ШЕВЧЕНКІВСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ!
Про податкове законодавство під час брифінгу
Днями заступником начальника управління – начальником відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Шевченківського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Валерієм Леоновим проведено брифінг для друкованого видання «Millenium».
«Головним завданням будь-якої країни є забезпечення стабільного соціально-економічного розвитку для підвищення добробуту населення. В цьому контексті удосконалення податкової культури займає важливе місце» – зазначив Валерій Леонов.
В ході брифінгу податківець повідомив, що фахівці Шевченківського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області з метою роз’яснення чинного податкового законодавства та інформування платників про нововведення у законодавстві постійно приймають участь у засіданнях «круглого столу» з суб’єктами господарювання, зустрічах з представниками бізнес-спільноти, у проведенні сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» та інші. Про заплановані заходи платники можуть дізнатись на офіційному порталі ДФС (sfs.gov.ua) у розділі «Анонси» та безкоштовно прийняти в них участь.
Зазначив, що на вищевказаному порталі розміщено низку електронних сервісів за допомогою яких платники можуть отримати багато корисної інформації. Так, наприклад, через сервіс «Електронний кабінет платника податків» платники мають змогу отримати інформацію із різноманітних реєстрів (Реєстр платників єдиного податку, Реєстр страхувальників, Дані реєстру платників ПДВ, Дані реєстру волонтерів АТО та ін.), бланки звітності, контактні дані та адреси центрів обслуговування, перевірити стан розрахунків з бюджетом, листуватись із органом ДФС в електронному вигляді та інше.
Звернув увагу, що у разі виявлення неправомірних дій або бездіяльності з боку конкретних посадових осіб органів ДФС платники можуть звернутись на єдиний антикорупційний сервіс – «Пульс» за телефоном 0-800-501-007, обравши напрямок «4».
Нагадав громадянам, що з 01 січня 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року, яка триватиме до 01 травня 2019 року. Громадяни, які отримували у 2018 році доходи від надання в оренду рухомого і нерухомого майна, продажу акцій і інших цінних паперів, отримали спадок, подарунки, іноземні доходи та інші доходи, що підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, та доходи від осіб, які не є податковими агентами, зобов’язані подати до органу державної фіскальної служби за місцем реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Дніпропетровська митниця ДФС інформує:
За період дії пільгового оподаткування транспортних засобів на іноземній реєстрації, з 25.11.2018 по 22.02.2019 в зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС оформлено 7144 автомобілі на євро номерах, з них:
5792 шт. – які перебували на митній території України з порушенням умов митних режимів тимчасового ввезення або транзиту;
1352 шт. – увезені після 25.11.2018.
Сума перерахованого до Державного бюджету України митних платежів склала 433,8 млн гривень.
Подання запиту на отримання витягу з реєстру страхувальників платником ЄСВ та/або застрахованою особою в «Електронному кабінеті»
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України повідомила, що запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість подати запит на отримання витягу з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – реєстр страхувальників).
Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників може бути подано платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) та/або застрахованою особою через приватну частину (особистий кабінет) «Електронного кабінету».
Для цього в приватній частині «Електронного кабінету» необхідно в меню «Ведення звітності» обрати «Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників» (ф. № 1-ЗРС) (J1303801), заповнити відповідні поля, підписати та надіслати.
Підтвердженням отримання ДФС запиту є Квитанція в електронному вигляді, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідного запиту.
Витяг за результатами обробки запиту можна переглянути у меню «Перегляд звітності» у вкладці:
– J1438101 – для юридичної особи або відокремленого підрозділу (ф. № 1-ВРС);
– F1438201 – для фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність (ф. № 2-ВРС);
– F1438301 – для фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (ф. № 3-ВРС).
Якщо в реєстрі страхувальників відсутня інформація, то заявнику формується довідка з реєстру страхувальників (ф. № 1-ДРС) (J/F1403801).
Звертаємо увагу, що тільки у разі особистого звернення фізичної особи надається:
► інформація про встановлення з реєстру страхувальників ознаки «пенсіонер за віком» (із зазначенням дати встановлення пенсії за віком) або «особа з інвалідністю» (із зазначенням дати встановлення пенсії по інвалідності або соціальної допомоги та дати закінчення терміну, до якого встановлена інвалідність), яка зазначається у витягу (ф. № 2-ВРС);
► витяг з реєстру страхувальників щодо фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (ф. № 3-ВРС).
У разі виникнення питань з приводу користування «Електронним кабінетом», звертатися за телефоном: 0 800 501 007.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/368467.html
Щодо порядку відліку доби
для цілей справляння туристичного збору
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/369696.html проінформувала, що визначення поняття «доба» для туристичної сфери відсутнє у міжнародному та національному галузевому законодавстві. Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг, затверджені наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 № 19, зареєстрованим в Мін’юсті від 02.04.2004 за № 413/9012 (далі – Правила), регламентують основні вимоги щодо користування готелями та аналогічними засобами розміщення усіх форм власності, що здійснюють діяльність на території України у сфері надання послуг розміщення споживачам, і регулюють відносини між споживачами (фізичними особами, які проживають у готелях або мають намір скористатися готельними послугами), та готелями, виконавцями цих послуг.
Так, пунктом 1.3. глави 1 Правил визначено, що розрахункова година – година, яка встановлена в готелі та при настанні якої споживач повинен звільнити номер у день виїзду й після якої здійснюється заселення в готель.
Відповідно до пункту 3.8. глави 3 Правил плата за надання готельних послуг стягується у відповідності до єдиної розрахункової години – 12-ї години поточної доби за місцевим часом. Готель з урахуванням місцевих особливостей вправі змінити єдину розрахункову годину. Як правило, розрахункова година зазначається у внутрішніх правилах готелю.
Пунктом 3.7. глави 3 Правил встановлено, що договір про надання готельних послуг може бути укладений на визначений або невизначений термін. При укладанні договору на невизначений термін погодженим вважається найбільш короткий термін, як правило одна доба; дія договору в такому разі завершується о 12.00 дня, наступного за днем прибуття споживача.
Враховуючи вищевикладене, відлік доби проживання розпочинається з 12 години дня, що передує дню виїзду, та триває 24 години до розрахункової години, встановленої готелем.
Роз’яснення стосовно трактування поняття «доба» надано листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.02.2019 №4501-06/7002-03 «Щодо порядку відліку доби для цілей справляння туристичного збору» (далі – лист Мінекономрозвитку). При цьому зазначаємо, що лист Мінекономрозвитку має лише інформаційний характер і не містить правових норм.
Лист Мінекономрозвитку розміщено за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/mistsevi-zbori/turistichniy-zbir/listi-dps-ukraini/369514.html
Для своєчасної сплати податків і зборів,
необхідно правильно заповнювати платіжні доручення
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податків, що повнота та своєчасність сплати податків залежить також від правильного заповнення документів – платіжних доручень на сплату таких податків.
Платіжні доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» із змінами та доповненнями, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419 (далі – Порядок № 666).
Слід зазначити, що відповідно до п. 7 Порядку № 666 у разі заповнення поля «Призначення платежу» з порушенням вимог, визначених Порядком № 666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов’язання (код виду сплати 101).
Отже, для своєчасної сплати платків і зборів платникам необхідно дотримуватись вимог Порядку № 666.
Ставки екологічного податку встановлено
Податковим кодексом України
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що статтями 243, 245-248 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлені ставки екологічного податку:
– за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (ст. 243 ПКУ);
– за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти (ст. 245 ПКУ);
– за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (ст. 246 ПКУ);
– за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) (ст. 247 ПКУ);
– за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк (ст. 248 ПКУ).
Крім того, абзацом дев’ятим п. 4 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ передбачено, що Кабінет Міністрів України щорічно до 01 червня у разі необхідності вносить до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до ПКУ щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції, зокрема з екологічного податку.
Звертаємо увагу, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набрав чинності 01.01.2019, внесені зміни, зокрема, до п. 243.4 ст. 243 ПКУ згідно з яким ставка екологічного податку за викиди двоокису вуглецю становить 10,00 гривень за 1 тонну.
Щодо декларування суб’єктами господарювання операцій з бензинами авіаційними або паливом для реактивних двигунів
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/369099.html повідомила, що з метою належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку, у зв’язку з прийняттям Законів України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та від 23 листопада 2018 року № 2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», повідомляємо.
Відповідно до змін, внесених до п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), оподаткування бензинів авіаційних (код 2710 12 31 00 згідно з УКТ ЗЕД) та палива для реактивних двигунів (коди 2710 12 70 00, 2710 19 21 00 згідно з УКТ ЗЕД) при їх ввезенні на митну територію України або реалізації виробником виробленого в Україні зазначеного пального здійснюється зі сплатою акцизного податку за ставками, визначеними п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ, із застосуванням підвищувального коефіцієнта 10.
Зазначені норми набрали чинності з 01 січня 2019 року.
Згідно з абзацом другим п.п. 46.6 п. 46 ПКУ до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Отже, до внесення відповідних змін до наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» податкові зобов’язання з пального, до якого застосовується підвищувальний коефіцієнт, декларуються згідно з порядком, затвердженим зазначеним наказом, в чинній редакції, з урахуванням прийнятих особливостей.
Більше, про декларування податкових зобов’язань з акцизного податку, висвітлено в листі ДФС України від 20.02.2019 № 5580/7/99-99-15-03-03-17, який розміщено за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/369000.html
Порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання житла
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання житла (об’єктів житлового фонду), крім їх першого постачання, якщо інше не передбачено п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Водночас, перше постачання житла (об’єкта житлового фонду) означає:
а) першу передачу готового новозбудованого житла (об’єкта житлового фонду) у власність покупця або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження такого житла за рахунок замовника;
б) перший продаж реконструйованого або капітально відремонтованого житла (об’єкта житлового фонду) покупцю, який є особою, іншою, ніж власник такого об’єкта на момент виведення його з експлуатації (використання) у зв’язку з такою реконструкцією або капітальним ремонтом, або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) на таку реконструкцію чи капітальний ремонт за рахунок замовника.
Дія п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПКУ поширюються також на перший продаж дачних або садових будинків, а також будь-яких інших об’єктів власності, зареєстрованих згідно із законодавством як житло (житловий фонд).
При цьому, операції з першого постачання доступного житла та житла, що будується із залученням державних коштів, звільняються від оподаткування ПДВ.
Норми визначені п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПКУ.
Сума доходу, отримана фізособою внаслідок відчуження земельних паїв
за нормами безоплатної передачі, ПДФО не оподатковується
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить наступне.
Пунктом 1 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ із змінами і доповненнями (далі – Земельний кодекс) визначено, що рішення про передачу громадянам України безоплатно у приватну власність земельних ділянок, прийняті органами місцевого самоврядування відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року «Про приватизацію земельних ділянок», є підставою для виготовлення та видачі цим громадянам або їх спадкоємцям державних актів на право власності на земельну ділянку за технічною документацією щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку.
Громадянам – власникам земельних часток (паїв) за їх бажанням виділяються в натурі (на місцевості) земельні ділянки з видачею державних актів на право власності на землю (п. 16 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу).
Згідно з п.п. 165.1.40 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) не включаються, зокрема, сума доходу, отриманого таким платником ПДФО внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними статтею 121 Земельного кодексу залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації.
Отже, сума доходу, отримана фізичною особою внаслідок відчуження земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі визначеними Земельним кодексом, ПДФО не оподатковується.
Термін перерахунку сум податку на нерухомість
у разі виявлення контролюючим органом розбіжностей
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що податкові повідомлення-рішення з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), можуть бути скасовані (відкликані) на підставі:
– заяви платника податку, поданої до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
► об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
► розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
► права на користування пільгою із сплати податку;
► розміру ставки податку;
► нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить протягом 10 робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Вищезазначене обумовлено п. 3 глави дев’ятої розділу ІV Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422.
Щодо окремих питань трансфертного ціноутворення
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю з питання трансфертного ціноутворення листом від 28.02.2019 № 6668/7/99-99-15-02-01-17 «Щодо окремих питань трансфертного ціноутворення» (далі – Лист № 6668) повідомила наступне.
З 01 січня 2019 року набрав чинності Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628). Основними змінами Закону № 2628 стосовно трансфертного ціноутворення є такі:
Нові критерії визначення контрольованої операції
Підпунктом «ґ» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено визнання контрольованими операціями також внутрішньогосподарські розрахунки між нерезидентом та його постійним представництвом.
Підпунктом 39.2.1.5 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ уточнено визначення осіб, які є сторонами контрольованої операції в ланцюзі господарських (експортних та імпортних) операцій, а саме контрольованими можуть бути операції між платником податків та нерезидентом (які відповідають вимогам п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ), а не тільки пов’язаною особою нерезидентом.
Принцип превалювання сутності над формою
Новими абзацом п.п. 39.2.2.4 та новими підпунктами 39.2.2.10, 39.2.2.11 п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 ПКУ закріплено принцип превалювання сутності над формою, а саме, комерційні та/або фінансові характеристики контрольованої операції для цілей трансфертного ціноутворення визначаються згідно з фактичними діями сторін операцій та фактичними умовами її проведення навіть у разі відсутності документального оформлення такої операції.
Уточнення щодо складових аналізу зіставності
Новим п.п. 39.2.2.9 п.п. у 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 ПКУ передбачено можливість під час визначення зіставних умов операцій враховувати характеристики активів, використаних у контрольованих операціях.
Крім того, п.п. 39.3.2.7 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 ПКУ доповнено новим абзацом, яким закріплено вимогу обирати сторону для дослідження тільки за наявності найбільш повної та документально підтвердженої інформації про фінансові показники контрольованих операцій.
Обґрунтування рівня зіставності
При наданні платником податків документації з трансфертного ціноутворення на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, новим абзацом п.п. «и» п.п. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 ПКУ передбачено необхідність обґрунтування використання під час визначення діапазону рентабельності інформації за декілька податкових періодів (років) та розрахунок середньозваженого значення показника рентабельності.
Зміни при проведенні перевірок
Нові норми передбачають таке:
► п.п. 39.5.2.7 п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 ПКУ доповнено абзацом, відповідно до якого термін проведення перевірки платника податків з питань дотримання принципу «витягнутої руки» переривається у разі розгляду судом позовів платника податків щодо призначення, проведення або предмету такої перевірки, до завершення судових процедур;
► у разі ненадання документів після отримання запиту про надання документів новою редакцією п.п. 39.5.2.13 п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 ПКУ контролюючому органу надано можливість проведення зустрічної звірки платників податків, що були задіяні в ланцюзі постачання товарів (робіт, послуг, інших об’єктів цивільних прав), які є предметом контрольованої операції;
► відповідно до п.п. «в» п.п. 39.5.2.13 п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 ПКУ контролюючому органу надано право надсилати запити компетентним органам іноземних держав щодо предмета та обставин здійснення контрольованої операції та/або щодо господарської діяльності та фінансової звітності нерезидента – сторони контрольованої операції;
► п.п. «г» п.п. 39.5.2.13 п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 ПКУ передбачено можливість проведення зустрічі з платником податків (уповноваженими ним особами) для обговорення методології визначення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки», застосованої контролюючим органом під час перевірки.
Лист № 6668 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove–zakonodavstvo/listi–dps/73267.html
Повідомлення про укладання договору
про технічне обслуговування та ремонт РРО в «Електронному кабінеті»
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
У рамках здійснення заходів щодо запровадження спрощеної процедури реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), а саме – на підставі однієї заяви за спрощеною формою та без додатків, запровадження електронного обміну документами між учасниками відносин у сфері застосування РРО, що передбачено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» зі змінами (далі – наказ), ДФС створено можливість для подання Центрами сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (далі – ЦСО) повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій (далі – повідомлення).
Таке повідомлення подається ЦСО до контролюючого органу у разі укладання, розірвання, припинення або внесення змін до договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, укладеного між ЦСО та користувачем РРО.
Форма повідомлення затверджена наказом.
Для ЦСО запроваджено новий електронний сервіс, який надає їм можливість заповнити та подати повідомлення в електронній формі.
Подати повідомлення можна через приватну частину (особистий кабінет) «Електронного кабінету» з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.
Для цього ЦСО в приватній частині «Електронного кабінету» в меню «Введення звітності» необхідно обрати форму «Повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій» (J1316301), заповнити її, підписати та надіслати.
Реєстраційні дані суб’єкта господарювання, що подає повідомлення, заповнюються автоматично, дані щодо найменування моделі (модифікації) РРО версії програмного забезпечення обираються із електронних довідників, що сформовані на підставі даних Державного реєстру РРО.
Підтвердженням подання повідомлення до ДФС є отримання першої квитанції в електронному вигляді, в якій зафіксовані дата та час подання повідомлення.
Інформація про результати розгляду повідомлення надсилається ЦСО в електронному вигляді у другій квитанції.
Вищезазначене повідомлення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/369598.html
Фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність,
припиняє таку діяльність: термін подачі декларації
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після припинення такої незалежної діяльності, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного державного органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та/або поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку: заяви за формою № 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за формою № 6-ОПП (абзац перший п.п. 2 п. 11.18 розділу ХI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588)).
Внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення незалежної професійної діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування санкцій за їх невиконання (п.п. 4 п. 11.18 розділу ХI Порядку № 1588).
Пунктом 178.4 ст. 178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за результатами звітного року у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО).
Платники ПДФО подають податкову декларацію до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ (п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Чинним законодавством не передбачено особливих термінів подання податкової декларації фізичними особами стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення незалежної професійної діяльності.
Враховуючи викладене, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, у разі її припинення, подає податкову декларацію за результатами звітного року до 01 травня року, що настає за звітним.
Працівник надав копію довідки про встановлення групи інвалідності
не з першого робочого дня місяця: нарахування ЄСВ
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу роботодавців, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для платників, зазначених у ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464), встановлюється у розмірі 22 % бази нарахування ЄСВ (ст. 8 Закону № 2464 ).
Пунктом 9 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449), для платників, визначених підпунктами 1, 2 п. 1 розділу II Інструкції № 449, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати для кожної застрахованої особи, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та встановленої ставки ЄСВ за умови перебування у трудових відносинах (несення військової служби) повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця, які передбачені правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності згідно із законодавством.
Вимоги щодо нарахування ЄСВ на заробітну плату (дохід), що не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, не застосовуються до заробітної плати (доходу) працівника – особи з інвалідністю, який працює на підприємстві, в установі або організації, де застосовується ставка 8,41 відсотка.
Згідно з абзацом другим п. 8 розділу ІІІ Інструкції № 449 нарахування юридичною особою – роботодавцем ЄСВ у розмірі 8,41 % здійснюється з дати встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання завіреної копії довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії (далі – МСЕК), та закінчується датою припинення інвалідності.
Отже, якщо працівник надав копію довідки МСЕК про встановлення групи інвалідності не з першого робочого дня місяця, то вимога щодо нарахування ЄСВ виходячи із розміру мінімальної заробітної плати не застосовується.
Юридична особа – роботодавець нараховує ЄСВ на фактично нарахований дохід:
● до дати одержання копії довідки МСЕК – у розмірі 22 %;
● з дати одержання копії довідки МСЕК – у розмірі 8,41 %.
Здаєте квартиру в оренду – задекларуйте свій дохід
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України нагадала, якщо фізична особа – орендар нерухомого майна не є суб’єктом господарювання, то відповідальним за нарахування та сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) до бюджету є орендодавець.
При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету у строки, встановлені для квартального звітного (податкового) періоду. А саме: протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Крім того, у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості, нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку чи строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.
Нагадуємо, що особливості нарахування (виплати) та оподаткування окремих видів доходів визначені ст. 170 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб) Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/370048.html
Перегляд та вивантаження даних
Реєстру платників податку на додану вартість в «Електронному кабінеті»
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС доопрацьовано меню «Реєстри» «Електронного кабінету» у частині вивантаження даних Реєстру платників податку на додану вартість у повному обсязі.
Скористатися он-лайн сервісом користувачі можуть у режимі Дані реєстру платників ПДВ меню Реєстри відкритої частини «Електронного кабінету».
Користувачі відкритої частини «Електронного кабінету», крім доступу до даних Реєстру платників ПДВ, мають можливість отримати повний перелік платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ шляхом їх вивантаження.
Також розроблено програмний інтерфейс (АРІ) для автоматизованого вивантаження повного переліку платників ПДВ, доступний за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/ws/api/public/registers/export/pdv .
Електронний файл повного переліку платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ містить назви полів відповідно до наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному держаному веб-порталі відкритих даних та містить:
● найменування або прізвище, ім’я та по батькові;
● індивідуальний податковий номер платника ПДВ (ІПН);
● дату реєстрації платником ПДВ;
● дату реєстрації суб’єктом спеціального режиму оподаткування;
● дату анулювання реєстрації; причину анулювання реєстрації;
● підставу анулювання реєстрації; перелік кодів видів діяльності сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування;
● дату виключення з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування;
● дату, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах.
Зазначений електронний сервіс працює у тестовому режимі.
Повідомлення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/369735.html
Особливості адміністрування у 2019 році рентної плати
за спеціальне використання лісових ресурсів
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
ДФС України листом від 14.02.2019 № 4907/7/99-99-12-03-04-17 «Особливості адміністрування у 2019 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів» (далі – Лист № 4907) надала рекомендації щодо особливостей адміністрування у 2019 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі – Рентна плата).
Так, відповідно до абзацу другого п. 257.5 ст. 257 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з Рентної плати та сплачують рівними частинами від суми Рентної плати, зазначеної в отриманих лісорубних квитках (спеціальних дозволах), виданих у відповідному календарному році, протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової декларації, крім сум, сплачених згідно з підпунктами «а» і «б» п.п. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 ПКУ, а саме:
а) лісокористувачами, якими до отримання лісорубних та лісових квитків Рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають:
► фізичними особами, а також фізичними особами – підприємцями, яким видано лісорубні та лісові квитки;
► лісокористувачами (крім фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, яким видано лісові квитки), у яких сума Рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року, в якому сплачується Рентна плата;
б) лісокористувачами з іншої області, які сплачують Рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини.
Платники Рентної плати перераховують суми Рентної плати на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України, із змінами, внесеними Законом України від 22 листопада 2018 року № 2621-VIIІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», а саме:
– 37 відсотків Рентної плати – до загального фонду державного бюджету;
– 37 відсотків Рентної плати – до загального фонду місцевих бюджетів;
– 26 відсотків Рентної плати – до спеціального фонду державного бюджету.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1051/27496 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927 із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2017 № 545).
Забезпечення ефективного контролю доходів місцевих бюджетів (37 відс.) від Рентної плати (при заготівлі деревини в порядку рубок головного користування) може бути здійснене складанням платниками такої Рентної плати окремих додатків до податкової декларації з Рентної плати, в яких податкові зобов’язання самостійно «розподілені» платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території лісової ділянки.
Починаючи з податкових зобов’язань Рентної плати за ІV квартал 2018 року, ідентифікуючою ознакою кожного окремого додатка до декларації є зазначений у рядку 4 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцезнаходженням лісової ділянки» додатка 8 до Податкової декларації з рентної плати код одиниці адміністративно-територіальних устрою (міст обласного значення, районний, ОТГ).
Лист № 4907 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73262.html
До уваги платників ПДВ!
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування ПДВ здійснюються з рахунків, відкритих платникам ПДВ у системі електронного адміністрування ПДВ, крім випадку, передбаченого абзацом другим п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (ст. 200¹.2 ст. 200¹ ПКУ).
Механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків визначено Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569).
Зокрема, п. 20 Порядку № 569 передбачено, що у разі подання платником ПДВ уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з ПДВ за попередні звітні (податкові) періоди, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету, для перерахування таких зобов’язань до бюджету ДФС не пізніше наступного робочого дня подання таких уточнюючих розрахунків надсилає Державній казначейській службі України (далі – Казначейство) реєстр платників ПДВ, в якому зазначаються, зокрема суми ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету.
На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету.
При цьому, п. 25 Порядку № 569 передбачено, що сплата податкових зобов’язань, визначених контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, та сплата передбачених ПКУ штрафних санкцій і пені здійснюються платником ПДВ з поточного рахунка до відповідного бюджету.
У разі подання уточнюючих розрахунків до податкової звітності з ПДВ, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, платники ПДВ повинні необхідну суму, що підлягає перерахуванню до бюджету, сплатити на електронний рахунок.
При цьому, сума штрафних санкцій та пені у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ, податкові зобов’язання, визначені контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, а також нарахована контролюючим органом штрафна санкція та пеня сплачуються до бюджету з поточного рахунка.
Проведення профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій
у Дніпропетровській митниці ДФС
Сектором з питань запобігання та виявлення корупції Дніпропетровської митниці ДФС за січень – лютий 2019 року проведено 14 нарад в рамках професійного навчання щодо недопущення корупційних дій та порушень законодавства України у сфері службової діяльності: 5 нарад проведено з керівниками структурних підрозділів та їх підлеглими в адміністративній будівлі Дніпропетровської митниці ДФС (далі – Митниця) та 9 нарад на митних постах Митниці.
З метою підвищення обізнаності про права та обов’язки суб’єктів декларування під час нарад сектором з питань запобігання та виявлення корупції Дніпропетровської митниці ДФС акцентовано увагу посадових осіб Митниці на порядок і своєчасність декларування та повноти подачі інформації, під час заповнення та подачі декларацій про майно, доходи, витрати, і зобов’язання фінансового характеру за 2018 рік.
Також, посадовим особам Митниці постійно надаються індивідуальні роз’яснення стосовно антикорупційного законодавства, зокрема з питань дотримання вимог ст. 45 та ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції»; недопущення виникнення конфлікту інтересів та вжиття заходів щодо його врегулювання; етичної поведінки посадових осіб Митниці; наявності корупційних ризиків у роботі та заходів щодо усунення (мінімізації) корупційних ризиків; недопущення отримання пропозиції, вимагання неправомірної вигоди; відповідальність за корупційні правопорушення; вимоги щодо безумовного дотримання норм і правил поведінки та особистої безпеки під час виїзду та перебування на тимчасового окупованій території АР Крим та м. Севастополя, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своє повноваження та які розташовані на лінії зіткнення зони проведення антитерористичної операції у межах Донецької та Луганської областей.
За інформацією ГУ ДФС у Дніпропетровській області