцінюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або іншими уповноваженими підприємствами, установами чи організаціями, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Отже, якщо гірниче підприємство порушило строк регулярної повторної державної експертизи та оцінки запасів родовищ корисних копалин ділянки надр від попередньо проведеної державної експертизи та оцінки, то розрахункова вартість одиниці відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) обчислюється з урахуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України.
Платникам єдиного внеску про застосування штрафних санкцій
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 02.04.2020 набрав чинності 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», яким внесено зміни, зокрема до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Пунктом 911.1 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 встановлено, що тимчасово, штрафні санкції, визначені частиною 11 ст. 25 Закону № 2464 не застосовуються за наступні порушення, вчинені щодо періодів з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2020 року:
► несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок);
► неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);
► несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом № 2464, до контролюючих органів. При цьому абзаци другий та третій п. 7 частини 11 ст. 25 Закону № 2464 щодо такого порушення, вчиненого щодо періодів з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2020 року, не застосовується.
Так, згідно з абзацами другим та третім п. 7 частини 11 ст. 25 Закону № 2464 неподання, несвоєчасне подання звітності платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або несвоєчасне подання, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Крім того, протягом періодів з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2020 року платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню(п. 911.2 розділу VIII Закону № 2464).
Особи, які є ветеранами війни,
звільняються від сплати туристичного збору
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Підпунктом «г» п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 Податкового кодексу України від (далі – ПКУ) визначено, що платниками туристичного збору не можуть бути особи які є ветеранами війни.
Правовий статус ветеранів війни визначений Законом України від 22 жовтня 1993 року № 3551-ХІІ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 3551).
Відповідно до розділу ІІІ Закону № 3551 ветеранам війни надаються пільги зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету відповідно до ПКУ.
Згідно з ст. 4 Закону № 3551 ветеранами війни є особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни.
Статтею 18 Закону № 3551 передбачено, що ветеранам війни вручаються посвідчення та нагрудні знаки. Порядок виготовлення та видачі посвідчень і знаків встановлюється Кабінетом Міністрів України та міжнародними договорами, в яких бере участь Україна.
Відповідно до ст. 18 Закону № 3551 постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 1994 року № 302 «Про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни» із змінами та доповненнями (далі – Постанова № 302) затверджені:
► Положення про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранам війни (далі – Положення);
► опис нагрудних знаків ветеранів війни (додаток № 1 до Постанови № 302);
► зразки посвідчень та нагрудних знаків, що видаються ветеранам війни (додатки № 2 і 3 до Постанови № 302);
► бланк-вкладка до посвідчення учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни II – III груп із числа учасників бойових дій у період Другої світової війни, яким виповнилося 85 років і більше (додаток № 5 до Постанови № 302).
Посвідчення є документом, що підтверджує статус ветеранів війни та інших осіб, на яких поширюється чинність Закону № 3551, на основі котрого надаються відповідні пільги і компенсації (п. 2 Положення).
За січень – березень 2020 року підрозділами податкових перевірок
проведено 252 перевірки бізнесу Дніпропетровщини
За січень-березень 2020 року підрозділами податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 252 перевірки.
За результатами цих перевірок донараховано 318,0 млн гривень.
Одним із напрямків контрольно – перевірочної роботи є викриття схем та порушень податкового законодавства. Так, податківцями завершена планова перевірка суб’єкта господарювання, основний вид діяльності якого є виробництво хлібо – булочних виробів. В ході перевірки встановлені порушення податкового законодавства, ведення бухгалтерського обліку, які призвели до завищення адміністративних витрат.
За результатами перевірки підприємством до бюджету сплачено понад 650 тис. гривень.
Законом України від 17 березня 2020 року № 533 – IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» проведення перевірок призупинено.
Відеоурок 2 (частина 3): оновлені норми
з плати за землю та з податку на нерухомість
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області представляє до вашої уваги відеоурок про оновлені норми з плати за землю та з податку на нерухомість.
Відеоматеріали за темою розміщено за посиланням:
https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/6151.html
а також:
► на офіційній сторінці «ДПС у Дніпропетровській області» соціальної мережі Facebook за посиланням:
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/videos/3200426849991455/
та
► на каналі популярного відеохостингу You Tube за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=xSuTcqMTLOc
Голова ДПС України провів онлайн зустріч
з представниками Американської торговельної палати в Україні
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Державна податкова служба України використовує нові формати спілкування з представниками бізнесу в умовах карантину.
09 квітня Голова ДПС Сергій Верланов провів онлайн зустріч з представниками Американської торговельної палати в Україні.
«У нашій країні триває карантин, тому всі наші зусилля спрямовані, передусім, на захист наших працівників та платників податків. Ми вжили низку обмежувальних заходів щодо спілкування з нашими клієнтами, утім ДПС працює і, за потреби, ми готові до консультацій з бізнесом із застосуванням нових форматів», – зауважив Голова ДПС Сергій Верланов.
Під час зустрічі керівник податкової служби надав відповіді на актуальні питання щодо останніх новацій у податковому законодавстві. Мова йшла, зокрема, про зміни у контрольно-перевірочній роботі, звільнення від плати за землю та податку на нерухомість, передбачене Законом України від 17 березня 2020 року № 533, механізм застосування пільги з ПДВ щодо операцій постачання на митній території України лікарських засобів, медвиробів, медобладнання тощо.
Також Голова ДПС наголосив, що нинішні непрості умови не привід сповільнювати реформу податкової. Навпаки – час її прискорити.
«Тут не треба нічого вигадувати: основними дороговказами для нас залишаються запит українського бізнесу на стабільність і якість податкового сервісу, а також домовленості з МВФ та ЄС. Домовленості, що передбачають ті речі, які ми вже робимо: підтримку і захист системи автоматичного відшкодування ПДВ, боротьбу з нелегальним обігом підакцизних товарів, впровадження сервісного підходу до платників. І ті, які запровадимо найближчим часом: електронні чесні аудити, що дозволять в рази знизити корупцію під час перевірок, та перехід ДПС на єдину юридичну особу, який забезпечить ефективність та незворотність реформи служби. Адже перенесення в регіони перетворень, що відбуваються на центральному рівні, залишається для нас одним з головних викликів», – підкреслив Сергій Верланов.
У ході зустрічі сторони також обговорили ситуацію в країні та роботу ДПС під час пандемії. Особливо важливим у цих умовах є безперебійність роботи інформаційно-телекомунікаційного блоку та розвиток електронного документообігу. За словами Сергія Верланова, у цьому напрямі Служба проводить активну роз’яснювальну роботу щодо можливостей електронного спілкування з податковими органами. Зокрема, систематично на вебпорталі ДПС, ютуб-каналі та соціальних мережах розміщуються відеоуроки з роз’ясненнями щодо використання електронних сервісів.
Крім того, враховуючи низку змін для бізнесу, які передбачені новими законами щодо запобігання поширенню Covid-19, ДПС готує інформаційні листи, в яких роз’яснює законодавчі нововведення.
«Ми докладаємо максимум зусиль, щоб платники податків в умовах карантину не відчували інформаційну ізольованість. Інформація щодо наповнення бюджету, зміни у законодавстві, сервісні можливості податкової – про все це ми регулярно комунікуємо», – наголосив Сергій Верланов.
Зі свого боку Американська торговельна палата в Україні подякувала ДПС за відкритий діалог. Там зазначили, що нині компанії-члени Палати адаптуються до нових реалій, тому вдячні за можливість обговорити нагальні питання та пропозиції щодо подальшого спрощення та цифровізації процесів. За словами віце-президента Американської торговельної палати Тетяни Прокопчук, на сьогодні для бізнесу важливе збереження безперебійної роботи всіх онлайн сервісів, що адмініструються Державною податковою службою України.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/415069.html
До уваги платників єдиного податку першої та другої груп!
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Норми встановлені п. 295.1 та п. 295.2 ст. 295 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п. 295.5 ст. 295 ПКУ).
Пунктом 295.6 ст. 295 ПКУ встановлено, що суми єдиного податку, сплачені відповідно до п. 295.5 ст. 295 ПКУ підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.
Помилково та/або надміру сплачені суми єдиного податку підлягають поверненню платнику в порядку, встановленому ПКУ.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі (п.п. 298.3.2 п. 298.3 ст. 298 ПКУ).
Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами ПКУ не передбачено.
Враховуючи вищевикладене, з метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів, заяву щодо періоду щорічної відпустки слід подавати до контролюючого органу до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності слід подавати одразу після закінчення лікарняного.
Про збільшення суми ПДВ, на яку платник
має право зареєструвати ПН/РК в ЄРПН
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що складовою формули щодо суми ПДВ, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) є загальна сума поповнення, зокрема, з поточного рахунку платника ПДВ рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ (SПопРах).
Норми визначені п. 2001.3 ст. 2001 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Крім того, згідно п. 2001.4 ст. 2001 ПКУ, на рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ платника ПДВ зараховуються кошти:
а) з поточного рахунку такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до п. 2001.3 ст. 2001 ПКУ;
б) з поточного рахунку такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку;
в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;
г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, повернутих платнику податків у порядку, встановленому п. 43.4 прим. 1 ст. 43 ПКУ.
Збільшення суми ПДВ, на яку платник має право зареєструвати ПН/РК в ЄРПН шляхом поповнення рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ з інших джерел чинним законодавством не передбачено.
Умови, за яких не є об’єктом оподаткування податком на нерухомість житлова / нежитлова нерухомість органів державної влади
Шевченківська ДПІ Соборного ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п.п. «а» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності).
Тобто, застосування установами, організаціями п.п. «а» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ, можливе за умови одночасного виконання таких критеріїв:
1) створення їх органами державної влади, органами місцевого самоврядування;
2) фінансування лише за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;
3) отримання статусу неприбутковості.
Нагадуємо, що документом, який підтверджує статус неприбутковості, є Рішення про включення підприємства, установи, організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій, видане контролюючим органом за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості згідно з п. 5 розділу I Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 із змінами.
Інформацію про доходи можливо отримати в Електронному кабінеті
Шевченківська ДПІ Соборного ГУ ДПС у Дніпропетровській області у зв’язку зі спалахом та розповсюдженням коронавірусу СОVID-19 наполегливо рекомендує платникам утриматися від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби і отримувати адміністративні послуги дистанційно.
З метою достовірного відображення інформації про доходи в деклараціях про майновий стан і доходи звертаємо увагу на можливість отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) в електронному вигляді засобами електронного сервісу ДПС України Електронний кабінет.
В Електронному кабінеті можна сформувати запит на отримання відомостей із ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків із використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – Ключ), а також отримати відповідь на такий запит протягом декількох хвилин.
Для цього необхідно:
- здійснити вхід до Електронного кабінету за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua, обрати кнопку «ВХІД»;
- обрати Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг та тип Ключа;
- вибрати в меню позицію «ЕК для громадян»;
- обрати «ЗАПИТ ПРО СУМИ ВИПЛАЧЕНИХ ДОХОДІВ»;
- застосувати кнопку «СТВОРИТИ»;
- візуально перевірити реквізити у сформованому автоматично запиті;
- у разі виявлення помилок виправити свої реквізити;
- застосувати кнопку «ПЕРЕВІРИТИ»;
- обрати кнопку «ЗБЕРЕГТИ»;
- стати на створений запис (має змінитися колір), після цього обрати кнопку «ПІДПИСАТИ», завантаживши Ключ;
- стати на створений запис (має змінитися колір), застосувати кнопку «ВІДПРАВИТИ».
Інформація про доходи надійде на адресу електронної пошти, яку зазначили під час формування запиту, також її можна отримати в Електронному кабінеті, обравши в меню позицію «ВХІДНІ/ВИХІДНІ ДОКУМЕНТИ».
Нагадуємо, що відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533) підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим п. 523, яким встановлено, що річна декларація про майновий стан і доходи за 2019 рік, подається до 01 липня 2020 року, крім випадків, передбачених розділом IV ПКУ, коли така декларація може бути подана пізніше цього строку.
При цьому вимоги п.п. 49.18.4 ст. 49 ПКУ у 2020 році не застосовуються, тобто граничний строк подання декларації за 2019 рік з терміну до 01 травня подовжується до 01 липня 2020 року.
Довідково: з інформацією, як оформити запит на отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, також можливо ознайомитись у відеоуроці від податкової № 3 за посиланнями:
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6067.html
https://www.facebook.com/TaxUkraine/videos/284290552557638/
Відеоурок від податкової № 6
Подання заяви про надання довідки про відсутність заборгованості
Шевченківська ДПІ Соборного ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Податкова служба продовжує серію відеоуроків, у яких роз’яснює, як правильно користуватися електронними сервісами.
Шостий відеоурок присвячено поданню заяви про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за допомогою Електронного кабінету.
Переглянувши відеоурок, користувачі зможуть дізнатися, як правильно оформити заяву про надання довідки та надіслати до органу ДПС, де платник перебуває на обліку.
Зазначена довідка, зокрема, необхідна платнику для участі у публічних закупівлях.
Відео доступне на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6153.html
та на ютуб-каналі ДПС за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=g3M1TsVr1S8&feature=youtu.be
Новації для платників єдиного податку, запроваджені Законом № 532
Шевченківська ДПІ Соборного ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 17 березня 2020 року № 532-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підвищення доступності лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, які закуповуються за кошти державного бюджету, та створення умов для закупівель у сфері охорони здоров’я за кошти державного бюджету» (далі –Закон № 532), внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема до ст. 292.
Так, Законом № 532 п. 292.11 ст. 292 ПКУ доповнено новим пунктом, відповідно до якого:
■ до складу доходу, визначеного цією статтею, не включаються, зокрема безоплатно надані (передані) особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, на користь суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, за умови якщо:
1) такі товари на день укладення договору про їх закупівлю були включені до Переліку лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються за кошти державного бюджету для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та
2) такі товари були придбані особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, за рахунок коштів державного бюджету, передбачених для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я або за кошти грантів (субгрантів) для виконання програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні відповідно до закону.
У разі нецільового використання лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за наслідками податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму єдиного податку за ставкою, передбаченою п. 293.5 ст. 293 ПКУ.
Норми набрали чинності 01.04.2020.
Надавали у 2019 році послуги з репетиторства – задекларуйте доходи!
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, якщо викладач, який надає послуги репетиторства, не є фізичною особою – підприємцем, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок (збір) із таких доходів.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2019 рік таким викладачам – репетиторам слід подати особисто за місцем податкової реєстрації або уповноваженою на це особою, надіслати поштою чи онлайн з використанням ключів електронно – цифрового підпису. Ця декларація надається за новою формою, яка введена в дію з 1 січня та затверджена наказом Міністерства фінансів України від 25 квітня 2019 року №177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».
Доходи від репетиторства оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %. Також із вказаних доходів відраховується військовий збір за ставкою 1,5 %.
Під поняттям «репетиторство» мається на увазі: підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових та дипломних робіт тощо.
Звертаємо увагу, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533-IX термін подання річної декларації про майновий стан і доходи продовжено до 1 липня 2020 року. Суму податкового зобов’язання, яке платниками визначено до сплати, необхідно сплатити до 1 жовтня 2020 року.
Довідково: з інформацією, як заповнити декларацію про майновий стан і доходи громадян можливо ознайомитись у відеоуроці від податкової № 1 за посиланнями:
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/5977.html
https://www.facebook.com/TaxUkraine/videos/1407838859418903/
https://www.youtube.com/watch?v=YOhECvfE0Z4
Оприлюднено новий Міжнародний стандарт фінансової звітності
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Міністерством фінансів України на офіційному вебсайті за посиланням https://mof.gov.ua/uk/mizhnarodni-standarti-finansovoi-zvitnosti опубліковано новий міжнародний стандарт фінансової звітності – МСФЗ 9 та covid-19 «Облік очікуваних кредитних збитків із застосуванням МСФЗ 9 «Фінансові інструменти».
Цей документ призначений для підтримки послідовного застосування вимог у стандартах МСФЗ.
ФОП – роботодавець оформлює трудові відносини відповідно до закону
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що порядок оформлення трудових відносин однаковий для всіх роботодавців: як для юридичних осіб так і для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП).
Статтею 21 Кодексу законів про працю України визначено (далі –КЗпП), що трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Отже, ФОП, які є роботодавцями, також необхідно укладати трудові договори з найманими працівниками.
Порядок укладення трудового договору регулюється ст. 24 КЗпП, якою зокрема, визначається, що трудовий договір укладається в письмовій формі. При укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт чи інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, – документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інші документи.
Трудовий договір вважається укладеним лише після підписання його роботодавцем і працівником та оформлення наказу чи розпорядження про прийняття працівника на роботу.
Статтею 24 КЗпП передбачено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Повідомлення про прийняття працівника – важлива складова оформлення трудових відносин.
До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором, оформленим наказом, потрібно подати повідомлення до ДПС України за формою, встановленою постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» із змінами в один із таких способів:
► засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
► на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
► на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Облік платників в органах ДПС ведеться за податковими номерами
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що облік платників податків в контролюючих органах здійснюється за податковими номерами.
Податковим номером платника податків відповідно до норм п. 2.2 розділу ІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами (далі – Порядок № 1588) є:
- код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (далі – ЄДРПОУ) для платників податків, які включаються до такого реєстру (юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб – резидентів та нерезидентів);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
- реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами за структурою, встановленою у п. 2.3 розділу ІІ Порядку № 1588, платникам податків, визначеним у п. 2.4 розділу ІІ Порядку № 1588.
Податковий номер платника податків зазначається у всіх свідоцтвах, довідках, в інших документах або повідомленнях, що видаються платнику податків, у всіх податкових деклараціях (розрахунках, звітах), платіжних документах щодо податків і зборів, у фінансових документах, а також в інших випадках, передбачених законодавством (п. 2.5 розділу ІІ Порядку № 1588).
Податковий номер платника податків не змінюється протягом усього періоду перебування на обліку у контролюючих органах такого платника податків, за винятком випадків зміни коду за ЄДРПОУ або реєстраційного номера облікової картки платника податків (п. 2.6 розділу ІІ Порядку № 1588).
Центрами обслуговування платників Дніпропетровської області
з початку року надано 83,7 тис. адміністративних послуг
При державних податкових інспекціях Головного управління ДПС у Дніпропетровській області функціонують 37 Центрів обслуговування платників (ЦОП), де платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.
Центрами забезпечується надання 31 виду адміністративних послуг.
Загалом у січні – березні 2020 року працівниками ЦОП опрацьовано 85,4 тис. звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, з яких 83,7 тис. – надано адміністративні послуги.
З переліком адміністративних послуг, що надаються Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області та Інформаційними картками адміністративних послуг можна ознайомитись на офіційному субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» у розділі «Адміністративні послуги».
У зв’язку зі спалахом та розповсюдженням коронавірусу СОVID-19 та попередженням інфікування і поширення вірусних інфекцій режим роботи ЦОПів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області змінено.
Наполегливо рекомендуємо платникам утриматися від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби! Особливо, якщо проблему, з якою ви збираєтеся звернутися до ЦОП, можливо вирішити дистанційно (он-лайн або поштою).
Режим роботи центрів обслуговування платників Дніпропетровської області на період карантину розміщено на головній сторінці субсайту «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» у розділі – «Діяльність» / «Адміністративні послуги» / «Адміністративні послуги, що надаються ГУ ДПС» за посиланням https://dp.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/administrativni-poslugi-golov-upr-dfs/.
Також, ви можете переглянути відеоуроки, які оприлюднені на порталі ДПС України з роз’ясненнями як користуватися електронними сервісами ДПС за посиланням https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/.
До уваги платників: Контакт-центром ДПС
надано відповіді на топ-5 питань березня
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/415373.html представлено до уваги платників відповіді на топ-5 питань, які надійшли до Контакт-центру ДПС у березні 2020 року, а саме:
Запитання № 1: Чи звільняються від нарахування та сплати єдиного внеску фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби?
Запитання № 2: За які звітні місяці не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичні або юридичні особи у зв’язку із заходами, спрямованими на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби?
Запитання № 3: Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС та переліком документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг?
Запитання № 4: Чи може фізична особа – підприємець подати через Електронний кабінет заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та яка дата буде вважатися датою подання заяви?
Довідково: як направляти в ДПС листи та звернення за допомогою Електронного кабінету платники можуть ознайомитись, переглянувши відеоурок від податкової № 4 за посиланнями:
https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6094.html
https://www.facebook.com/107383900636180/videos/2619608611618098/
Запитання № 5: Чи застосовуються штрафні санкції за порушення законодавства по єдиному внеску у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби?
До уваги платників!
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 02.04.2020 набрав чинності Закон України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 540), яким, зокрема внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, Законом № 540 встановлено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
► порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;
► відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
► порушення вимог законодавства в частині:
▪ обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
▪ цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
▪ обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
▪ здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
▪ здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку;
► порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Норми встановлені п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Основні випадки обов’язкового подання декларації
про майновий стан і доходи встановлені ПКУ
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що деклараційна кампанія 2020 року триває.
Нагадуємо платникам про основні випадки обов’язкового подання податкової декларації про майновий стан і доходи.
Так, громадяни обов’язково подають декларацію про майновий стан і доходи, якщо ними отримано протягом 2019 року наступні доходи:
► від особи, яка не є податковим агентом (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ));
► від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання (п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 та п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПКУ);
► від операцій з майном відповідно до ст.ст. 172 – 173 ПКУ (відчуження майна) (п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 ПКУ);
► від операцій з інвестиційними активами (п.п. 170.2.1 п. 170.2 ст. 170 ПКУ);
► з іноземних джерел (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 та п.п. 170.11.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ);
► від успадкування чи отримання в дарунок коштів, майна, майнових або немайнових прав від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення (п. 174.3 ст. 174 ПКУ);
► від відчуження рухомого за ухвалою суду, згідно з якою прийнято рішення про зміну власника та перехід права власності на рухоме майно (п. 173.4 ст. 173 ПКУ);
► від відчуження нерухомого за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на нерухоме майно (п. 172.5 ст. 172 ПКУ);
► у вигляді основної суми боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року. У 2019 – 1 043,25 гривень* (п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 134.2 ст. 164 ПКУ);
► у вигляді суми заборгованості, за якою минув строк позовної давності у сумі, що перевищує 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи станом на 1 січня звітного податкового року. У 2019 – 960,50 гривень** (п.п. 164.2.7 п. 164.2 ст. 164 ПКУ);
► у вигляді благодійної допомоги у сумі, що перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати. У 2019 – 2 086 500,00 гривень* (п.п. «б» п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 ПКУ);
► у вигляді цільової благодійної допомоги, не використаної та не поверненої благодійнику в строки, визначені законодавством (п.п. 170.7.5 п. 170.7 ст. 170 ПКУ);
► у вигляді нецільової благодійної допомоги, якщо загальна сума такої допомоги перевищує у 2019 році 2 690 гривень** (п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ);
► від продажу власної продукції тваринництва, якщо їх сума сукупно за рік перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року. У 2019 – 208 650 гривень* (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ);
► від продажу власної сільськогосподарської продукції у разі якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 га (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ);
► суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) відповідно до умов цивільно-правового договору при отриманні зазначених доходів від фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи (п.п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 ПКУ);
► з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи, що отримуються іноземцем, який у звітному (податковому) році набув статусу резидента України (п.п. 170.10.4 п. 170.10 ст. 170 ПКУ);
► інші доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ (п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
* мінімальна заробітна плата, встановлена на 1 січня 2019 року – 4 173 гривень;
** місячний прожитковий мінімум, діючий для працездатної особи станом на 01 січня 2019 року – 1 921 гривень.
Звертаємо увагу, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533-IX термін подання річної декларації про майновий стан і доходи продовжено до 01 липня 2020 року. Суму податкового зобов’язання, яке платниками визначено до сплати, необхідно сплатити до 01 жовтня 2020 року.
Довідково: з інформацією, як заповнити декларацію про майновий стан і доходи громадян можливо ознайомитись у відеоуроці від податкової № 1 за посиланнями:
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/5977.html
https://www.facebook.com/TaxUkraine/videos/1407838859418903/
https://www.youtube.com/watch?v=YOhECvfE0Z4
Плата за землю – важливий внесок для наповнення місцевих бюджетів
Шевченківська ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що основними нормативними документами, які регулюють земельні відносини в Україні, є Земельний кодекс України (далі – ЗКУ) та Податковий кодекс України (далі – ПКУ).
Згідно ст. 206 ЗКУ використання землі є платним.
Плата за землю – це місцевий податок у складі податку на нерухоме майно, яка є обов’язковою і запроваджується сільськими, селищними, міськими радами та радами об’єднаних територіальних громад та в повному обсязі зараховується до відповідних місцевих бюджетів.
Звертаємо увагу, що Законом України від 02 квітня 2020 року № 540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби» (далі – Закон № 540), зокрема внесені зміни до порядку нарахування та сплати земельного податку та орендної плати за землю.
Так, плата за землю не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 31 березня 2020 року.
Отже, якщо у березні чи квітні 2020 року платниками плати за землю було подано уточнюючу податкову декларацію щодо зменшення податкового зобов’язання із сплати земельного податку чи орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за квітень 2020 року із причин, які не пов’язані із самостійним виявленням помилок, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, такі платники зобов’язані подати не пізніше 30 квітня 2020 року уточнюючу податкову декларацію з плати за землю на 2020 рік, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання за податкові періоди березень та квітень 2020 року відповідно до нових положень.
При цьому, у разі подання таких податкових декларацій з підстав, визначених новою нормою Закону № 540, до таких платників податків не застосовуються санкції, визначені статтею 50 ПКУ та штрафні санкції згідно вимог п. 120.2 ст. 120 ПКУ, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року.
Одночасно, платники плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) мають сплатити податкове зобов’язання за квітень 2020 року у повному обсязі за місцезнаходженням земельної ділянки у строк до 30 червня 2020 року без нарахування пені та штрафних санкцій.
При цьому таке звільнення передбачено лише для земельних ділянок, що використовуються ними в господарській діяльності.
На сьогоднішній день одним із важливих питань є забезпечення надходжень до місцевих бюджетів, оскільки органи місцевого самоврядування області не залишаються осторонь процесів боротьби із поширенням коронавірусної хвороби та максимально намагаються захистити її жителів.
З місцевих бюджетів фінансується ряд важливих захищених статей видатків, зокрема, придбання лікарських засобів, виробів медичного призначення, засобів діагностики, індивідуального захисту, заробітної плати працівникам медичної, соціальної сфер, тощо
З метою наповнення місцевих бюджетів для виконання в повній мірі органами місцевого самоврядування заходів безпеки та якісних умов проживання населення області, фінансування важливих захищених статей видатків, звертаємось до платників – сплатити плату на землю своєчасно та в повному обсязі!
Тимчасові норми щодо процедури отримання спирту етилового для виробництва та відпуску дезінфекційних засобів
Шевченківська ДПІ Соборного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що Законом України від 30 березня 2020 року № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантів у зв’язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID-19)» внесено зміни, зокрема у сферу обігу підакцизних товарів.
Так, тимчасово до 30 квітня 2020 року:
1) суб’єкти господарювання при виробництві дезінфекційних засобів (3808 94 90 00 згідно з УК ТЗЕД) з використанням спирту етилового денатурованого, за умови встановлення податкових постів у таких суб’єктів, не зобов’язані:
► обладнувати кожне місце отримання спирту етилового витратомірами-лічильниками обсягу виробленого спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
► обладнувати кожне місце відпуску продукції, для виробництва якої використовується отриманий спирт етиловий, витратомірами-лічильниками обсягу виробленої продукції, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового.
При цьому кожне місце відпуску дезінфекційних засобів (3808 94 90 00 згідно з УК ТЗЕД) має бути обладнане, засобами обліку виробленої продукції, які повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства.
2) Державні підприємства, які є одночасно виробниками спирту етилового денатурованого та дезінфекційних засобів (код згідно з УКТЗЕД 3808 94 90 00) мають право використовувати вироблений ними спирт етиловий денатурований для виробництва дезінфекційних засобів (код згідно з УКТЗЕД 3808 94 90 00) без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового на лінії виробництва таких дезінфекційних засобів за умови обладнання кожного місця відпуску дезінфекційних засобів засобами обліку виробленої продукції.
3) Акцизні склади, на території яких виробляється спирт етиловий денатурований для виробництва дезінфекційних засобів (3808 94 90 00 згідно з УКТЗЕД), повинні бути обладнані на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового неденатурованого, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, а також засобами обліку денатуруючих добавок, які повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства.
Витратоміри-лічильники спирту етилового та засоби обліку виробленої продукції повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства.
4) Виробники спирту етилового денатурованого для виробництва дезінфекційних засобів (3808 94 90 00 згідно з УК ТЗЕД) та виробники дезінфекційних засобів (3808 94 90 00 згідно з УК ТЗЕД) заповнюють електронні документи, а саме подають до податкових органів дані про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг продукції, виробленої з його використанням, шляхом передач даних з витратомірів-лічильників спирту етилового та засобів обліку виробленої продукції.
За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області
За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області