ШЕВЧЕНКІВСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ!
Дніпропетровська митниця ДФС інформує
Здійснення митних формальностей щодо транспортних засобів відбувається таким чином.
1. 24:00 22 лютого 2019 року закінчується період дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнта 0,5.
З 00:00 23 лютого 2019 року акцизний податок стягується у повному обсязі.
2. Оформити легковий транспортний засіб із застосуванням коефіцієнта 0,5 по оподаткуванню акцизним податком громадянин:
– якщо до 22.02.2019 (включно) подана з метою оформлення транспортного засобу для вільного обігу та прийнята митницею електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа, по якій відсутні зауваження (наявні необхідні документи, достатня сума коштів тощо);
– якщо до 22.02.2019 (включно) оформлено картку відмови чи відкликано митну декларацію і відсутня можливість (у тому числі недостатньо часу) для подання декларантом і прийняття митницею нової митної декларації, по якій відсутні зауваження і транспортний засіб може бути оформлено у вільний обіг;
– якщо станом на 22.02.2019 транспортний засіб заїхав або перебуває в пункті пропуску через державний кордон України та оформлюється чи очікується оформлення попередньої митної декларації.
Про зміни до форми Податкової декларації
з податку на прибуток підприємств
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС україни повідомила, що 14 грудня 2018 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2018 року за № 1303/32755 (далі – наказ № 842).
Наказ № 842 виданий з метою реалізації положень законів України від 07 листопада 2017 року № 2176 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» та від 07 грудня 2017 року № 2245 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», які набули чинності з 01.01.2018.
Звертаємо увагу, що листом ДФС України від 04.01.2019 № 357/7/99-99-15-02-01-17 надано роз’яснення щодо внесених змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який розміщено за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki–ta–zbori/zagalnoderjavni–podatki/podatok–na–pributok–pidpri/listi–dps/363081.html
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/nove–pro–podatki—novini-/366298.html
Декларування доходів: в «Електронному кабінеті»
запроваджено сервіс для заповнення декларації
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року.
З метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) ДФС запроваджено новий сервіс в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення Декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Реєстр) та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.
Скористатися зазначеним сервісом можуть фізичні особи, які відповідно до законодавства зобов’язані подати річну податкову Декларацію, а також особи, які мають право подати Декларацію з метою отримання податкової знижки, та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльністю.
Щоб подати Декларацію в електронному вигляді з використанням сервісу автоматичного часткового заповнення, слід завчасно подбати про отримання особистого електронного цифрового підпису, який можна отримати у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (далі – АЦСК). З переліком АЦСК можна ознайомитися у відкритій частині «Електронного кабінету».
Слід зауважити, що інформація з Реєстру, на підставі якої автоматично заповнюється Декларація, може бути не повною, оскільки у Реєстрі не відображаються дані щодо доходів, отриманих від фізичних осіб та іноземні доходи. Тому при заповненні Декларації будь-яке значення можна відкоригувати в ручному режимі.
Заповнення Декларації в «Електронному кабінеті» надає можливість:
► мінімізувати помилки при заповненні Декларації;
► до Декларації, у разі необхідності, надати копії документів, що важливо, зокрема, при використанні права на податкову знижку;
► скоротити час і витрати на подання звітності.
Індивідуальні податкові консультації надаються
контролюючими органами в усній і письмовій формі
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації(далі – ІПК) з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання ІПК понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку.
За вибором платника податків ІПК контролюючими органами надається в усній або письмовій формі, а саме:
● в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;
● у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
ІПК, надана у письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.
Доступ до зазначених даних єдиної бази та офіційного веб-сайту є безоплатним та вільним. Порядок ведення та форма єдиної бази індивідуальних податкових консультацій визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Звернення платників податків на отримання ІПК в письмовій формі повинно містити:
► найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
► код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб), або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
►зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
► підпис платника податків;
► дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає вказаним вимогам, ІПК не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями.
Норми визначені ст. 52 Податкового кодексу України.
Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства
за обліковою ставкою Національного банку України
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України листом від 31.01.2019 № 3041/7/99-99-12-03-04-17 «Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за обліковою ставкою Національного банку України» (далі – лист № 3041) проінформувала про величину коефіцієнта рентабельності гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр.
Розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається як сума витрат, обчислених згідно з підпунктами 252.11 – 252.15 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та прибутку як алгебраїчного добутку вказаних витрат та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, обчисленого у матеріалах геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (п. 252.16 ст. 252 ПКУ).
У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка НБУ).
У ІV кварталі 2018 року діяла одна облікова ставка НБУ – 18 відс., затверджена рішеннями Правління Національного банку України від 06.09.2018 № 593-рш, від 25.10.2018 № 714-рш та від 13.12.2018 № 834-рш.
ДФС, базуючись на принципі рівномірності, обчислила розмір середньозваженої облікової ставки НБУ для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
Тривалість дії облікової ставки: НБУ 18 відс. – 92 дні (01.10.2018 – 31.12.2018).
Таким чином, для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати середньозважена облікова ставка НБУ за ІV квартал 2018 року відповідає 18 відсоткам.
Отже, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічнї оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за ІV квартал 2018 року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 54 відс. – трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки НБУ.
Лист № 3041 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove–zakonodavstvo/listi–dps/73159.html
За перший місяць деклараційної кампанії платники Дніпропетровщини задекларували за 2018 рік доходів майже на 200 млн гривень
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що що з початку року стартувала кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2018 року.
За місяць деклараційної кампанії громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 1576 декларацій про майновий стан і доходи за 2018 рік, що на 468 декларації більше, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.
Загальна сума доходів, що вказана в деклараціях – 181,8 млн грн, що на 91,3 млн грн більше, ніж минулого року. При цьому, до сплати в бюджет нараховано 2,9 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 0,9 млн грн більше, ніж у 2018 році та 0,6 млн грн військового збору, що на 0,18 млн грн більше минулого року.
Доходи у сумі понад 1 мільйон гривень задекларував 11 мешканеців Дніпропетровщини. Сума задекларованого ним доходу склала 96,6 млн гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 0,57 млн грн, сума військового збору до сплати складає 0,1 млн гривень.
Основними декларантами з початку 2019 року є громадяни, які задекларували наступні види доходів:
– 31,7 млн грн – доходи, отримані від прийняття спадщини (223 декларації);
– 17,2 млн грн – доходи від продажу (обміну) рухомого та нерухомого майна (58 декларацій);
– 3,6 млн грн – іноземні доходи (7 декларацій).
Разом з тим, 312 мешканців Дніпропетровщини надали декларацію з метою скористатися правом на податкову знижку, сума податку на на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, складає 0,7 млн гривень.
Нагадуємо, що реалізувати своє право на отримання податкової знижки громадяни можуть впродовж всього поточного року.
Новий сервіс «Електронного кабінету»: автозаповнення
платіжних доручень для сплати податків фізичними особами
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України повідомила, що в «Електронному кабінеті» для фізичних осіб реалізовано автоматичне заповнення основних реквізитів платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджетів.
Цей сервіс надає можливість платникам податків (фізичним особам):
► скоротити час при заповненні платіжних документів;
► мінімізувати помилки при заповненні;
► сплатити податки.
Для користування електронним сервісом необхідно в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини «Електронного кабінету» обрати один з податків (платежів) та вибрати одну із платіжних систем.
Після переходу на сайт платіжної системи платнику достатньо вказати суму платежу та підтвердити операцію.
Звертаємо увагу, що оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку, інші реквізити заповнюються автоматично.
Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань щодо користування «Електронним кабінетом», платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0 800 501 007.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media–tsentr/novini/366684.html
«Єдине вікно подання електронної звітності»:
додано нові версії документів станом на 31.01.2019
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що оновлено cпеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2018 по 31.01.2019 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.27.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними).
Перелік змін та доповнень (версія 1.27.2.0) станом на 31.01.2019:
Додано нові версії документів:
1. Для забезпечення приймання фінансової звітності в державному секторі за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 27 листопада 2018 року № 940:
J0903203 – Форма № 1-дс «Баланс»;
J0903303 – Форма № 2-дс «Звіт про фінансові результати»;
J0903403 – Форма № 3-дс «Звіт про рух грошових коштів»;
J0903602 – Форма № 5-дс «Примітки до річної фінансової звітності».
2. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України додано нові версії 10 документів.
Внесено зміни до існуючих документів:
Для можливості обрати будь–який або декілька способів отримання відповіді змінено Форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України (F/J 1314002).
Програмні модулі:
У відповідності до наказу Міністерства фінансів України від 04 травня 2018 року № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби» надано можливість формування та подання електронних документів до Державної фіскальної служби України.
Довідники вводу:
spr_sti.xml – «Довідник податкових інспекцій» – станом на 29.01.2019.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna–zvitnist/spetsializovane–klientske–program/
Новий показник розрахунку коригування
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що оновленим Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 із змінами у розділі «Б» розрахунку коригування (далі – РК) передбачено новий показник «група коригування», який вказується у графі 2.2 розділу «Б» РК.
В усіх рядках РК, пов’язаних з коригуванням одного рядка податкової накладної (рядок, в якому зі знаком «–» зазначено відповідні показники податкової накладної, що коригується, та за наявності новий(і) рядок(ки) з виправленими показниками, що його замінює(ють)), у графі 2.1 зазначається однаковий код причини коригування. Одночасно усім таким рядкам присвоюється один номер групи коригування, який зазначається у графі 2.2 розділу «Б» РК «№ з/п групи коригування».
Кількість груп коригування у РК обмежується лише кількістю рядків у розділі «Б» РК, призначених для заповнення відповідних показників (загальна кількість рядків у розділі «Б» РК не може перевищувати 9999).
У РК одночасно може бути зазначено кілька різних причин коригування (наприклад, одночасна зміна кількості одного товару, повернення другого товару та перегляд ціни на третій товар тощо) у межах першого типу причин коригування (коди причин 101 – 104).
У такому випадку в одному РК кожній наступній групі коригування присвоюється окремий наступний порядковий номер, у тому числі і у випадках, коли причини коригування співпадають (наприклад, змінюється кількість двох різних товарів).
Особливості визначення фінансового результату до оподаткування
у разі переходу юрособи зі спрощеної системи оподаткування на загальну
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що доходом юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ (п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Для платників податку на прибуток відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Облік доходів підприємства здійснюється відповідно до вимог Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290 із змінами та доповненнями, а формування витрат – відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318 із змінами та доповненнями.
Згідно із ст. 4 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями одним з основних принципів ведення бухгалтерського обліку та формування фінансової звітності є принцип нарахування, який полягає в тому, що доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.
Якщо відвантаження товарів, виконання робіт, надання послуг юридичною особою відбувається, коли така особа знаходиться на загальній системі оподаткування, а попередня оплата за такі відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги отримана нею, коли юрособа була на спрощеній системі оподаткування, то доходи та витрати платника податку на прибуток за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги після переходу на загальну систему оподаткування враховуються при визначенні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Нагальні питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення обговорювались на спільній нараді
У рамках взаємодії з Головним управлінням Держгеокадастру у приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відбулася спільна робоча нарада на тему «Питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення».
У заході прийняли участь заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна, в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Валентин Сизарєв, начальник відділу ринку та оцінки земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Олена Семенчевська, керівники та фахівці структурних підрозділів ГУ ДФС.
Про порядок та особливості проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення у поточному році, а також про проблемні питання під час її проведення розповів Валентин Сизарєв. Він акцентував увагу, що на теперішній час формування та надання витягів з нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення здійснюється автоматично за допомогою єдиного програмного забезпечення.
Олена Семенчевська повідомила, що на теперішній час засобами програмного забезпечення в автоматичному режимі сформовано 270 тисяч Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (далі – Витяг) за встановленою формою, по яких не виявлено помилок і які повинні бути видані заявникам через центри надання адміністративних послуг. Витяги підлягають обов’язковій реєстрації в найкоротший термін, що є на сьогодні проблемою, як з технічного боку, так і з дефіцитом людського ресурсу.
Нарада пройшла у вигляді конструктивного діалогу між учасниками заходу, обговорювались актуальні питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та її оподаткування, зокрема для громадян.
За результатами спільної наради з боку ГУ ДФС запропоновано направити до ГУ Держгеокадастру області проблемні питання та пропозиції у частині нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, а також здійснити обмін необхідною інформацією для виявлення та формування бази оподаткування.
Запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами можна подати в електронному вигляді
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України повідомила, що для платників податку запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість платникам податків подати запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС в електронному вигляді.
Подати запит на отримання витягу про стан розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС можна через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.
Для цього у приватній частині Електронного кабінету платнику податків необхідно в меню «Заяви, запити для отримання інформації» обрати «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС (J1300203)» (далі – Запит), підписати та надіслати.
Форма Запиту заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків.
Звертаємо увагу, що підтвердженням подання в ДФС Запиту є отримання платником податків Квитанції в електронному вигляді, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідного запиту.
Витяг за результатами обробки Запиту можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0 800 501 007.
Інформація розміщена на офіційнму веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media–tsentr/novini/366765.html
Великий платник податків звітує за об’єкти нерухомого майна
за місцезнаходженням такого майна
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що після включення платника податків до Реєстру великих платників податків (далі – Реєстр) та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, про таке включення платник податків зобов’язаний стати на облік за основним місцем обліку у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку у такому контролюючому органі або його територіальних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого великого платника податків (п. 64.7 ст. 64 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 ст. 63 ПКУ).
Взяття на облік у контролюючих органах, у тому числі й у частині місця розташування (населеного пункту) нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, регулюється Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588).
Пунктом 1.4 розділу І Порядку № 1588 визначено, що об’єкти, які розташовані у різних населених пунктах, підлягають взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб або рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Отже, після включення платника податків до Реєстру об’єкти нерухомості, які розташовані поза межами населених пунктів територіальних управлінь Офісу великих платників податків ДФС (далі – Офіс ВПП), обліковуються відповідно до вимог п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ за їх місцезнаходженням, і таке місцезнаходження згідно з Порядком № 1588 вважається неосновним. Податкова звітність за об’єкти нерухомості, що розташовані у межах населеного пункту місцезнаходження територіальних управлінь Офісу ВПП, подається до територіального управління Офісу ВПП такого міста.
За використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації,
передбачена відповідальність
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що строк служби реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів (п. 2 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстратора розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 601 із змінами та доповненнями).
Фактично після закінчення строку служби РРО виробник не гарантує подальшу працездатність такого РРО в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, а також не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265).
Отже, у разі використання суб’єктом господарювання РРО, який вичерпав свій строк експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися РРО відповідно до вимог Закону № 265 і подальше використання такого пристрою суб’єктом господарювання є порушенням вимог Закону № 265 та тягне накладення фінансових санкцій згідно з п. 1 ст. 17 Закону № 265 у таких розмірах:
► вчинене вперше – 1 гривня;
► за кожне наступне вчинене порушення – 100 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (послуг).
Крім того, за порушення порядку проведення розрахунків, на осіб, які здійснюють розрахункові операції та на посадових осіб платника податків накладається штраф згідно з нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами і доповненнями.
Співробітниками податкової міліції Головного управління
ДФС у Дніпропетровській області ліквідований
межрегіональний «конвертаційний центр»
У Дніпропетровській області співробітники податкової міліції ГУ ДФС ліквідували міжрегіональний «конвертаційний центр», організований групою осіб.
Зазначені особи здійснювали незаконну діяльність по наданню послуг підприємствам реального сектора економіки, переважно Дніпропетровської, Київської, Донецької, Полтавської областей, в ухиленні від сплати податків шляхом вчинення «безтоварних» операцій та незаконного переведення грошових коштів з безготівкової форми в готівкову.
Учасниками угрупування створено на підставних осіб, виключно з метою переводу безготівкових коштів у готівку, цілий ряд суб’єктів господарювання з ознаками фіктивності. Протягом 2017-2018 років через зазначені «фіктивні» підприємства «проконвертовано» понад 120 млн грн, ймовірні втрати бюджету складають 20 млн гривень.
Механізм конвертації полягав в тому, що на розрахункові рахунки транзитно-конвертаційних підприємств та суб’єктів господарської діяльності з ознаками «фіктивності» перераховувались безготівкові грошові кошти за нібито придбані товари та послуги, від підприємств реального сектору економіки (будівельні матеріали, побутова техніка, продукти харчування, тощо). В подальшому кошти знімались з розрахункових рахунків в банківських установах та повертались замовникам таких послуг за вирахуванням відсотка «винагороди».
В рамках кримінального провадження створено 7 мобільних слідчо-оперативних груп та проведено комплекс слідчо-оперативних заходів, обшуки за місцями мешкання основних фігурантів, тіньових офісів та транспортних засобів. Також накладено арешти на розрахункові рахунки у банківських установах та на суми ліміту податку на додану вартість в системі електронного адміністрування.
З незаконного обігу вилучено оргтехніку, оригінали первинних фінансово-господарських документів, мобільні телефони та печатки з ознаками фіктивності у кількості понад 160 штук. На розрахункових рахунках заблоковано майже 6 млн гривень.
На даний час проводяться слідчі дії у відношенні учасників «конвертаційного центру» з метою притягнення їх до кримінальної відповідальності.
Коли операція з виплати заробітної плати
фізичним особам – нерезидентам вважається контрольованою
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Міністерство фінансів України стосовно правомірності віднесення виплати (нарахування) заробітної плати фізичних осіб – нерезидентів до операцій, які підпадають під визначення контрольованих, повідомило наступне.
Для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими є господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування платника податку на прибуток (далі – платник) і здійснюються:
а) з пов’язаними особами – нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених п.п. 39.2.1.5 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ));
б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та/або послуг через комісіонерів – нерезидентів;
в) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, або які є резидентами цих держав;
г) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.
Норми визначені п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ.
Підпунктом 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ передбачено, що господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків.
Відповідно до п.п. 14.1.84 п. 14.1 ст. 14 ПКУ інші терміни для цілей розділу III «Податок на прибуток підприємств» ПКУ використовуються у значеннях, визначених Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XVI «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 996), національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку і міжнародними стандартами фінансової звітності, введеними в дію відповідно до законодавства.
Законом № 996 визначено, що господарська операція – це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов’язань, власному капіталі підприємства.
Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ст. 44 ПКУ).
Згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318 із змінами, витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов’язань. Витрати на оплату праці найманих працівників включаються до складу витрат звітного періоду.
Підпунктом 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ визначено, що господарські операції, передбачені п.п. 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і п.п. 39.2.1.5 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:
► річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
► обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Таким чином, якщо одночасно виконуються вищевказані умови, операції з виплати (нарахування) заробітної плати фізичним особам – нерезидентам можуть вважатися контрольованими для цілей ст. 39 ПКУ, а отже відповідно до п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПКУ по таким операціям необхідно подавати звіт про контрольовані операції.
Разом з тим, необхідно зауважити, що будь-які детальні висновки щодо віднесення конкретних господарських операцій до контрольованих надаються лише за результатами детального вивчення умов, аналізу суттєвих обставин здійснення відповідних операцій та первинних документів.