СОБОРНЕ УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ!ШЕВЧЕНКІВСЬКА ДПІ СОБОРНОГО УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ! За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області
Центрами обслуговування платників Соборного управління протягом січня – лютого 2020 року надано майже 6,9 тис. адміністративних послуг
У Центрах обслуговування платників Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області cтворено комфортні умови для платників податків та організовано роботу по прийому звітності з урахуванням різних способів її надходження.
Крім того, громадяни та представники бізнесу можуть отримати консультаційні та адміністративні послуги: подати звітність, оформити документи, отримати необхідні довідки та виконати всі процедури з мінімальною витратою часу.
За січень – лютий 2020 року Центрами обслуговування платників (далі – ЦОП) надано 6895 адміністративних послуг, у тому числі: ЦОП Соборної ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області – 3943; ЦОП Шевченківської ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області –2952.
Найчастіше відвідувачі ЦОП звертаються за наступними послугами: видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків – 1696 (24,6%); видача довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи – 898 (13,02%); реєстрація платника єдиного податку – 876 (12,7%); надання витягу з реєстру платників єдиного податку – 846 (12,3%); реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 786 (11.4%); видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 585 (8,5%); реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 584 (8,5%).
Для зручності доступу до мережі Інтернет зали ЦОП обладнані покриттям Wi-Fi, а також плазмовими екранами для трансляції актуальної інформації. При необхідності консультант-модератор допоможе у пошуку необхідної інформації, що розміщена на стендах при заповненні документів.
Артист Дніпропетровського театру опери та балету Самвел Адамян долучився до кампанії декларування доходів громадян
Вже традиційно до інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо декларування громадянами доходів залучаються артисти, спортсмени, громадські діячі та інші відомі особи міста Дніпра.
Не залишився осторонь цьогорічної кампанії декларування доходів громадян і артист Дніпропетровського театру опери і балету, суперфіналіст телевізійного шоу-проекту «Мастер Шеф» (4 сезон), успішний блогер та просто гарна людина – Самвел Адамян, який прийняв рішення отримати електронний цифровий підпис в центрі обслуговування платників Шевченківської ДПІ Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
«Надавати звітність в електронному вигляді дуже зручно, тому що є можливість значно заощадити свій час», – зазначив Самвел Адамян.
Артист закликав громадян йти в ногу з часом, отримувати електронний цифровий підпис, декларувати власні доходи та сплачувати податки своєчасно.
«Для того щоб наша країна розвивалася, кожен громадянин має бути сумлінним платником податків», – наголосив наприкінці зустрічі Самвел Адамян
Нарахування єдиного внеску на вартість санаторних путівок, що надаються підприємством (роботодавцем) безкоштовно своїм працівникам
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 1 частини першої ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди ФО за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄВ встановлено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі – Інструкція № 5).
Підпунктом 2.3.4 п. 2.3 розд. 2 Інструкції № 5 визначено, що вартість путівок працівникам та членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім випадків, указаних у п. 3.2 розд. 3 Інструкції № 5), входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат.
Отже, вартість путівки, що надається підприємством (роботодавцем) працівнику, є базою нарахування ЄВ.
Відбувся семінар для платників податків
Соборного та Шевченківського районів м. Дніпра
Днями Соборним управлінням ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено семінар для платників податків в якому взяли участь начальник Соборної ДПІ Алла Булава, начальник відділу забезпечення роботи Ольга Величко та начальник відділу податкового моніторингу Раїса Сотник.
Під час заходу розглянуті останні зміни у податковому законодавстві, основні норми Закону України від 16 січня 2020 року № 465-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», який набрав чинності 27 лютого 2020 року.
Також, особливу увагу приділено питанням декларування доходів громадян, отриманих у 2019 році та новаціям у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій, які запроваджуються з веденням в дію Законів України від 20 вересня 2019 року № 128-IX та № 129-IX.
Крім того, висвітлені питання легалізації трудових відносин, cплати єдиного внеску, правильного заповнення реквізиту «Призначення платежу», антикорупційного сервісу ДПС «Пульс» та роботи електронного сервісу ДПС «Електронний кабінет».
Учасникам заходу розповсюджена власна друкована продукція з питань податкового законодавства.
Семінар пройшов у конструктивному форматі, де платники податків отримали відповіді на питання, які їх цікавили.
Термін сплати туристичного збору
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно з п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.
Актуальні питання декларування доходів громадян під час спілкування з журналістами
Начальник відділу забезпечення роботи Соборного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ольга Величко надала інтерв’ю телевізійному каналу «Дніпро – TV» під час якого зупинилася на питаннях декларування доходів громадян, отриманих у 2019 році.
«Наразі триває деклараційна кампанія – 2020, тому громадяни, які мають обов’язок в наданні декларації повинні встигнути її подати до 30 квітня поточного року», – повідомила Ольга Величко.
Податківець зупинилася на доходах при отриманні яких, протягом року у громадян виникає обов’язок щодо подання декларації, звернула увагу, що декларація подається до контролюючого органу за місцем реєстрації платника, проінформувала про терміни та порядок подання декларації, а також випадки за яких платник податків звільнений від подання декларації про майновий стан і доходи.
Зазначила, що громадяни мають право на податкову знижку в рамках норм, визначених Податковим кодексом України, якою можуть скористатись до 31 грудня 2019 року.
«Ми разом з відомими особами нашого міста закликаємо громадян своєчасно декларувати свої доходи, сплачувати податки та дотримуватись норм податкового законодавства», – наголосила Ольга Величко.
Платники екологічного податку
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:
– викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;
– скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти;
– розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання);
– утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
– тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.
При цьому розміщення відходів – постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів (п.п. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
До уваги платників: на вебпорталі ДПС розміщено відповіді
на топ-5 питань,
які надійшли до Контакт-центру ДПС у лютому 2020 року
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/410774.html розміщено відповіді на топ-5 питань, які надійшли до Контакт-центру ДПС у лютому 2020 року, а саме:
Запитання № 1:
До якого органу ДПС може звернутись платник податків, якщо він вважає, що в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (задвоєння оплати/нарахування, переплата/недоплата)?
Запитання № 2:
За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи?
Запитання № 3:
За яким ідентифікатором форми в електронному вигляді платники податку на прибуток подають Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) 2019 рік (у тому числі уточнюючу)?
Запитання № 4:
Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС та переліком документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг?
Запитання № 5:
Як та в які строки контролюючі органи надають індивідуальні податкові консультації?
Нагадуємо! Оперативно отримати інформаційно-довідкові послуги можна:
– скориставшись Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом zir.tax.gov.ua (мобільний додаток «ЗІР ДПС» можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої, скориставшись інтернет-магазинами: AppStore та GooglePlay);
– звернувшись до Контакт-центру ДПС за тел. 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі) або електронною поштою idd@tax.gov.ua (без використання кваліфікованого електронного підпису).
У лютому роботодавці офіційно зареєстрували
майже 400 тис. найманих працівників
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Протягом лютого 2020 року роботодавцями подано 223,2 тис. повідомлень про прийняття на роботу 399,7 тис. найманих осіб. Це на 10,6 % більше, ніж у лютому попереднього року (361,4 тис. найманих осіб) та на 2,5 % більше, ніж у січні цього року (390,0 тис. найманих осіб).
Крім того, значно зросла і кількість громадян, які офіційно зареєструвалися суб’єктами господарювання. Так, у лютому 2020 року їх кількість склала 31,6 тис. осіб, що на 51,9 % більше порівняно з лютим 2019 року (20,8 тис.) та на 51,2 % порівняно з січнем цього року (20,9 тисячі).
Така динаміка пояснюється якісною роз’яснювальною кампанією щодо легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Зокрема, співробітники ДПС проводять активну роз’яснювальну роботу серед роботодавців та їх працівників щодо неприпустимості використання найманої праці без оформлення трудових відносин, виплати заробітної плати без оподаткування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
За результатами таких зустрічей у січні – лютому 2020 року роботодавцями подано 426,5 тис. повідомлень про прийняття на роботу 789,8 тис. найманих осіб. За відповідний період минулого року подано 396,4 тис. повідомлень про прийняття на роботу 740,6 тис. найманих осіб.
Найбільшу кількість повідомлень про прийняття на роботу подано роботодавцями у сфері:
роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами – 49,3 тис. працівників;
діяльності ресторанів, надання послуг мобільного харчування – 32,5 тис. працівників;
будівництва житлових і нежитлових будівель – 18,2 тис. працівників.
Також у січні – лютому 2020 року як суб’єкти господарювання зареєструвалися 52,5 тис. осіб, або на 34,3 % більше порівняно з відповідним періодом минулого року (39,1 тис. осіб).
«Завдяки спільним зусиллям з Держпрацею, Пенсійним фондом та іншими перевіряючими органами в січні у нас почала збільшуватися кількість повідомлень про укладення трудових договорів. Ми бачимо, що у лютому цей тренд продовжувався. На цьому не зупиняємося. Робота з легалізації зайнятості населення та детінізації заробітної плати триватиме. Це дозволить бюджетам різних рівнів отримувати додаткові надходження, а працівникам – соціальні гарантії», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410838.html
Повідомлення контролюючим органам
про прийняття керівників на роботу скасовується
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 188 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413» (далі – Постанова № 188) внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (далі – Постанова № 13).
Постановою № 188 уточнюється, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
► засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;
► на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
► на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації тепер будуть відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Також, у зв’язку з реорганізацією податкової, у заголовку Постанови № 413 і по тексту «Державна фіскальна служба» замінено на «Державна податкова служба».
Постанову № 188 розміщено на єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням
Податок на прибуток підприємств:
визначення платників з числа нерезидентів
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 133.2 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками податку на прибуток підприємств – нерезидентами є:
– юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України (п.п. 133.2.1 п. 133.2 ст. 133 ПКУ);
– постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників (п.п. 133.2.2 п. 133.2 ст. 133 ПКУ).
Пунктом 133.3 ст. 133 ПКУ визначено, що постійне представництво до початку своєї господарської діяльності стає на облік в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Постійне представництво, яке розпочало свою господарську діяльність до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.
Нерезиденти, що діють відповідно до положень Рамкової угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду «Укриття» в Україні та Угоди про грант (Проект ядерної безпеки Чорнобильської АЕС) між Європейським банком реконструкції та розвитку як Розпорядником коштів, наданих згідно з Грантом з Рахунка ядерної безпеки, Урядом України та Чорнобильською атомною електростанцією, можуть провадити свою господарську діяльність без реєстрації у контролюючому органі.
Оподаткування ПДФО подарункових
сертифікатів, подарованих юрособою фізособі
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включається дохід, отриманий як додаткове благо, у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п. 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норми визначені абзацом першим п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Додаткові блага – це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику ПДФО податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником ПДФО (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ) (п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума ПДФО об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ (абзац другий п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Згідно з п. 164.5 ст. 164 ПКУ під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:
К = 100 : (100 – Сп),
де К – коефіцієнт;
Сп – ставка ПДФО, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.
Водночас не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника ПДФО вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) – у частині, що не перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
Згідно з п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка ПДФО становить 18 % бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.5 ст. 167 ПКУ), у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Отже, якщо юридична особа надає подарункові сертифікати фізичним особам, то вартість таких сертифікатів включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО як додаткове благо та оподатковується за ставкою 18 % у джерела виплати з урахуванням вимог п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.
За відсутність з вини платника реєстрації акцизних складів
у СЕАРП та СЕ передбачена відповідальність
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Нормами п. 128¹.2 ст. 128¹ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП та СЕ) платником акцизного податку – розпорядником акцизного складу – тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 000 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2 000 000 гривень.
При цьому, п. 25 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ, зокрема, передбачено, що норми п. 128¹.2 ст. 128¹ ПКУ застосовуються з 01 жовтня 2019 року.
До уваги платників податку на прибуток підприємств!
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» зі змінами та доповненнями визначено класифікацію доходів бюджету, згідно з якою встановлено коди та найменування податків та зборів.
Зокрема для сплати податку на прибуток підприємств визначено код бюджетної класифікації 11020000.
Класифікація організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004, затверджена наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.05.2004 № 97 зі змінами і доповненнями (далі – ДК 002:2004), розроблена згідно з вимогами норм Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами і доповненнями та Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами і доповненнями.
З урахуванням ДК 002:2004:
► за кодом 11020100 «Податок на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності» сплачується податок на прибуток суб’єктами господарювання з організаційно-правовими формами – державне підприємство (код 140), казенне підприємство (код 145), державна акціонерна компанія (товариство) (код 235), орган державної влади (код 410), судова система (код 415), орган місцевого самоврядування (код 420), державна організація (установа, заклад) (код 425);
► за кодом 11020300 «Податок на прибуток підприємств, створених за участю іноземних інвесторів» сплачується податок на прибуток суб’єктами господарювання з організаційно-правовими формами іноземне підприємство (код 170) та представництво (код 620);
► за кодом 11020500 «Податок на прибуток іноземних юридичних осіб» сплачується податок на доходи нерезидентів суб’єктами господарювання незалежно від їх організаційно-правових форм;
► за кодом 11020900 «Податок на прибуток організацій і підприємств споживчої кооперації, кооперативів та громадських об’єднань» сплачується податок на прибуток суб’єктами господарювання з організаційно-правовими формами – виробничий кооператив (код 310), обслуговуючий кооператив (код 320), споживчий кооператив (код 330), сільськогосподарський виробничий кооператив (код 340), сільськогосподарський обслуговуючий кооператив (код 350), політична партія (код 810), громадська організація (код 815), громадська спілка (код 820), релігійна організація (код 825), профспілка (код 830), об’єднання профспілок (код 835), творча спілка (інша професійна організація) (код 840), благодійна організація (код 845), організація роботодавців (код 850), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (код 855), орган самоорганізації населення (код 860);
► за кодом 11021000 «Податок на прибуток приватних підприємств» сплачується податок на прибуток суб’єктами господарювання з організаційно-правовими формами – фермерське господарство (код 110), приватне підприємство (код 120), колективне підприємство (код 130), дочірнє підприємство (код 160), підприємство об’єднання громадян (релігійної організації, профспілки) (код 180), орендне підприємство (код 190), індивідуальне підприємство (код 191), сімейне підприємство (код 192), спільне підприємство (код 193), акціонерне товариство (код 230), відкрите акціонерне товариство (код 231), закрите акціонерне товариство (код 232), товариство з обмеженою відповідальністю (код 240), товариство з додатковою відповідальністю (код 250), повне товариство (код 260), командитне товариство (код 270), адвокатське об’єднання (код 280), адвокатське бюро (код 281), приватна організація (установа, заклад) (код 435), організація (установа, заклад) об’єднання громадян (релігійної організації, профспілки, споживчої кооперації тощо) (код 440), організація орендарів (код 490), організація покупців (код 495), асоціація (код 510), корпорація (код 520), консорціум (код 530), концерн (код 540), холдингова компанія (код 550), інші об’єднання юридичних осіб (код 590);
► за кодом 11021100 «Інші платники податку на прибуток» сплачується податок на прибуток суб’єктами господарювання з організаційно-правовими формами – органи адвокатського самоврядування (код 710), органи суддівського самоврядування (код 711), вища кваліфікаційна комісія суддів України (код 712), товарна біржа (код 915), фондова біржа (код 920), кредитна спілка (код 925), споживче товариство (код 930), спілка споживчих товариств (код 935), недержавний пенсійний фонд (код 940), інші організаційно-правові форми (код 995).
Новації у застосуванні РРО: режим офлайн може тривати не більше 36 годин!
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 19.04.2020 наберуть чинності норми ст. 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон про РРО) з урахуванням змін, внесених Законом України від 20 вересня 2019 року № 128-ХІ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг».
Відповідно до ст. 5 Закону про РРО на період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.
Суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця.
Порядок визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного РРО в режимі офлайн, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Контролюючий орган на запит покупця через Електронний кабінет, що функціонує відповідно до ст. 42¹ Податкового кодексу України, щодо перевірки справжності та достовірності розрахункового документа надає інформацію про суб’єкта господарювання, господарську одиницю та зарезервований фіскальний номер розрахункового документа.
Використання програмного РРО у період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, забороняється.
Протягом години після встановлення зв’язку із фіскальним сервером контролюючого органу здійснюється передача копій створених програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера контролюючого органу. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли були сформовані такі розрахункові документи.
Такі розрахункові документи мають зберігатися програмним РРО до моменту отримання від контролюючого органу підтвердження про доставку розрахункових документів.
У разі виходу з ладу РРО та/або програмного РРО, що застосовується для реєстрації операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу облік операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та формування розрахункових документів здійснюються у порядку, встановленому Національним банком України.
Чи подаються пояснення та копії документів для реєстрації помилково складеної податкової накладної, що була зупинена?
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення).
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок прийняття рішень).
Відповідно до п. 10 Порядку зупинення у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику ПДВ квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначається, зокрема пропозиція щодо надання платником ПДВ пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку зупинення).
Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. При цьому платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.
У разі зайвого (помилкового) складання ПН/РК первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зазначених у такій ПН/РК, відсутні, тому для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію зайво (помилково) складеної ПН/РК в ЄРПН платник податків може подати лише письмові пояснення.
Звертаємо увагу, що Порядком прийняття рішень визначено право, а не обов’язок платника податків надавати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Враховуючи норми Порядку прийняття рішень та п. 44.1 ст. 44 ПКУ платник ПДВ може не подавати пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в ЄРПН зайво (помилково) складених ПН/РК.
Продаж нерухомого майна фізичною особою: оподаткування
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Підпунктом 14.14.54 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що дохід з джерелом їх походженням з України – це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключно (морській) економічній зоні.
Зокрема, п.п. «в» п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що до зазначених доходів належать доходи від продажу нерухомого майна.
Об’єктом оподаткування резидента є доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (п.п. 163.1.2 п. 163.1 ст. 163 ПКУ).
Слід зазначити, що відповідно до п. 172.1 ст. 172 ПКУ дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника ПДФО понад три роки, не оподатковується.
Пунктом 172.2 ст. 172 ПКУ встановлено, що дохід, отриманий платником ПДФО від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст.172 ПКУ, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 ст. 172 ПКУ, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ, тобто 5 %. Крім того, такий платник до 01 травня, року, що настає за звітним, подає податкову декларацію про майновий стан і доходи.
При цьому, згідно з п. 172.7 ст. 172 ПКУ, якщо стороною договору купівлі-продажу, міни об’єкта нерухомого майна є юридична особа чи фізична особа – підприємець, така особа є податковим агентом платника ПДФО щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів, отриманих платником ПДФО від такого продажу (обміну).
Інформаційний лист № 6. Земельний податок. Які нюанси треба знати?
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Державна податкова служба продовжує серію публікацій інформаційних листів. У шостому випуску читайте про звільнення від обов’язку сплачувати земельний податок фізичної особи – підприємця, який є платником єдиного податку четвертої групи і використовує земельні ділянки для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.
Крім того, пропонуємо дізнатися, коли виникає обов’язок зі сплати податку на земельну ділянку, хто є платниками земельного податку, як сплачується плата за землю у разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою.
Також пропонуємо дізнатися, хто є безпосереднім платником земельного податку у випадку державної реєстрації прав на земельну ділянку під багатоквартирним будинком.
Інформаційний лист можна завантажити тут https://tax.gov.ua/data/material/000/321/411133/Informaciyniy_list_6.pdf
Отримані доходи від індивідуальної адвокатської діяльності
необхідно задекларувати
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Адвокат, у разі отримання протягом 2019 року доходів від індивідуальної адвокатської діяльності, зобов’язаний подати до 01 травня 2020 року до контролюючого органу за місцем проживання декларацію про майновий стан і доходи за 2019 рік, а також сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовий збір за ставкою 1,5 % – до 01 серпня 2020 року.
У разі отримання свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю адвокат може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро чи адвокатського об’єднання (пункт 3 статті 4 Законом України від 05 липня 2012 року № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» із змінами).
Відповідно до пункту 178.1 статті 178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) адвокати, які мають намір здійснювати адвокатську діяльність індивідуально, зобов’язані стати на облік у контролюючих органах за місцем свого постійного проживання як самозайняті особи та отримати довідку про взяття на облік згідно зі статтею 65 ПКУ.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/411178.html
За якою формою (формат, розмір) подаються письмові пояснення/скарга на рішення комісії у разі зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН?
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 01.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165).
Письмові пояснення/скарги на рішення комісії та копії документів при зупиненні реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подаються до контролюючого органу в електронному вигляді у форматі XML за наступними формами:
► Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (код форми J/F13126) (далі – Повідомлення 1);
► Скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (код форми J/F13132) (далі – Скарга).
До Повідомлення 1/Скарги можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії необхідних підтверджуючих документів у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення 1, не обмежена.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Скарги, не повинна перевищувати 100 штук.
Розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не повинен перевищувати 2 Мб.
Крім того, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Постановою № 1165, передбачена можливість подання платником ПДВ, якого включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ, інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника ПДВ.
Зазначена інформація подається до контролюючого органу в електронному вигляді у форматі XML за формою «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку (код форми J(F)13149)» (далі – Повідомлення 2).
До Повідомлення 2 можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії документів щодо невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості платника ПДВ у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення 2, не повинна перевищувати 100 штук.
Розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не повинен перевищувати 2 Мб.
Вартість святкового вечора, який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до доходу працівників
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що дохід з джерелом їх походження з України – це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.
Норми встановлені п.п. «є» п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Додаткові блага – це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ) (п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Згідно з п.п. «а» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО включається дохід, отриманий як додаткове благо, зокрема, у вигляді вартості майна та харчування, безоплатно отриманого платником ПДФО, крім випадків, визначених ПКУ для оподаткування прибутку підприємств.
Однак, оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі одержаних у вигляді додаткового блага, виходячи з положень ПКУ, розглядається лише у разі їх одержання безпосередньо конкретним платником ПДФО.
Отже, враховуючи вищевикладене, вартість святкового вечора (банкету, корпоративу), який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу цих працівників.
Автомобіль, який є об’єктом оподаткування транспортним податком, викрадено: наслідки
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що згідно з п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.
Об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ).
Відповідно до п.п. 267.3.1 п. 267.3 ст. 267 ПКУ базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ.
Підпунктом 267.6.8 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що у разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.
У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) транспортний податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.
Інтерв’ю Голови Державної податкової служби України Сергія Верланова інформаційному агентству УНІАН
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Голова ДПС України Сергій Верланов в інтерв’ю УНІАН розповів про виконання службою планів з надходження податків до держбюджету, успіхи у боротьбі з тіньовими ринками підакцизних товарів та нелегальною зайнятістю населення, а також про нові електронні сервіси для українців.
Детальніше читайте за посиланням
За січень – лютий 2020 року підрозділами податкових перевірок
проведено 299 перевірок бізнесу Дніпропетровщини
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
За січень – лютий 2020 року підрозділами податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 299 перевірок.
За результатами цих перевірок донараховано 300,9 млн грн, що на 195,8 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Також, одним із напрямків контрольно-перевірочної роботи є викриття схем та порушень податкового законодавства. Податківцями проведена перевірка суб’єкта господарювання, основний вид діяльності якого є ремонтно-будівельні роботи. В ході перевірки встановлені порушення податкового законодавства, ведення бухгалтерського обліку, які призвели до завищення витрат.
За результатами перевірки підприємством до бюджету сплачено понад 500 тис. гривень.
У Будинку мистецтв м. Дніпра про декларування доходів
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
У художній виставці «Жінки і квіти», що проходить у Будинку мистецтв м. Дніпра та приурочена до 80-річчя від дня народження дніпровської мистецтвознавиці та експозиціонерки Людмили Тверської, представлені роботи 39 художників нашого міста.
Серед представлених в експозиції творів мистецтва – роботи шести народних художників України: Михайла Кокіна, Петра Магра, Володимира Небоженка, Віктора Ковтуна, В’ячеслава Данилова та Андрія Пікуша.
Для активізації подання декларацій про майновий стан і доходи (далі – декларація) особами, які зобов’язані задекларувати доходи, отримані у 2019 році, фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області використали можливість поспілкуватись з громадянами і відвідали мистецький захід.
У рамках акції податківці нагадали відвідувачам виставки, що деклараційна кампанія 2020 продовжується і триватиме до 01 травня 2020 року (останній день подання декларації за 2019 рік – 30 квітня 2020 року).
Фахівці ознайомили громадян з умовами подання декларації, а саме: основними випадками обов’язкового подання декларації, способами її подання, куди подається декларація та про строки сплати зобов’язань за результатам декларування.
Під час спілкування громадяни отримали від податківців власну друковану продукцію на тематику декларування, а також за потреби – усну консультацію.
Слід зазначити, що таке спілкування є дуже корисним, оскільки сприяє податковій обізнаності більшого кола осіб та партнерським відносинам між платниками і представниками податкової служби.
Отже, такі акції необхідно проводити і у подальшому, щоб свідоме декларування доходів та сплата податків стали принципом життя кожного.
Інформацію щодо реквізитів електронного рахунку платник ПДВ може отримати через ІТС «Електронний кабінет»
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ на наступне.
Згідно з вимогами постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами) (далі – Постанова № 162) банки України зобов’язані були з 05.08.2019 до 31.10.2019 самостійно (не за ініціативою клієнта) здійснити зміну діючих рахунків, які відкриті в банках, та відкривати нові рахунки виключно відповідно до Національного стандарту України «Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 454, та додатка 2 до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 11 вересня 2017 року № 89 (зі змінами).
Наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 «Про затвердження Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (зі змінами), затверджені нові форми повідомлень (файли повідомлень підтипу V та T, файл-відповідь W) для подання банками інформації про зміну діючих рахунків на номери рахунків за стандартом IBAN.
Відповідно до п. 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 зі змінами та доповненнями, рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) – це рахунок, відкритий платнику ПДВ в Державній казначейській службі (далі – Казначейство), на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов’язань з ПДВ.
Електронний рахунок відкривається платнику ПДВ Казначейством автоматично на безоплатній основі.
На виконання постанови НБУ № 162 відповідно до вимог стандарту IBAN Казначейством з 10.10.2019 по 31.10.2019 самостійно здійснено зміну (не за ініціативою клієнта) діючих рахунків, відкритих в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) та в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Інформацію щодо реквізитів електронного рахунку платник ПДВ може отримати через інформаційно-телекомунікаційну систему (ІТС) «Електронний кабінет» меню «Облікові данні»/«Дані про банківські рахунки», а також шляхом подання сервісного запиту J1302301/F1302301 «Запит щодо отримання реквізитів електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку» за допомогою програмного забезпечення для подання податкової звітності в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку.
Сума депозиту, яка повертається банком на розрахунковий рахунок
ФОП – «загальносистемника», до доходу не включається
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що об’єктом оподаткування у фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) – «загальносистемника» є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
Норми визначені п. 177.2 ст.177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 1.1 глави 1 Положення про порядок здійснення банками України вкладних (депозитних) операцій з юридичними і фізичними особами, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 03 грудня 2003 року № 516 із змінами та доповненнями, вклад (депозит) – це кошти, які банк прийняв від вкладника або які надійшли для вкладника на договірних засадах на визначений строк зберігання чи без зазначення такого строку (під процент або дохід в іншій формі) і підлягають поверненню згідно із законодавством України та умовами договору.
Слід зазначити, що до складу загального оподатковуваного доходу ФОП зараховується виручка, що надійшла ФОП як в грошовій, так і в натуральній формі від провадження господарської діяльності, а саме:
► виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо ФОП чи його працівникам на місці здійснення розрахунків;
► виручка в натуральній (негрошовій) формі;
► суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
У разі, якщо сума депозиту повертається банком і зараховується на розрахунковий рахунок ФОП, то така сума не включається до складу доходу такої ФОП та не відображається у Книзі обліку доходів і витрат (далі – Книга) за умови, що на момент внесення на депозитний рахунок ця сума вже була відображена у Книзі та в платіжному дорученні було зазначено призначення платежу – виручка за певний період. Тобто, повторно зазначена виручка не включається до доходу ФОП.
Плату за проживання отримано в одному кварталі, а тимчасове розміщення осіб буде здійснено в іншому кварталі: коли виникає зобов’язання з турзбору?
Соборне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками туристичного збору (далі – турзбір) є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про встановлення турзбору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норми встановлені п.п. 268.2.1 п. 268.2 ст. 268 ПКУ.
Підпунктом 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 ПКУ визначено, що платники турзбору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом і перспективним планом формування територій громад.
Тобто, сплата турзбору платником здійснюється безпосередньо перед розміщенням у місцях проживання (ночівлі).
При цьому базою справляння турзбору є загальна кількість діб тимчасового розміщення в місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ (п. 268.4 ст. 268 ПКУ).
Згідно з п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ податкові агенти сплачують турзбір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ).
Податкові агенти, які сплачують турзбір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.
Отже, враховуючи вищевикладене, якщо попередню плату за проживання (бронювання) від платників турзбору отримано в одному кварталі, а їх тимчасове розміщення у місцях проживання (ночівлі) буде здійснено в іншому податковому періоді (кварталі), то зобов’язання з нарахування турзбору у податкового агента виникає в звітному періоді фактичного розміщення таких осіб у зазначених місцях проживання.
За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області