У 2017 році місцеві громади Дніпропетровської області отримали більше 20,5 мільярдів гривень
Впродовж 2017 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло 20 млрд. 530,2 млн. грн. податків та зборів. Це на 4 млрд. 301,5 млн. грн., або на 26,5%, більше порівняно з 2016 роком.
Істотного зростання досягнуто з податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств, плати за землю та єдиного податку.
Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб складають 11 млрд. 297,1 млн. грн., що майже на 3 млрд. грн., більше ніж у 2016 році. Від землевласників та землекористувачів надійшло 3 млрд. 974,1 млн. грн. плати за землю, що на 598,5 млн. грн. більше ніж у січні – грудні 2016 року. Податку на прибуток підприємств зібрано 1 млрд. 247,7 млн. грн., що на 592,8 млн. грн. більше позаминулорічних надходжень. Протягом минулого року до кошиків місцевих бюджетів області сплачено 1 млрд. 840,8 млн. грн. єдиного податку, що на 446,2 млн. грн. більше надходжень 2016 року.
Новий Порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів,
які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва
в хімічній промисловості набрав чинності
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 23.01.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 №21 (далі – Постанова №21), якою відповідно до п.п.229.4.13 п.229.4, п.п.229.5.15 п.229.5, п.п.229.6.12 п.229.6, п.п.229.7.14 п.229.7 ст.229 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) затверджено Порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості (далі – Порядок).
Порядок визначає механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості, які реалізуються із застосуванням нульової ставки акцизного податку або ввезення яких здійснюється без сплати акцизного податку відповідно до п.п.229.4.1 п.229.4, п.п.229.5.1 п.229.5, п.п.229.6.1 п.229.6, п.п. 229.7.1 п.229.7 ст.229 ПКУ.
Слід зазначити, що згідно з Порядком векселедавцем є суб’єкт господарювання – виробник хімічної продукції, який отримує від підприємства – виробника або ввозить на митну територію України нафтопродукти та/або речовини з метою їх використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості.
Векселедержателем є контролюючий орган за місцем реєстрації векселедавця.
Крім того Постановою №21 визнано такими, що втратили чинність:
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1068 «Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів з метою використання як сировини для виробництва у хімічній промисловості».
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 04.02.2013 №69 «Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості».
Постанову №21 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 23.01.2018 №15.
Про затвердження Змін до Порядку формування
Реєстру великих платників податків
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п.64.7 ст.64 глави 6 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Міністерство фінансів України наказом від 06.12.2017 №1003 «Про затвердження Змін до Порядку формування Реєстру великих платників податків», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.12.2017 за №1562/31430 (далі – Наказ №1003) затвердило Зміни до Порядку формування Реєстру великих платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 №911, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.11.2015 за №1395/27840 (далі – Зміни). Наказ набрав чинності 23.01.2018 (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 23.01.2018 №7).
Зокрема, Змінами визначено, що за результатами аналізу структурний підрозділ ДФС, за яким закріплено функцію супроводження Реєстру великих платників податків (далі – Реєстр ВПП), формує переліки великих платників податків (крім платників податків, стосовно яких прийнято рішення про припинення), які до 04 вересня поточного року направляються до головних управлінь ДФС в областях, місті Києві, Офісу великих платників податків ДФС.
До Реєстру ВПП на наступний календарний рік не включаються платники, стосовно яких прийнято рішення про припинення до дати затвердження Реєстру ВПП наказом ДФС на відповідний рік.
Структурний підрозділ ДФС, за яким закріплено функцію супроводження Реєстру ВПП, відповідно до наказу ДФС про затвердження Реєстру ВПП на наступний календарний рік до 15 жовтня формує електронне повідомлення про включення його до Реєстру ВПП на наступний календарний рік, з використанням електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу, та направляє на електронну адресу, з якої надіслана остання прийнята ДФС податкова звітність, або надсилає на паперовому носії поштовим відправленням за формою №1-ВПП, наведеною в додатку 2 до Порядку формування Реєстру великих платників податків, з повідомленням про вручення.
Про справляння у 2018 році рентної плати за
користування радіочастотним ресурсом України
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що ДФС України листом від 18.01.2018 №1465/7/99-99-12-03-04-17 «Про справляння у 2018 році рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України» (далі – лист ДФС №1465) надала рекомендації щодо справляння у 2018 році рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) в умовах дії Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Порядок справляння Рентної плати регламентується ст.254 розділу ІХ ПКУ.
Платниками Рентної плати є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення, дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Ставки Рентної плати встановлено окремо для кожного виду користування радіочастотним ресурсом України у гривнях до одиниці виміру залежно від діапазону радіочастот та виду радіозв’язку (п.254.4 ст.254 ПКУ).
При цьому слід зазначити, що п.4 розділу ХІХ «Прикінцеві положення» ПКУ встановлено, що Кабінет Міністрів України має щороку до 1 червня у разі необхідності вносити до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до ПКУ щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів цін виробників промислової продукції з Рентної плати.
Однак, відповідні зміни до ПКУ на 2018 рік не внесено, тому ставки Рентної плати залишаються на рівні 2017 року.
Порядок обчислення та сплати Рентної плати у 2018 році не змінився.
Податкові декларації Рентної плати з розрахунками, подаються платниками контролюючим органам до закінчення визначеного розділом ІІ ПКУ граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює місяцю (протягом 20 календарних днів) за місцем податкової реєстрації, а сплата податкових зобов’язань проводиться до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.
Форма Податкової декларації Рентної плати з розрахунком затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 та зареєстрована Міністерством юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (зі змінами і доповненнями).
Лист ДФС №1465 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС україни за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72745.html
Декларування доходів: способи подання декларації про майновий стан і доходи
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):
особисто або уповноваженою на це особою;
надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Нагадуємо, шо податкова декларація громадянами подається до 01 травня року, що настає за звітним. Для громадян, які мають право на податкову знижку – по 31.12.2018 (включно).
Податкова декларація з 1 січня 2018 року подається за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».