Центральна ДПІ Правобережного управління працює за новою адресою
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
З метою створення сприятливих умов для обслуговування платників податків Центральна державна податкова інспекція Правобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Правобережне управління) з 02 березня поточного року працює за новою адресою:
м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.
З 02 березня 2020 року запрошуємо платників податків, які обслуговуються у ЦОПі Центральної ДПІ Правобережного управління та одержують адміністративні та інші послуги, скористатись його послугами за новою адресою:
м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.
До уваги платників: на вебпорталі ДПС розміщено відповіді на топ-5 питань,
які надійшли до Контакт-центру ДПС у лютому 2020 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/410774.html розміщено відповіді на топ-5 питань, які надійшли до Контакт-центру ДПС у лютому 2020 року, а саме:
Запитання № 1:
До якого органу ДПС може звернутись платник податків, якщо він вважає, що в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (задвоєння оплати/нарахування, переплата/недоплата)?
Запитання № 2:
За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи?
Запитання № 3:
За яким ідентифікатором форми в електронному вигляді платники податку на прибуток подають Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) 2019 рік (у тому числі уточнюючу)?
Запитання № 4:
Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС та переліком документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг?
Запитання № 5:
Як та в які строки контролюючі органи надають індивідуальні податкові консультації?
Нагадуємо! Оперативно отримати інформаційно-довідкові послуги можна:
– скориставшись Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом zir.tax.gov.ua (мобільний додаток «ЗІР ДПС» можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої, скориставшись інтернет-магазинами: AppStore та GooglePlay);
– звернувшись до Контакт-центру ДПС за тел. 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі) або електронною поштою idd@tax.gov.ua (без використання кваліфікованого електронного підпису).
У лютому роботодавці офіційно зареєстрували
майже 400 тис. найманих працівників
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Протягом лютого 2020 року роботодавцями подано 223,2 тис. повідомлень про прийняття на роботу 399,7 тис. найманих осіб. Це на 10,6 % більше, ніж у лютому попереднього року (361,4 тис. найманих осіб) та на 2,5 % більше, ніж у січні цього року (390,0 тис. найманих осіб).
Крім того, значно зросла і кількість громадян, які офіційно зареєструвалися суб’єктами господарювання. Так, у лютому 2020 року їх кількість склала 31,6 тис. осіб, що на 51,9 % більше порівняно з лютим 2019 року (20,8 тис.) та на 51,2 % порівняно з січнем цього року (20,9 тисячі).
Така динаміка пояснюється якісною роз’яснювальною кампанією щодо легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Зокрема, співробітники ДПС проводять активну роз’яснювальну роботу серед роботодавців та їх працівників щодо неприпустимості використання найманої праці без оформлення трудових відносин, виплати заробітної плати без оподаткування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
За результатами таких зустрічей у січні – лютому 2020 року роботодавцями подано 426,5 тис. повідомлень про прийняття на роботу 789,8 тис. найманих осіб. За відповідний період минулого року подано 396,4 тис. повідомлень про прийняття на роботу 740,6 тис. найманих осіб.
Найбільшу кількість повідомлень про прийняття на роботу подано роботодавцями у сфері:
роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами – 49,3 тис. працівників;
діяльності ресторанів, надання послуг мобільного харчування – 32,5 тис. працівників;
будівництва житлових і нежитлових будівель – 18,2 тис. працівників.
Також у січні – лютому 2020 року як суб’єкти господарювання зареєструвалися 52,5 тис. осіб, або на 34,3 % більше порівняно з відповідним періодом минулого року (39,1 тис. осіб).
«Завдяки спільним зусиллям з Держпрацею, Пенсійним фондом та іншими перевіряючими органами в січні у нас почала збільшуватися кількість повідомлень про укладення трудових договорів. Ми бачимо, що у лютому цей тренд продовжувався. На цьому не зупиняємося. Робота з легалізації зайнятості населення та детінізації заробітної плати триватиме. Це дозволить бюджетам різних рівнів отримувати додаткові надходження, а працівникам – соціальні гарантії», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410838.html
Повідомлення контролюючим органам
про прийняття керівників на роботу скасовується
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 188 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413» (далі – Постанова № 188) внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (далі – Постанова № 13).
Постановою № 188 уточнюється, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
► засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;
► на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
► на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації тепер будуть відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Також, у зв’язку з реорганізацією податкової, у заголовку Постанови № 413 і по тексту «Державна фіскальна служба» замінено на «Державна податкова служба».
Постанову № 188 розміщено на єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням
Податок на прибуток підприємств:
визначення платників з числа нерезидентів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 133.2 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками податку на прибуток підприємств – нерезидентами є:
– юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України (п.п. 133.2.1 п. 133.2 ст. 133 ПКУ);
– постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників (п.п. 133.2.2 п. 133.2 ст. 133 ПКУ).
Пунктом 133.3 ст. 133 ПКУ визначено, що постійне представництво до початку своєї господарської діяльності стає на облік в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Постійне представництво, яке розпочало свою господарську діяльність до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.
Нерезиденти, що діють відповідно до положень Рамкової угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду «Укриття» в Україні та Угоди про грант (Проект ядерної безпеки Чорнобильської АЕС) між Європейським банком реконструкції та розвитку як Розпорядником коштів, наданих згідно з Грантом з Рахунка ядерної безпеки, Урядом України та Чорнобильською атомною електростанцією, можуть провадити свою господарську діяльність без реєстрації у контролюючому органі.
Оподаткування ПДФО подарункових
сертифікатів, подарованих юрособою фізособі
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включається дохід, отриманий як додаткове благо, у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п. 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норми визначені абзацом першим п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Додаткові блага – це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику ПДФО податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником ПДФО (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ) (п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума ПДФО об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ (абзац другий п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Згідно з п. 164.5 ст. 164 ПКУ під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:
К = 100 : (100 – Сп),
де К – коефіцієнт;
Сп – ставка ПДФО, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.
Водночас не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника ПДФО вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) – у частині, що не перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
Згідно з п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка ПДФО становить 18 % бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.5 ст. 167 ПКУ), у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Отже, якщо юридична особа надає подарункові сертифікати фізичним особам, то вартість таких сертифікатів включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО як додаткове благо та оподатковується за ставкою 18 % у джерела виплати з урахуванням вимог п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.
За відсутність з вини платника реєстрації акцизних складів
у СЕАРП та СЕ передбачена відповідальність
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Нормами п. 128¹.2 ст. 128¹ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП та СЕ) платником акцизного податку – розпорядником акцизного складу – тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 000 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2 000 000 гривень.
При цьому, п. 25 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ, зокрема, передбачено, що норми п. 128¹.2 ст. 128¹ ПКУ застосовуються з 01 жовтня 2019 року.