ШЕВЧЕНКІВСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПОВІДОМЛЯЄ!
ТОП-результати митного оформлення авто з іноземною реєстрацією
за час дії пільгового періоду
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України повідомила про ТОП-результати митного оформлення авто з іноземною реєстрацією за час дії пільгового періоду.
Топ-п’ятірка митниць, якими оформлено найбільшу кількість транспортних засобів громадян у пільговий період (25.11.2018 – 22.02.2019):
Волинська митниця – понад 33 тис. шт.;
Київська міська митниця – понад 30 тис. шт.;
Львівська митниця – майже 20 тис. шт.;
Одеська митниця – понад 17 тис. шт.;
Закарпатська митниця – майже 16 тис. шт.
Топ-п’ятірка митних постів митниць, якими оформлено найбільшу кількість транспортних засобів громадян у пільговий період:
МП «Луцьк» Волинської митниці – понад 19 тис. шт.;
МП «Західний» Львівської митниці – майже 19 тис. шт.;
МП «Столичний» Київської міської митниці – майже 14 тис. шт.;
ВМО № 1 Чернівецької митниці – понад 12 тис. шт.;
МП «Спеціалізований» Одеської митниці – понад 10 тис. шт.
Топ-п’ятірка дорогих авто з іноземною реєстрацією, що розмитнені у пільговий період:
– легковий автомобіль марки MERCEDES-BENZ, модель AMG G 63 2018 року випуску. Митна вартість – 171,2 тис. дол. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – понад 1,5 млн грн;
– легковий автомобіль марки PORSCHE, модель 971 2017 року випуску. Митна вартість – 148,5 тис. дол. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – майже 1,3 млн грн;
– легковий автомобіль марки AUDI, модель R8 2017 року випуску. Митна вартість – 137,7 тис. дол. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – майже 1,2 млн грн;
– легковий автомобіль марки BENTLEY, модель MULSANNE 2010 року випуску. Митна вартість – 108 тис. дол. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – понад 1млн грн;
– легковий автомобіль марки BENTLEY, модель FLYING SPUR W12 2014 року випуску. Митна вартість – 96,6 тис. грн.. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – понад 879 тис. грн..
Топ-п’ятірка недорогих авто з іноземною реєстрацією, що розмитнені у пільговий період:
– легковий автомобіль марки AUDI, модель A4 1996 року випуску. Митна вартість – 6,5 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 42,2 тис. грн;
– легковий автомобіль марки VW, модель PASSAT 1998 року випуску. Митна вартість – 7,4 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 28 тис. грн;
– легковий автомобіль марки BMW, модель 320D 1998 року випуску. Митна вартість – 8,9 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 43,9 тис. грн;
– легковий автомобіль марки марка OPEL, модель VECTRA 2001 року випуску. Митна вартість – 8,9 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 22,3 тис. грн;
– легковий автомобіль марки DAEWOO, модель LANOS 2000 року випуску. Митна вартість – 9,2 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 49,4 тис. грн.
Нагадаємо, що за час дії пільгового періоду із застосування пониженої ставки акцизного податку для розмитнення транспортних засобів (25.11.2018 – 22.02.2019) митницями ДФС загалом оформлено понад 218 тис. транспортних засобів. Сплачено понад 13,6 млрд грн платежів.
Із них майже 140 тис. – авто з іноземною реєстрацією, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебували у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. За їх оформлення сплачено майже 8,7 млрд гривень.
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/370265.html
Виплати за лікарняним листом: умови застосування ПСП
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) (п.п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу (далі – ПКУ)).
Згідно із п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ заробітна плата – основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику ПДФО у зв’язку з відносинами трудового найму.
З урахуванням того, що сума виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника ПДФО, то у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений нормами п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, найманий працівник має право на ПСП.
Законом не передбачено призупинення дії ліцензії
у періоді внесення змін до такої ліцензії
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що статтями 2 та 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) встановлено, що виробництво, імпорт, експорт, оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.
У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів (якщо ліцензія на виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів – протягом семи робочих днів) видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін (статті 3 та 15 Закону № 481).
Законом не передбачено призупинення дії ліцензії чи її анулювання у періоді внесення змін до такої ліцензії.
З урахуванням викладеного, у разі переоформлення ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, що пов’язане зі зміною відомостей, зазначених у ліцензії, суб’єкт господарювання може здійснювати діяльність на підставі копії раніше виданої ліцензії до отримання ліцензії на новому бланку з урахуванням змін.
Зазначена норма не поширюється на переоформлення ліцензії, пов’язане з реорганізацією суб’єкта господарювання.
Завершується перехідний період переведення підприємств на обслуговування через «Єдиний рахунок»
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України повідомила, що наближається термін завершення перехідного етапу переведення підприємств на обслуговування через «Єдиний рахунок» ДФС.
З 18 березня 2019 року підприємства зможуть перераховувати кошти авансових платежів виключно на «Єдиний рахунок». Рахунки митниць ДФС для поповнення авансових платежів підприємствами будуть заблоковано!
З 18 березня до 16 квітня 2019 року залишки коштів на рахунках митниць ДФС можуть бути використані для митного оформлення товарів. Повернення підприємствам коштів авансових платежів будуть здійснюватися протягом 1095 днів з дня внесення таких коштів на рахунок відповідно до Порядку повернення, затвердженого наказом Мінфіну від 18.07.2017 № 643 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення» (зі змінами).
Також інформуємо, що триває Пілотний проект з переведення підприємств на обслуговування через «Єдиний рахунок». Запрошуємо суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності долучатися до другої фази цього проекту. Рішенням про участь буде вважатися переведення коштів авансових платежів на «Єдиний рахунок».
Надаємо реквізити депозитного рахунку 3734, відкритого на ім’я ДФС (єдиний рахунок) для зарахування авансових платежів (передоплати):
Рахунок: 37341039292197.
Банк отримувача: ДКСУ (Держказначейство).
МФО банку: 899998.
Отримувач: ДФС України.
ЄРДПОУ: 39292197.
Довідково: новий Порядок повернення коштів авансових платежів (передоплати) з депозитного рахунку 3734, відкритого в Казначействі на ім’я ДФС, затверджений наказом Мінфіну від 22.02.2019 № 80 «Про внесення змін до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів», знаходиться на реєстрації в Мін’юсті.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/370100.html
Порядок оподаткування спадщини (подарунку), отриманої фізичною особою – нерезидентом від фізичної особи – резидента
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що об’єкти дарування, зазначені у п. 174.1 ст. 174 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), подаровані платнику податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими цим розділом для оподаткування спадщини (п. 174.6 ст. 174 ПКУ).
Об’єкти спадщини оподатковуються за ставкою, визначеною в п. 167.1 ст. 167 ПКУ, для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем – нерезидентом від спадкодавця – резидента (п.п. 174.2.3 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).
Ставка ПДФО становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.5 ст. 167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику ПДФО у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (п. 167.1 ст. 167 ПКУ).
Пунктом 174.3 ст.174 ПКУ передбачено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, крім спадкоємців –нерезидентів, які зобов’язані сплатити ПДФО до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО, а також іншими спадкоємцями – резидентами, які сплатили ПДФО до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини оподатковується за ставкою ПДФО 18 відсотків.
Повернення товару правонаступником юрособи,
яка реорганізувалася шляхом злиття: ПДВ-наслідки
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ на наступне.
Пунктами 3 та 6 ст. 4 розділу І Закону України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями визначено, що у разі злиття юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутвореної юридичної особи та державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. Припинення вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. У разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.
Враховуючи те, що товари повертаються не юридичною особою – отримувачем таких товарів, а її правонаступником – новим суб’єктом господарювання та новим платником ПДВ, то підстави для коригування податкових зобов’язань у постачальника відсутні.
Операція з повернення товарів правонаступником для цілей оподаткування ПДВ розглядається як операція з постачання товарів, яка відповідно до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України є об’єктом оподаткування ПДВ. За результатами здійснення такої операції особа, яка повертає товар (правонаступник) зобов’язана нарахувати податкові зобов’язання, скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За своєчасно не нарахований ЄСВ
до платників застосовуються штрафи
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) до 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 5 відс. зазначеної суми, а після 01 січня 2015 року – 10 відс. зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відс. суми донарахованого ЄСВ (п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449)).
Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми ЄСВ, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу доходів і зборів або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.
Якщо за результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого (своєчасно не обчисленого) ЄСВ, то за кожне таке донарахування (кожний місяць) відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями накладається штраф у порядку та розмірах, визначених у абзацах четвертому – сьомому п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
Для дотримання вимог щодо максимального розміру (50 відс.) штрафу:
► визначається сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені;
► визначається сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, в яких виявлені донарахування та за якими нараховано такі штрафи;
► здійснюється обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску.
До сплати визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру, визначеного п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого ЄСВ за формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449.
Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника ЄСВ.
За два місяці 2019 року для забезпечення соціального захисту мешканців Дніпропетровської області надійшло майже 2,4 млрд грн єдиного внеску
Впродовж січня – лютого поточного року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 2 млрд 395,1 млн гривень. Якщо порівняти цей показник з аналогічним періодом 2018 року, то у цьому році ЄСВ сплачено на 460,1 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.
При цьому, у лютому платники єдиного внеску регіону перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд 239,8 млн грн, що на 221,8 млн грн більше минулорічних лютневих надходжень.
Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.
Про перехід фізичної особи – підприємця
на спрощену систему оподаткування
Головне управління ДФС у Дніпропетровській інформує.
ДФС України повідомила, що відповідно до п. 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізична особа – підприємець (далі – ФОП) може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу ХIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Порядок переходу на спрощену систему оподаткування врегульовано ст. 298 ПКУ. Згідно з абзацом першим п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. При цьому такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені у п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
За умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому ПКУ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку (п.п. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 ПКУ).
15 березня 2019 року – останній день для подання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування з другого кварталу 2019 року:
► платником інших податків і зборів;
► платником єдиного податку – для переходу на іншу групу платника єдиного податку.
Важливо!
Умови, згідно з якими фізичні особи не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп, визначені у п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) (п.п. 291.5.8 ст. 291 ПКУ).
Довідково!
Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація (п.п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ).
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Для переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до відповідного контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – заява) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675 «Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за № 1536/20274. У заяві, зокрема, зазначається ставка єдиного податку та дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування.
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/370765.html
Задекларували доходи – своєчасно сплатіть податкові зобов’язання!
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2018 року, під час якої певні категорії фізичних осіб зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за 2018 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) і військового збору.
Громадяни зобов’язані включити суму отриманих протягом 2018 року доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 01 травня 2019 року річну податкову Декларацію за наслідками звітного 2018 року, а також нарахувати і сплатити до 01 серпня 2019 року ПДФО та військовий збір з таких доходів .
Норми визначені ст. 179 Податкового кодексу України.
Про подання декларації суб’єктом господарювання, який має спеціальний дозвіл, але не здійснював видобуток корисних копалин
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – платники Рентної плати) визначено суб’єктів господарювання, які набули права користування об’єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі – спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) у межах зазначених у таких спеціальних дозволах об’єктах (ділянках) надр (п.п. 252.1.1 п. 252.1 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
При цьому податкові декларації з Рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин подаються її платником починаючи з календарного кварталу, що настає за кварталом, в якому такий платник отримав або переоформив спеціальний дозвіл (п.п. 252.23 п. 252 ПКУ).
Неподання або несвоєчасне подання платником податкової декларації тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
До уваги суб’єктів ЗЕД!
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності (далі – ЗЕД), що 07 лютого 2019 року введено в дію Закон України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі – Закон № 2473), згідно з частиною другою ст. 16 якого втрачають чинність, зокрема, Декрет Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» із змінами (далі – Декрет КМУ № 15-93); Указ Президента України від 27 червня 1999 року № 734/99 «Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства» (далі – Указ Президента України № 734).
Водночас відповідно до п. 8 ст. 16 Закону № 2473 уповноважені установи, суб’єкти валютних операцій, які до дня введення в дію Закону № 2473 порушили вимоги Декрету КМУ № 15-93, Указу Президента України № 734 та (або) нормативно-правових актів Національного банку України з питань валютного регулювання та контролю, несуть відповідальність, передбачену законодавством України, що діяло на день вчинення таких порушень.
При цьому, суб’єктами валютних операцій згідно з п.п. 10 п. 1 ст. 1 Закону № 2473 є резиденти та (або) нерезиденти, які здійснюють валютні операції.
Резидентами, зокрема, є юридичні особи та інші суб’єкти господарювання з місцезнаходженням на території України, які здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України (п.п. «в» п.п. 9 п. 1 ст. 1 Закону № 2473).
Щодо технічної можливості подання податкової декларації з податку
на прибуток підприємств за 2018 рік за новою формою
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України щодо технічної можливості подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік за новою формою листом від 13.02.2019 № 4622/7/99-99-15-02-01-17 (далі – Лист ДФС № 4622) повідомила таке.
У зв’язку з набуттям 14.12.2018 чинності наказом Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2018 року за № 1303/32755 (далі – наказ № 842), розроблено та впроваджено оновлену форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (ідентифікатор форми J0100117 для юридичних осіб) (далі – декларація за новою формою).
Враховуючи, що видання наказу № 842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету, листом ДФС України від 04.01.2019 № 357/7/99-99-15-02-01-17 рекомендовано платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік подавати податкову декларацію за новою формою.
Електронна форма за ідентифікатором J0100117 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України у рубриці Електронна звітність > Платникам податків про електронну звітність > Інформаційно-аналітичне забезпечення > Реєстр форм електронних документів і є доступною для використання розробниками програмного забезпечення.
Електронна форма за ідентифікатором J0100117 передбачає необхідність встановлення позначки «базовий звітний період квартал» або «базовий звітний період рік».
Відповідно інформаційні системи ДФС забезпечують приймання декларації за новою формою за ідентифікатором J0100117 як за наявності позначки «базовий звітний період квартал» – для платників податку, що складають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств (далі – декларація) за податкові (звітні) періоди квартал, півріччя, три квартали, рік, так і за наявності позначки «базовий звітний період рік» – для платників податку, яким встановлено річний податковий (звітний) період.
Разом з тим п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Враховуючи зазначене, до 01.04.2019 буде забезпечено також прийняття декларацій за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (у редакції наказу від 28.04.2017 № 467), а саме:
● за базовий звітний період рік – за ідентифікатором форми J0108104;
● за базовий звітний період квартал – за ідентифікатором форми J0100116.
Відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПКУ, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, у разі необхідності внесення змін до податкової звітності за минулі податкові (звітні) періоди у порядку, визначеному ст. 50 ПКУ, до 01.04.2019 платники податку матимуть можливість подавати уточнюючі декларації за ідентифікаторами форм J0108104, J0100116 та J0100516.
При виправленні помилок за податкові (звітні) періоди 2015 – 2017 років суб’єктами господарювання – виробниками сільськогосподарської продукції, якими було обрано річний податковий (звітний) період відповідно до п.п. 137.4.1 п. 137.4 ст. 137 ПКУ, такі платники в уточнюючих деклараціях обов’язково проставляють позначку у рядку «виробника сільськогосподарської продукції» у полі 9 «Особливі відмітки» заголовної частини декларації та можуть використовувати ідентифікатор форми J0100516, що буде діяти до 01.04.2019, а у подальшому – нову форму за ідентифікатором J0100117.
Після 01.04.2019 уточнюючі декларації прийматимуться тільки за новою формою (за ідентифікатором J0100117).
Згідно з абзацом п’ятим п. 50.1 ст. 50 ПКУ, якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
У разі подання платником за 2018 рік декларації за новою формою за ідентифікатором форми J0100117 до закінчення граничного строку подання (01.03.2019 включно), податкові зобов’язання визначаються за декларацією, що подана останньою, незважаючи на наявність раніше поданої за ідентифікатором форми J0108104 або J0100116.
Лист ДФС № 4622 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove–zakonodavstvo/listi–dps/73171.html
Доступ в «Електронному кабінеті» до інформації
щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
ДФС України проінформувала, що в «Електронному кабінеті» платникам надано он-лайн доступ до інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості, визначених відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Інформація про відповідність платника критеріям ризиковості (у разі її наявності) відображається в особистому кабінеті із зазначенням пункту таких критеріїв, а також дати внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків.
Крім того, в «Електронному кабінеті» платники мають доступ до показників: D (навантаження за останні 12 календарних місяців), Р (сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування кількісних і вартісних показників, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному періоді) в розрізі періодів, та позитивної податкової історії платника податку за визначеними критеріями.
Інфорація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media–tsentr/novini/368106.html
Декларування доходів: які особи зобов’язані подати
декларацію про майновий стан і доходи від імені платника
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що кампанія декларування доходів громадянами за 2018 рік триває.
Податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) заповнюється платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) самостійно або іншою особою, нотаріально уповноваженою платником ПДФО здійснювати таке заповнення, у порядку, передбаченому главою 2 розділу II «Адміністрування податків» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п. 179.5 ст. 179 ПКУ).
Обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника ПДФО покладається на таких осіб:
► батьків, опікуна або піклувальника – щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною;
► спадкоємців (розпорядників майна, державних виконавців) – щодо доходів, отриманих протягом звітного податкового року платником ПДФО, який помер;
► державного виконавця, уповноваженого здійснювати заходи щодо забезпечення майнових претензій кредиторів платника ПДФО, визначеного в установленому порядку банкрутом.
Вищевказані норми визначені п. 179.6 ст. 179 ПКУ.
До уваги платників рентної плати!
Шевченківське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє платників рентної плати (далі – платник) про те, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України дорівнює календарному місяцю (п. 257.1. ст. 257 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Сума податкових зобов’язань з рентної плати, визначена у податковій декларації з рентної плати за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10-ти календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації (п. 257.5 ст. 257 ПКУ).
Для наповнення Державного бюджету України з метою забезпечення його видаткової частини звертаємо увагу вищезазначених платників рентної плати на необхідність сплатити податкові зобов’язання за січень 2019 року по 28 лютого 2019 року включно.
Особливості застосування автоматизованої системи
аналізу та управління ризиками
Днями в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція начальника відділу з управління ризиками Дніпропетровської митниці ДФС Максима Разумея на тему: «Особливості застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками, основною метою якої є забезпечення вибірковості митного контролю».
«Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР) – це сукупність програмно-інформаційних комплексів, які використовуються митниками під час митного контролю та оформлення товарів, в тому числі – для виявлення ризикових зовнішньоекономічних операцій», – зазначив Максим Разумей.
Взагалі принцип управління ризиками – це міжнародна практика здійснення митної справи. Її впроваджують практично всі митні адміністрації країн світу. Україна як член Всесвітньої митної організації приєдналась до низки міжнародних митних документів, які передбачають застосування методу управління ризиками. Угода про асоціацію між Україною та ЄС також містить прямі посилання на ці міжнародні документи.
Чому управління ризиками є настільки важливим сьогодні для митниць? Все досить очевидно. Зростають товаропотоки через державні кордони, збільшується кількість експортно-імпортних операцій, постійно розширюється асортимент товарів.
Виникає питання: яким чином все це контролювати так, щоб не створювати бар’єри для легального бізнесу і в той же час – забезпечити безпеку та повноту сплати митних платежів до державного бюджету?
Перевіряти кожну партію товарів на митниці? Ні, це фізично неможливо, і, крім цього, є великою перепоною для зовнішньої торгівлі. А зовнішня торгівля, як відомо, – один з найпотужніших факторів економічного розвитку. Здійснювати перевірки митних оформлень шляхом випадкового відбору? Так, це передбачено законодавством, але ефективність такого підходу є невисокою.
І саме АСАУР є тією автоматизованою частиною системи управління ризиками, яка стає дуже корисною підказкою для митного інспектора.
Якщо говорити коротко, то відбувається це наступним чином.
Митна декларацію подається до митного оформлення, а у 99% це електронне декларування, і тому вся потрібна інформація про товар представлена в електронному вигляді.
Далі така митна декларація реєструється і автоматично в режимі реального часу проходить оцінку за допомогою АСАУР.
Система АСАУР формує перелік митних формальностей, які мають бути виконані інспектором для здійснення митного оформлення товару по конкретній митній декларації.
Перелік таких формальностей може бути різним: контроль класифікації товарів, митної вартості, країни походження, захист прав інтелектуальної власності, митний огляд, зважування і багато інших.
Все залежить від тих критеріїв ризику, які закладені в АСАУР, як правило, на центральному рівні, тобто Державною фіскальною службою України. І такі критерії ризику, а якщо говорити точніше – профілі ризику – застосовуються у всіх митницях, звичайно що не тільки у Дніпропетровській.
Так, протягом 2018 року у Дніпропетровській митниці було оформлено 153 тис. електронних митних декларацій у всіх режимах, що на 3 тис. більше ніж у 2017 році.
Всі ці декларації автоматизовано перевірялись АСАУР і тільки 47% були визначені як такі, що потребують виконання додаткових митних формальностей. АСАУР визначила необхідність проведення митних оглядів щодо 9% декларацій, а 35% декларацій потребували додаткової перевірки документів. Всі ці заходи АСАУР, як правило, стосувались товарів, що ввозились на митну територію України і відповідно потребували нарахування та сплати митних платежів. Отже, більше половини митних декларацій були оформленні без генерування АСАУР додаткових форм митного контролю.
Серед тих митних декларацій, які були відібрані АСАУР у Дніпропетровській митниці за 2018 рік, частка митних декларацій, по яких за результатами виконання митних формальностей було фактично виявлено якісь розбіжності, склала майже 9%. Доречі, це непоганий показник, адже Державною фіскальною службою України він встановлений на рівні «не менше 4,5%» на 2019 рік для всіх митниць. Тут мова йде про так знаний «ключовий показник ефективності» (КРІ) за напрямом управління ризиками.
Слід зазначити, що вже за 2019 рік цей показник по митниці склав більше 30%. Така ситуація склалася у зв’язку із доопрацюванням і впровадженням нових профілів ризику на центральному рівні відповідно до наказу Державної фіскальної служби України №21, який було прийнято на початку року. Про що це свідчить?
Про те, що АСАУР постійно удосконалюється і як наслідок відбувається більш націлений відбір митних декларацій за ризиковими зовнішньоекономічними операціями. Тому фактично третина виконаних митних формальностей, визначених АСАУР, дала певний результат. Це, звісно, не обов’язково якісь суттєві порушення митного законодавства, але й неточне, неякісне або неповне зазначення відомостей про товар тощо.
У будь-якому випадку – це результат саме завдяки АСАУР, якого б надзвичайно важко, практично нереально було б досягти якби митники перевіряли все «вручну».
Слід відмітити, що положення Митного кодексу України відповідають кращим світовим стандартам здійснення митної справи, зокрема щодо аналізу та управління ризиками. Так, окрема 52 глава кодексу присвячена системі управління ризиками, де, зокрема, регламентовано функціонування автоматизованої системи управління ризиками.
Підсумовуючи, хочу акцентувати увагу на ще одній дуже важливій особливості застосування АСАУР. Справа у тому, що ця комп’ютерна система ні в якому разі не є, так би мовити, «істиною в останній інстанції».
Тобто не все, що визначено АСАУР має бути виконано посадовою особою для завершення митного оформлення і випуску товарів у вільний обіг. Існують нормативно-правові підстави, які дають право на те, щоб скоригувати визначений АСАУР перелік митних формальностей: якісь формальності можна відмінити або, з іншого боку, якісь додати, – ті, що не були згенеровані АСАУР.
Тому АСАУР є саме «автоматизованою» системою, а не «автоматичною». На жаль, на сьогоднішній день ніяка комп’ютерна програма не спроможна замінити посадову особу підрозділу митного оформлення, адже, наприклад, для виявлення та припинення так званих «сірих» схем потрібне інтелектуальне, а іноді навіть творче мислення.
Проте максимально наблизитись до автоматизації митних процедур, націлено виявляти ризикові зовнішньоекономічні операції і дотримуватись при цьому необхідного балансу між спрощенням торгівлі для бізнесу і безпекою економічних кордонів держави – це цілком реальна мета і справа найближчого майбутнього.
Максим Разумей також акцентував, що Дніпропетровська митниця ДФС нагадує: 24:00 22 лютого 2019 року закінчується період дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів з іноземною реєстрацією із застосуванням коефіцієнта 0,5. З 00:00 23 лютого 2019 року акцизний податок стягується у повному обсязі».
За інформацією ГУ ДФС у Дніпропетровській області