У Дніпропетровській області з початку року офіційно працевлаштовано більше 9 тисяч осіб
12 вересня в медіа-центрі «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Легалізація трудових правовідносин та відповідальність роботодавців під час виплати заробітної плати «в конвертах» за участі заступника начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігора Шевченка.
За його словами: «З початку року у Дніпропетровській області легалізовано більше 9 тис. найманих співробітників, серед яких 600 – легалізовано у серпні.
У IІ кварталі п.р. налічується близько 1161 підприємств – «мінімізаторів» по виплаті заробітної плати, що на 77 підприємств менше, ніж у I кварталі п.р. За результатами спільно проведених заходів з органами місцевого самоврядування з питання підвищення рівня заробітної плати заслуховували керівники 704 підприємств, внаслідок чого 702 керівники підвищили заробітну плату, забезпечивши додатково надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб 2,4 мільйонів гривень та єдиного внеску – 3,3 мільйонів гривень. Також, за результатами проведеної роботи керівники 2,4 тис. підприємств підняли рівень заробітної плати, та додатково надійшло до бюджету понад 3,7 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску – 4,9 мільйонів гривень».
Податок на доходи фізичних осіб є одним з основних податків та формує кошик місцевих бюджетів. За 8 місяців поточного року до бюджету мобілізовано більше 6 мільярдів 74 мільйонів гривень, що на 1,8 мільйонів гривень більше у порівнянні з минулим роком.
Об’єкти нерухомості, які не оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська нагадує, що порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухоме майно), регулюється статтею 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу визначена житлова та нежитлова нерухомість, яка не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно.
До таких об’єктів належать:
а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані у зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, у тому числі їх частки;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.
Хто є платником земельного податку за земельні ділянки,
що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей?
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляє.
Відповідно до статей 269 та 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Податковий кодекс) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Статтею 6 Сімейного кодексу України від 10.01.2002 №2947-ІІІ зі змінами та доповненнями (далі – Сімейний кодекс) визначено, що правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття. Малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.
Якщо дитина або особа, дієздатність якої обмежена, не може самостійно здійснювати свої права, ці права здійснюють батьки, опікун або самі ці особи за допомогою батьків чи піклувальника (стаття 14 Сімейного кодексу).
Згідно із пунктом 99.2 статті 99 Податкового кодексу грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.
Відповідно до пункту 1 статті 34 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-ІV зі змінами та доповненнями повну цивільну дієздатність має фізична особа, яка досягла вісімнадцяти років (повноліття).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Перелік категорій фізичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у пункті 281.1 статті 281 Податкового кодексу, але пільги щодо сплати земельного податку для малолітніх та неповнолітніх дітей не передбачені.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (пункт 286.1 статті 286 Податкового кодексу).
Отже, земельний податок за земельні ділянки, що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей, нараховується на загальних підставах, і сплачується батьками, опікунами або самими малолітніми та неповнолітніми дітьми за допомогою батьків чи піклувальників.
Порядок оподаткування акцизним податком
вживаних легкових автомобілів
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що з 01.08.2016 набрав чинності Закон України від 31.05.2016 №1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» (далі – Закон №1389), який передбачає пільгові умови ввезення автомобілів.
Такі пільгові умови поширюються на осіб, які ввозять для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі – продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, іншими господарськими та цивільно–правовими договорами або за рішенням суду, не більше одного автомобіля на рік.
У разі відчуження (зокрема перепродажу) протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані знижені ставки акцизного податку, платник податку буде зобов’язаний сплатити акцизний податок за стандартними (підвищеними) ставками, передбаченими Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями.
Відповідно до Закону №1389 до 31 грудня 2018 року знижено ставки акцизного податку на такі транспортні засоби, що були у вжитку:
1) легкові автомобілі;
2) інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі – фургони та гоночні автомобілі (крім моторних транспортних засобів, призначених для перевезення 10 і більше осіб).
Ставки акцизного податку залежать від виду транспортного засобу і потужності його двигуна.
Знижені ставки акцизного податку не застосовуватимуться для легкових автомобілів, якщо вони:
– мають походження з країни, визнаної державою – окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою – агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави –окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України;
– вироблені до 1 січня 2010 року;
– ввозяться на митну територію України у кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.
Актуально для платників ПДВ
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що Державною фіскальною службою України у листі від 07.09.2016 №19321/6/99-95-42-01-15 (далі – лист ДФС №19321) надана податкова консультація щодо включення до податкового кредиту суми податку на додану вартість (далі – ПДВ), відображеної у податковій накладній, яка була вчасно зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), але не включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів, шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ.
Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Отже, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна, яка не була включена до складу податкового кредиту в податковому періоді її складання та з дати складання якої не минуло 365 днів, може бути включена до складу податкового кредиту у наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати її складання шляхом відображення сум податку у розділі II «Податковий кредит» податкової декларації з ПДВ.
Водночас пунктом 50.1 статті 50 Кодексу визначено, що у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених статтею 50 Кодексу), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, якщо сума ПДВ відображена в податковій накладній, яка була вчасно зареєстрована в ЄРПН, та з дати складання якої не минуло 1095 днів, не була включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів, платник податку може включити таку суму ПДВ до податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу.
Оксана Томчук: Податкова повинна бути не карателем,
а захисником бізнесу
Новий очільник фіскальної служби Оксана Томчук в прямому ефірі 34-го телеканалу заявила, що найголовніша її мета – це вибудувати абсолютно прозорі правила роботи як головного податкового органу, так і правила роботи бізнесу: «Я хочу бачити від бізнесу виконання обов’язків перед державою, а від держави – виконання обов’язків перед бізнесом», – сказала в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Оксана Томчук, яка була призначена на посаду лише місяць тому, вже провела перші зустрічі з представниками бізнесу: «Ми говоримо про підвищення рівня заробітних плат, про їх легалізацію. Ми говоримо відверто про уникнення схем мінімізації податку на прибуток. Як не дивно, нас чують і реакція абсолютно адекватна. Перші бізнес-групи вже почали платити податки в рази більші, ніж за «папєрєдніков». Крок за кроком ми вибудуємо принципово інші підходи і стосунки», – підкреслила головний податківець області.
Крім того, Оксана Томчук заявила, що відкрита для спілкування: «Якщо у вас є випадки, коли з вас вимагають податкові органи якісь побори, або є якісь неправомірні дії з боку податкової поліції, або інші ситуації, в яких ви не можете отримати відповідь, не можете отримати належний сервіс, будь ласка, можна мені писати на сторінку в Фейсбуці, можна мені дзвонити, тобто я відкрита до спілкування», – сказала в ефірі телеканалу Оксана Томчук.
Протягом восьми місяців поточного року центри обслуговування платників Дніпропетровщини надали понад 178 тисяч адмінпослуг
На сьогодні 36 Центрів обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надають 23 види адміністративних послуг. Діяльність центрів забезпечує 303 працівника структурних підрозділів, задіяних у роботі ЦОПів. Впродовж січня – серпня 2016 року ЦОПами області надано 178,1 тисяч адміністративних послуг. Загалом працівниками ЦОПів органів ДФС у Дніпропетровській області надано 1мільйон 805,1 тисяч послуг.
«З метою підвищення ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників проводяться письмові опитування за допомогою розташованої скриньки пропозицій та побажань», – зазначила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Вона також нагадала, що окрім отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.
З переліком адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області у розділі «Адміністративні послуги» (http://dp.sfs.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/) та у Центрах обслуговування платників області.
Чи має право платник податку на податкову знижку за навчання, якщо освіта отримується у декількох навчальних закладах (у т.ч. за кордоном)?
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує.
Згідно з підпунктом 166.3.3 пункту 166.3 статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.
Така сума не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень, у розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року, що у 2015 році складала 1710 грн. (1218 грн. х 1,4 = 1705 грн.).
Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту –фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номеру облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті (підпункт 166.4.1 п.166.4 ст.166 Кодексу).
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень пункту 164.6 ст.164 Кодексу (підпункт 166.4.2 п.166.4 ст.166 Кодексу).
Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування; платників податків та зборів; їх права та обов’язки; компетенцію контролюючих органів; повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт 1.1 ст.1 Кодексу).
Враховуючи вищевикладене, платник податків, який навчається у декількох навчальних закладах України, за умови виконання усіх умов, передбачених Кодексом, має право скористатися податковою знижкою на навчання.
Платники податків, які навчаються за кордоном, права на податкову знижку у частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти, не мають.
Суб’єктам господарювання надана можливість отримувати
відомості з Єдиного державного реєстру в електронному вигляді
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляє наступне.
З метою реалізації вимог статті 11 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» з внесеними змінами та доповненнями Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 08.09.2016 №593 «Деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Постанова №593).
Відповідно до цієї Постанови суб’єктам господарювання надана можливість отримувати відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) в електронному вигляді із використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру з метою обробки та перетворення відкритих відомостей Єдиного державного реєстру для їх подальшого сприйняття автоматизованими та інформаційними системами.
Також технічним адміністратором Єдиного державного реєстру суб’єктам господарювання надаватиметься сервісна послуга щодо підготовки відомостей у відповідному форматі, адаптованому для сприйняття інформаційними системами споживача.
Відповідно до пункту 2 Постанови №593 встановлена щомісячна плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру відповідно – два розміри мінімальної заробітної плати.
Плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру, розмір якої визначається виходячи з місячного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому такі відомості надаються, та округлюється до гривні, перераховується до державного бюджету в установленому порядку (пункт 3 Постанови №593).
Згідно з пунктом 4 Постанови №593 критерії, строки, порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру, умови та розмір абонентної плати за надання сервісної послуги, зазначеної у пункті 1 цієї Постанови, визначаються у договорі, укладеному з технічним адміністратором Єдиного державного реєстру.
До уваги платників електронний сервіс ДФС «Інформація з реєстрів»!
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська звертає увагу, що після модернізації електронних сервісів на веб-порталі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу.
У режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» у меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС за посиланням:
https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx
розміщені електронні сервіси:
– «Дані про взяття на облік платників»;
– «Дані реєстру платників ПДВ»;
– «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального»;
– «Реєстр платників єдиного податку»;
– «Реєстр страхувальників»;
– «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами»;
– «Інформація про РРО»;
– «Інформація про книги ОРО»;
– «Система обліку публічної інформації».
Майже на 7 відсотків збільшилася кількість митних декларацій,
оформлених митниками Дніпропетровщини
За січень – серпень 2016 року на 6,61 відсотків збільшилася кількість митних декларацій, оформлених Дніпропетровською митницею ДФС у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
«Так, за вісім місяців поточного року митниками області оформлено 98 тисяч 277 митних декларацій, серед яких 46 тисяч 619 – на експорт і 42 тисячі 439 – на імпорт товарів. Станом на перше вересня поточного року у Дніпропетровській області зареєстровано 6 тисяч 443 суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності, що на 4,54 відсотки більше, ніж було зареєстровано в аналогічному періоді минулого року», – зазначив заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігор Диба.
Основними імпортерами Дніпропетровщини є: країни Європейського Союзу, доля яких в імпорті складає 42,49%, країни СНД – 30,3%, країни Азії – 16,7%.
Із загальної структури експорту по Дніпропетровській митниці найбільші обсяги вивезених українських товарів до країн Європейського Союзу – 37,53%, країн СНД – 28,96%, країн Азії – 24,59%.
Отримати ЕЦП можливо лише за новими формами реєстраційних документів
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська нагадує, що відповідно до наказу Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 №118 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» (далі – Наказ №118) з 5 вересня поточного року набули чинності нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).
Наказом №118 затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:
– Реєстраційна картка (для юридичної особи);
– Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
– Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки;
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг ЕЦП можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням:
Чи звільняються від подання податкових декларацій з плати за землю юридичні особи, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку або земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню?
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує.
Відповідно до пункту 286.2 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (пункт 286.3 ст.286 Кодексу).
Згідно із статтями 269 та 270 Кодексу платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Відповідно до пункту 30.1 ст.30 Кодексу податкова пільга – передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 цієї статті.
Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 ст.30 Кодексу).
Статтею 282 Кодексу визначено категорії юридичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, а статтею 283 Кодексу – види земельних ділянок, що не підлягають оподаткуванню.
Нормами Кодексу не передбачено звільнення від обов’язку подання податкових декларацій за земельні ділянки, з яких земельний податок не справляється через застосування податкових пільг.
Таким чином юридичні особи, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку або земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню, не звільняються від обов’язку подання податкових декларацій за земельні ділянки, з яких земельних податок не справляється через застосування податкових пільг.
«ЗІР» – електронний сервіс ДФС України для самостійної орієнтації платників
в інформаційному просторі вимог законодавства
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська звертає увагу, що для якісного обслуговування платників податків та створення для них комфортних умов Державною фіскальною службою України на головній сторінці офіційного веб-порталу (sfs.gov.ua) розміщені та функціонують ряд електронних сервісів.
Так, електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (далі – «ЗІР») Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України – це «живий» інформаційний ресурс, яким можна скористатись у будь-який зручний час.
Інформація на цьому сервісі оновлюється щоденно та містить запитання – відповіді, письмові консультації, нормативні документи та інформаційні матеріали з питань оподаткування, митної справи та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.
За допомогою цього ресурсу платники податків мають можливість оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із:
– відповідями на запитання, у тому числі, з якими найчастіше звертаються суб’єкти господарювання та громадяни до ДФС, у розділах «Актуальні запитання», «Запитання-відповіді з Бази знань» та «Письмові консультації»;
– нормативно-правовими, розпорядчими документами та іншою довідковою інформацією, термінами подання звітності та сплати податків і зборів у розділах «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Необхідно знати».
Крім того, розділ «Інтерактивна мапа» дозволяє користуватися можливістю покрокового пошуку інформації за напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО».
Також сервіс «ЗІР» містить розділ «Контакт-центр ГФС», який надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись з інформацією про порядок отримання громадянами та бізнесом консультацій, інших інформаційних послуг за телефонними номерами 0-800-501-007 і (044)-454-16-13 у режимі он-лайн та порядку відправки електронних листів в Інформаційно-довідковий департамент ДФС.
Звертаємо увагу, що для зручності платників податків у «ЗІР» з липня поточного року запроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та зручній формі ознайомитись зі ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
За вісім місяців на сервіс «Пульс» звернулося 185 платників Дніпропетровщини
Впродовж січня – серпня поточного року на телефонний номер сервісу ДФС України «Пульс» від громадян Дніпропетровської області надійшло 185 звернень. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зменшилася на 336 одиниць або на 35,5 відсотків.
Усі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством.
Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (84 звернення або 46,93%). Крім того, 49 платників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, 31 дзвінок стосувався роботи системи електронного адміністрування ПДВ. З приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 6 платників, роботи ЦОП – 5 .
«Головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення питань платників. Ефектом такого зворотного зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва краю», – зазначила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФСУ «Пульс» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Про подання податкових документів в електронному вигляді
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що Державною фіскальною службою України у листі від 07.09.2016 №19336/6/99-99-08-02-01-15 (далі – лист ДФС №19336) надана податкова консультація стосовно подання податкових документів в електронному вигляді із використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), зокрема, у разі зміни платником податків місця реєстрації.
Порядок електронного документообігу між платниками податків та контролюючими органами з приводу подання податкових документів в електронному вигляді із використанням ЕЦП регламентується Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, що зареєстрована у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за №320/15011 (далі – Інструкція).
Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства на підставі укладеного з контролюючим органом договору про визнання електронних документів (далі – Договір).
На сьогодні ДФС спрощено процес укладання Договорів про визнання електронних документів з територіальними органами ДФС, а саме: платником податків укладається один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку, який надає право подавати податкові документи до будь-якого органу ДФС, в якому такий платник перебуває на обліку.
Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.
Водночас контролюючий орган має право розірвати договір в односторонньому порядку, зокрема, у разі зміни платником податків місця реєстрації (пункт 4 розділу 6 додатка 1 до Інструкції).
У разі розірвання Договору контролюючим органом в односторонньому порядку платник податків, Договір з яким розірвано, має право до складання нового Договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами «а» і «б» пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) (пункт 49.4 статті 49 Кодексу).
На яку суму заробітної плати працівника – інваліда, який працює на підприємстві, в установі або організації, нараховується єдиний внесок, якщо її розмір не перевищує розміру мінімальної заробітної плати?
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує.
Відповідно до частини першої ст.7 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) – роботодавці нараховують єдиний внесок на суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці».
Згідно з частиною п’ятою ст.8 Закону №2464 єдиний внесок для роботодавців встановлюється у розмірі 22% до визначеної ст.7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску.
У разі, якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.
При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску, встановлена цією частиною, застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.
Для підприємств, установ та організацій, інших юридичних осіб, в яких працюють інваліди, єдиний внесок встановлюється у розмірі 8,41%, визначеної пунктом 1 частини першої ст.7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів (частина тринадцята ст.8 Закону №2464).
Частиною чотирнадцятою ст.8 Закону №2464 визначено, що єдиний внесок:
– для підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема, товариств УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50% загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25% суми витрат на оплату праці, встановлюється у розмірі 5,3% визначеної п.1 частини першої ст.7 Закону №2464 бази нарахування ЄВ;
– для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50% загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25% суми витрат на оплату праці, встановлюється, – у розмірі 5,5% визначеної п.1 частини першої ст.7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів.
Тобто, якщо розмір заробітної плати працівника – інваліда, який працює на підприємстві, в установі або організації, де застосовуються ставки 8,41%, 5,3% та 5,5%, не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, то нарахування єдиного внеску здійснюється роботодавцем із суми фактично нарахованої заробітної плати такому працівнику.
Фіскальна служба та громадськість Дніпропетровщини взяли участь
в онлайн-трансляції обговорення змін до Податкового кодексу України
Експертна зустріч, на якій обговорювались питання змін до Податкового кодексу України у складі представників податкової служби, органів місцевої влади, бізнесу та громадськості, відбулася у Дніпропетровському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України в режимі відеоконференції.
Під час експертної зустрічі за участю керівництва Міністерства фінансів України обговорювали проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України». Зокрема: переведення всієї методології на Міністерство фінансів України; адміністрування усіх баз даних Мінфіном чи ДП при Мінфіні; запровадження електронного кабінету платника податків, запровадження єдиного публічного реєстру заяв на відшкодування ПДВ; збільшення терміну реєстрації податкових накладних; запровадження «податкових канікул» тощо.
В ході обговорення свою думку висловили експерти чотирьох регіонів та висловили ряд пропозицій до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України».
ДФС про нові можливості електронного сервісу
«Електронний кабінет платника (оновлена версія)»
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/) повідомила про доопрацювання в електронному сервісі «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) режиму «Введення звітності» у частині надання можливості платникам підготувати, заповнити та надіслати Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма 1-РА (місячна)) та Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма 1-РТ (місячна)).
Заповнення форм звітів здійснюється з використанням кодів продукції та кодів адміністративно-територіальних одиниць відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 №340/27470).
Звіт за формою 1-РА складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
Звіт за формою 1-РТ складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за місцем реєстрації суб’єкта господарювання.
Нагадуємо, що вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
Вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).
Безкоштовно ЕЦП можна отримати в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).
З початку року органами ДФС Дніпропетровщини видано понад 9000 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами
За вісім місяців 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області видано 9046 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами (взагалі станом на 1 вересня поточного року діє 12504 ліцензії).
Крім того, ведеться систематичний контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами господарювання за ліцензії на право роздрібної торгівлі. Так, з початку 2016 року призупинено дію 1469 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу
Слід зазначити, що за вісім місяців поточного року, за порушення законодавства в частині продажу алкогольних та тютюнових виробів анульовано 1285 ліцензій, у тому числі 33 ліцензії за порушення законодавства в частині продажу зазначених товарів особам, які не досягли 18 років.
Про оподаткування податком на доходи фізичних осіб пасивних доходів
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська звертає увагу, що оподаткування пасивних доходів податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) регламентується пунктом 167.5 статті 167 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Так, відповідно до пункту 167.5 Кодексу ставки податку на пасивні доходи до бази оподаткування встановлюються у таких розмірах:
– 18% – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у підпункті 167.5.2 цього пункту) (підпункт 167.5.1 пункту 167.5 статті 167 Кодексу);
– 5% – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування) (підпункт 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 Кодексу).
У розділі IV «Податок на доходи фізичних осіб» термін «пасивні доходи» означає такі доходи (підпункт 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу):
– проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок;
– проценти на вклад (депозит) у кредитних спілках;
– інші проценти (у тому числі дисконтні доходи);
– процентний або дисконтний дохід за іменним ощадним (депозитним) сертифікатом;
– плата (відсотки), що розподіляється відповідно до пайових членських внесків членів кредитної спілки;
– дохід, який виплачується компанією, що управляє активами інституту спільного інвестування, на розміщені активи відповідно до закону, включаючи дохід, що виплачується (нараховується) емітентом у результаті викупу (погашення) цінних паперів інституту спільного інвестування, який визначається як різниця між сумою, отриманою від викупу, та сумою коштів або вартістю майна, сплаченою платником податку продавцю (у тому числі емітенту) у зв’язку з придбанням таких цінних паперів, як компенсація їх вартості;
– дохід за іпотечними цінними паперами (іпотечними облігаціями та сертифікатами) відповідно до закону;
– відсотки (дисконт), отриманий власником облігації від їх емітента відповідно до закону;
– дохід за сертифікатом фонду операцій з нерухомістю та дохід, отриманий платником податку у результаті викупу (погашення) управителем сертифікатів фонду операцій з нерухомістю в порядку, визначеному в проспекті емісії сертифікатів;
– інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;
– роялті;
– дивіденди.
До уваги декларантів і митних брокерів: щодо коду документа!
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що у зв’язку зі зверненнями суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності Державною фіскальною службою України у листі від 13.09.2016 №30393/7/99-99-18-02-01-17 (далі – лист ДФС №30393) повідомила наступне.
При декларуванні упаковок, етикеток, марок акцизного податку та інших подібних товарів, що ввозяться у митному режимі тимчасового ввезення на безоплатній основі на підставі зовнішньоекономічних договорів (контрактів) щодо комерційної операції та у подальшому будуть вивезені за межі митної території України разом з відповідними товарами, переміщення яких є комерційною операцією, відомості про відповідний зовнішньоекономічний договір (контракт), умовами якого передбачені комерційна операція щодо основних товарів та безоплатне переміщення таких інших товарів, вносяться до графи 44 митної декларації під кодом документа «4000» «Некласифікований зовнішньоекономічний договір (контракт)» відповідно до Класифікатора документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій» з внесеними змінами та доповненнями.
При вивезенні таких товарів разом з товарами, переміщення яких є торговою операцією, відомості про відповідні договори (контракти) зазначаються у загальному порядку.