Відділ Дніпровського міського центру соціальних служб в Шевченківському районі міста інформує!
Звіт
про проведення центром соціальних служб для сім’ї,
дітей та молоді Шевченківської районної у місті Дніпрі ради внутрішньої оцінки якості соціальних послуг консультування, профілактики, соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування,
що надавались у 2020 році
На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», наказу директора центру від 28.10.2020 № 66-З «Про проведення оцінки якості соціальних послуг у 2020 році» у грудні 2020 року проведено внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг консультування, профілактики, соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування за 2020 рік.
Внутрішня оцінка якості соціальної послуги проводилася з метою оптимізації діяльності відділу соціальної роботи Центру, підвищення рівня якості надання соціальних послуг. Наказом директора центру від 28.10.2020 № 66-З було призначено відповідального за організацію та проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг та затверджено склад Комісії з внутрішньої оцінки якості соціальних послуг.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання послуг консультування, профілактики, соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, застосовувались показники якості соціальних послуг, які визначено у Державному стандарті соціальної послуги консультування, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 02.07.2015 № 678; у Державному стандарті соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 11.08.2017 № 1307; у Державному стандарті соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.03.2016 № 318; у Державному стандарті соціальної послуги профілактики, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.09.2015 № 9152.
Під час внутрішньої оцінки якості соціальних послуг було проведено:
– аналіз інформаційно-методичного забезпечення, забезпечення приміщенням, обладнанням для надання послуги, кадрових ресурсів;
– спостереження за процесом надання соціальних послуг;
– робочі наради;
– вивчення документації.
– аналіз особових справ сімей, які перебували під соціальним супроводом;
– аналіз звітів за результатами соціального супроводу сім’ї/особи.
Послуга консультування
Кількісні показники якості надання соціальної послуги консультування.
кількість скарг і результати їх розгляду – скарг стосовно надання соціальної послуги консультування від отримувачів не надходило;
кількість задоволених звернень за отриманням соціальної послуги – 100 %;
чисельність працівників, які підвищили рівень кваліфікації:
-) 50 % працівників – участь у семінірах, тренінгах;
-) 85 % працівників – участь у вебінарах, онлайн-конференціях та тренінгах.
Адресність та індивідуальний підхід.
Індивідуальний план надання соціальної послуги консультування складається відповідно до вимог Державного стандарту, відповідає визначеним індивідуальним потребам її отримувача.
Вибірковий аналіз індивідуальних планів надання соціальної послуги консультування показав, що соціальна послуга консультування надається у відповідності до індивідуальних потреб отримувачів.
Індивідуальний план підписується як надавачем, так і отримувачем послуги консультування з урахуванням потреб отримувача послуг. Індивідуальний план соціальної послуги переглядається відповідно до Державного стандарту.
Результативність.
Протягом 2020 року послугу консультування надано 294 сім’ям з дітьми/особам (100 % від загальної кількості сімей/осіб, в яких здійснено оцінку потреб згідно повідомлень (294). З них разове консультування надано 288 сім’ям (особам) (97 %), короткотривале консультування надано 7 сім’ям (особам) (2 %), довготривале консультування надано 2 сім’ям (1 %).
Вибірковий аналіз оцінки алфавітних карток та індивідуальних планів показав, що прийняття рішення щодо надання соціальної послуги консультування, надання соціальної послуги відбувається у строки та терміни, визначені Державним стандартом.
Своєчасність.
Надання соціальної послуги консультування відбувається у строки та терміни, зазначені у Державному стандарті.
Доступність та відкритість.
Послуга консультування надається у приміщенні центру та за місцем мешкання отримувачів послуг з урахуванням карантинних вимог та у дистанційному режимі.
В рамках реалізації соціального проекту «Оцінка та реагування на виклики у сфері захисту прав дітей під час пандемії COVID-19», започаткованого Міністерством соціальної політики спільно з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), працівники були забезпечені засобами індивідуального захисту (медичними масками, антисептиками, рукавичками, бахілами).
Приміщення Центру обладнане офісними меблями, в наявності водопостачання, водовідведення, освітлення, опалення згідно з вимогами законодавства. Кожен фахівець має своє робоче місце, забезпечений комп’ютерною технікою, канцелярським приладдям. Є обладнані кімнати для проведення індивідуальних та групових консультацій.
Кабінети центру СССДМ знаходяться на четвертому поверсі будівлі виконкому районної ради, будівля є часткво доступною для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги, доступні буклети, плакати та листівки.
Інформація щодо заходів, послуг центру СССДМ, постійно висвітлюється на сайті Шевченківської районної у місті ради.
Повага до гідності отримувача соціальної послуги.
Отримувачам послуги консультування надано повну інформацію про центр та соціальні послуги, які надаються фахівцями. Надавачі послуги завжди відносяться з повагою до гідності отримувачів соціальної послуги консультування та не допускають негуманних і дискримінаційних дій щодо них.
Працівники, які надають соціальні послуги, вживають заходів щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».
Професійність.
В центрі затверджено штатний розпис в кількості 18 посад, кількість фактично працюючих станом на 16.12.2020 року 13 осіб, що становить 72% від загальної кількості затверджених посад. В наявності розроблені посадові інструкції, всі працівники ознайомлені зі своїми посадовими інструкціями під особистий підпис. Наявні діючі правила внутрішнього трудового розпорядку та регламент роботи, з якими ознайомлені всі спеціалісти під підпис.
З метою підвищення кваліфікації, протягом 2020 року 4 працівника центру прийняли участь у 6 семінарах, тренінгах. 11 працівників протягом 2020 року приймали участь у вебінарах, онлайн-конференціях та тренінгах.
Кількісні показники якості надання соціальної послуги консультування
Кількісні показники |
від 0% до 20% |
від 21% до 50% |
від 51% до 100% |
Кількість скарг та результати їх розгляду |
Добре |
||
Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги консультування |
Добре |
Результати внутрішньої оцінки якості соціальної послуги консультування
Показники якості від |
від 80% до 100% «Добре» |
51% до 79% «Задовільно» |
від 0% до 50% «Незадовільно» |
Адресність та індивідуальний підхід |
Добре |
||
Результативність |
Добре |
||
Своєчасність |
Добре |
||
Доступність та відкритість |
Добре |
||
Повага гідності отримувача |
Добре |
||
Професійність |
Добре |
Послуга профілактики
Кількісні показники:
кількість скарг та результати їх розгляду – скарг стосовно надання соціальної послуги профілактики від отримувачів не надходило;
кількість/частка отримувачів соціальної послуги, яких було взято під соціальний супровід – 2 сімї (13 %);
частка отримувачів соціальної послуги, у роботі з якими було успішно досягнуто визначених у індивідуальному плані (програмі) мети та завдань надання послуги соціальної профілактики:
– профілактика повторного вчинення насильства в сім в сім’ї – 100 % від загальної кількості отримувачів послуги;
кількість розповсюджених зразків соціальної реклами: 50 листівок з питань формування здорового способу життя, профілактики ВІЛ-інфікування;
кількість розповсюджених інформаційних матеріалів з питань попередження насильства в сім’ї – 142 (плакати, листівки, буклети);
послугу соціальної профілактики надає провідний фахівець із соціальної роботи, який має відповідну фахову освіту (100 %), та підвищила у 2020 році рівень кваліфікації (100 %);
частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги – внутрішня оцінка якості надання послуги соціальної профілактики нпроводиться 1 раз на рік.
Адресність та індивідуальний підхід
Індивідуальний план надання соціальної послуги профілактики складається відповідно до вимог Державного стандарту, відповідає визначеним індивідуальним потребам її отримувача, підписаний у двосторонньому порядку.
Вибірковий аналіз індивідуальних планів надання соціальної послуги консультування показав, що соціальна послуга консультування надається у відповідності до індивідуальних потреб отримувачів.
Індивідуальний план підписується як надавачем, так і отримувачем послуги консультування з урахуванням потреб отримувача послуг. Індивідуальний план соціальної послуги переглядається відповідно до Державного стандарту.
Послугу первинної соціальної профілактики протягом 2020 року отримали 15 сімей (осіб), в яких вчинене насильство в сім’ї (100 % від загальної кількості звернень);
покращення емоційного, психологічного, фізичного стану, позитивні зміни у соціальній ситуації спостерігається у 73 % отримувачів соціальної послуги (11 сімей). Згідно аналізу, в цих сім’ях під час здійснення оцінки потреб випадок був визначений як простий.
Надання соціальної послуги профілактики відбувається у строки та терміни, зазначені у Державному стандарті.
Доступність соціальної послуги.
Послуга соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, надається за місцем мешкання отримувачів послуг, у приміщенні Центру з урахуванням карантинних вимог та у дистанційному режимі.
Приміщення Центру обладнане офісними меблями, в наявності водопостачання, водовідведення, освітлення, опалення згідно з вимогами законодавства. Кожен фахівець має своє робоче місце, забезпечений комп’ютерною технікою, канцелярським приладдям. Є обладнані кімнати для проведення індивідуальних та групових консультацій.
В рамках реалізації соціального проекту «Оцінка та реагування на виклики у сфері захисту прав дітей під час пандемії COVID-19», започаткованого Міністерством соціальної політики спільно з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), працівники були забезпечені засобами індивідуального захисту (медичними масками, антисептиками, рукавичками, бахілами).
Кабінети центру СССДМ знаходяться на четвертому поверсі будівлі виконкому районної ради, будівля є часткво доступною для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Інформація про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, розміщена на інформаційних стендах вздовж коридору центру, доступні буклети, плакати та листівки. Всім отримувачам соціальної послуги зрозумілий її зміст та умови її надання.
Повага до гідності отримувача соціальної послуги
Фахівцем із соціальної роботи формулювання записів про отримувача соціальної послуги профілактики здійснюється з дотриманням поваги, без дискримінації та таврування. Отримувачі послуги в разі потреби мають доступ до матеріалів надання послуги профілактики. Індивідуальний план узгоджений з отримувачем послуги профілактики та підписані ними. Інформація про отримувачів соціальної послуги профілактики конфіденційна, документи знаходяться у окремому кабінеті.
Отримувачі послуги профілактики володіють інформацією про порядок оскарження непрофесійних дій фахівця, який надає послугу.
В центрі затверджено штатний розпис в кількості 18 посад, кількість фактично працюючих станом на 16.12.2020 року 13 осіб, що становить 72% від загальної кількості затверджених посад. В наявності розроблені посадові інструкції, всі працівники ознайомлені зі своїми посадовими інструкціями під особистий підпис. Наявні діючі правила внутрішнього трудового розпорядку та регламент роботи, з якими ознайомлені всі спеціалісти під підпис. Фахівець із соціальної роботи, який надає послугу соціальної профілактики, має документи про освіту державного зразка.
З метою підвищення кваліфікації, протягом 2020 року 4 працівника центру прийняли участь у 6 семінарах, тренінгах, 11 працівників протягом 2020 року приймали участь у вебінарах, онлайн-конференціях та тренінгах (85 %).
Кількісні показники якості соціальної послуги консультування
Кількісні показники |
Від 0% до 50% |
Від 51% до 79% |
Від 80% до 100% |
Кількість скарг та результат їх розгляду |
Добре |
||
Кількість задоволених звернень про отримання послуги консультування | |||
Кількість працівників, які підвищили кваліфікацію |
Добре |
||
Моніторинг та оцінка якості |
Добре (щороку) |
Результати внутрішньої оцінки якості соціальної послуги профілактики
Показники якості |
від 80% до 100% |
51% до 79% |
від 0% до 50% |
Адресність та індивідуальний підхід |
Добре |
||
Результативність |
Задовільно |
||
Своєчасність |
Добре |
||
Доступність та відкритість |
Добре |
||
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
Добре |
||
Професійність |
Задовільно |
Послуга соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування
Доступність соціальної послуги соціального супроводу.
Послуга соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, надається за місцем мешкання отримувачів послуг та у приміщенні Центру з урахуванням карантинних вимог та у дистанційному режимі.
Приміщення Центру обладнане офісними меблями, в наявності водопостачання, водовідведення, освітлення, опалення згідно з вимогами законодавства. Кожен фахівець має своє робоче місце, забезпечений комп’ютерною технікою, канцелярським приладдям. Є обладнані кімнати для проведення індивідуальних та групових консультацій.
В рамках реалізації соціального проекту «Оцінка та реагування на виклики у сфері захисту прав дітей під час пандемії COVID-19», започаткованого Міністерством соціальної політики спільно з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), працівники були забезпечені засобами індивідуального захисту (медичними масками, антисептиками, рукавичками, бахілами).
Кабінети центру СССДМ знаходяться на четвертому поверсі будівлі виконкому районної ради, будівля є часткво доступною для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Інформація про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, розміщена на інформаційних стендах вздовж коридору центру, доступні буклети, плакати та листівки. Всім отримувачам соціальної послуги зрозумілий її зміст та умови її надання.
Незалежність отримувача соціальної послуги соціального супроводу.
Сім’ям, в яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що перебували протягом 2020 року під соціальним супроводом, надається повна інформація про центр та соціальні послуги, які надаються фахівцями.
Фахівці із соціальної роботи, які здійснюють соціальний супровід даної категорії, в своїй роботі застосовують індивідуальний підхід, завжди відносяться з повагою до гідності отримувачів соціальної послуги та не допускають негуманних і дискримінаційних дій щодо них.
Прийомні батьки, мати-вихователька, опікуни, піклувальники проінформовані про свої права та обов’язки.
Захист та безпека отримувача соціальної послуги соціального супроводу.
Фахівці із соціальної роботи, які надають послугу соціального супроводу, провадять свою діяльність із повагою до гідності отримувачів соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій, застосування фізичного, психічного чи іншого насильства щодо них.
Отримувачі послуги соціального супроводу володіють інформацією про порядок оскарження дій або бездіяльності фахівців, які здійснюють соціальний супровід.
Кошти, подарунки від отримувачів соціальної послуги надавачам даної послуги не пропонуються. Використання для особистих цілей речей прийомних сімей, дитячого будинку сімейного типу, сімей опікунів/піклувальників не допускається.
Конфіденційність інформації.
Фахівці із соціальної роботи, які надають соціальну послугу соціального супроводу, вживають заходів щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних». Випадків розголошення конфіденційної інформації не було.
Послуга соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, протягом 2019 року надавалася 2 фахівцями, які мають повну вищу освіту психологічного спрямування, пройшли відповідне навчання, мають посвідчення єдиного зразка, посадову інструкцію, що містить кваліфікаційні вимоги, регулює права та обов’язки надавачів. Кожен фахівець має своє робоче місце, забезпечений комп’ютерною технікою, канцелярським приладдям, засобами індивідуального захисту.
В ході оцінювання встановлено, що протягом 2020 року послугою соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, охоплено 10 прийомних сімей, 1 дитячий будинок сімейного типу, та 28 сімей опікунів/піклувальників (в них 41 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).
В кожній особовій справі в наявності укладений договір (100 %);
Здійснено оцінку потреб кожної дитини (100 %);
Складено план соціального супроводу кожної сім’ї (100 %).
В наявності накази про початок соціального супроводу та призначення відповідального фахівця (100 %).
Протягом 2020 року припинено функціонування 1 прийомної сім’ї, в якій дитина досягла повноліття.
Протягом 2020 року на облік з питань створення ПС/ДБСТ було взято 1 особу, яка пройшла навчання та отримала рекомендації Дніпропетровського обласного ЦСССДМ про включення до Єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.
Протягом 2020 року 1 прийомна мати пройшла навчання за Програмою підвищення кваліфікації прийомних батьків та батьків-вихователів.
Протягом 2020 року соціальним супроводженням центру було охоплено 10 прийомних сімей, та 1 дитячий будинок сімейного типу.
В липні 2020 року було припинено функціонування 1 прийомної сім’ї у зв’язку з досягненням прийомною дитиною повноліття.
Станом на 11.12.2020 року під соціальним супроводом перебуває 9 прийомних сімей, в них 13 прийомних дітей, 1 дитячий будинок сімейного типу, в якому виховується 7 дітей-вихованців, та 8 сімей опікунів/піклувальників, в яких виховується 17 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Скарг стосовно надання соціальної послуги соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського потенціалу, від отримувачів послуги не надходило.
Аналіз якості соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування
№ |
ПОКАЗНИКИ |
Стан за 2020 рік |
11 |
Частка отримувачів послуги (діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування), які були повернуті до закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, через відсутність взаєморозуміння, від загальної кількості дітей, влаштованих у сімейні форми виховання |
0 % |
22 |
Частка сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що припинили своє функціонування з причин неготовності опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів до виконання своїх функцій |
5 % |
33 |
Відсутність скарг щодо надавача соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування |
0% |
Отримувач соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, залучається до прийняття рішень в процесі здійснення усіх етапів соціальної послуги соціального супроводу та до процесу оцінювання якості її надання |
100% |
|
55 |
Дотримання строків відвідування отримувача соціальної послуги соціального супроводу за місцем його проживання (перебування) |
100 % |
66 |
Частка надавачів соціальної послуги соціального супроводу сім’ям, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, які мають відповідну фахову освіту (100 %), пройшли відповідне навчання (-), пройшли чергове підвищення кваліфікації, від кількості тих, які потребують такої підготовки (-) |
100 % |
77 |
Частка надавачів соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, навантаження яких перевищує показник, визначений Державним стандартом соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, від загальної кількості надавачів цієї послуги |
0 % |
88 |
Рівень забезпечення приміщеннями, обладнанням і витратними матеріалами, необхідними для надання соціальної послуги соціального супроводу відповідно до встановлених норм |
100% |
Результати внутрішньої оцінки якості соціальної послуги соціального супроводу
Послуга соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах
Доступність соціальної послуги.
Послуга соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, надається за місцем мешкання отримувачів послуг, у приміщенні Центру з урахуванням карантинних вимог та у дистанційному режимі.
Приміщення Центру обладнане офісними меблями, в наявності водопостачання, водовідведення, освітлення, опалення згідно з вимогами законодавства. Кожен фахівець має своє робоче місце, забезпечений комп’ютерною технікою, канцелярським приладдям. Є обладнані кімнати для проведення індивідуальних та групових консультацій.
В рамках реалізації соціального проекту «Оцінка та реагування на виклики у сфері захисту прав дітей під час пандемії COVID-19», започаткованого Міністерством соціальної політики спільно з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), працівники були забезпечені засобами індивідуального захисту (медичними масками, антисептиками, рукавичками, бахілами).
Кабінети центру СССДМ знаходяться на четвертому поверсі будівлі виконкому районної ради, будівля є часткво доступною для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Інформація про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, розміщена на інформаційних стендах вздовж коридору центру, доступні буклети, плакати та листівки. Всім отримувачам соціальної послуги зрозумілий її зміст та умови її надання.
Незалежність отримувача соціальної послуги.
Фахівці, які здійснюють соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, в своїй роботі застосовують індивідуальний підхід, шанобливе ставлення до расової приналежності, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, стану здоров’я, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, громадянства та мови отримувачів соціальної послуги, не допускають негуманних і дискримінаційних дій щодо них.
Сім’ям (особам), що перебували протягом 2020 року під соціальним супроводом, надається повна інформація про їх права та обов’язки, про центр та соціальні послуги, які надаються фахівцями, щляхом розповсюдження листівок, буклетів.
Захист та безпека отримувачів соціальної послуги.
Фахівці із соціальної роботи, які надають послугу соціального супроводу, провадять свою діяльність із повагою до гідності отримувачів соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій, застосування фізичного, психічного чи іншого насильства щодо них.
Отримувачі послуги соціального супроводу володіють інформацією про порядок оскарження непрофесійних дій фахівців, які здійснюють соціальний супровід.
Використання фахівцями із соціальної роботи речей сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, для особистих цілей, отримання коштів, подарунків не допускається. Кошти, подарунки від отримувачів соціальної послуги надавачам даної послуги не пропонуються.
Отримувачі соціальної послуги проінформовані щодо заборони вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин в приміщенні центру, недопустимість застосування насильства щодо надавача послуги.
Фахівці із соціальної роботи, які надають соціальну послугу соціального супроводу, вживають заходів щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».
Випадків розголошення конфіденційної інформації не було.
Послуга соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, протягом 2020 року надавалася 5 фахівцями, які мають повну вищу освіту, пройшли відповідне навчання за Програмою підготовки спеціалістів щодо соціального супроводу сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, мають посвідчення єдиного зразка, посадову інструкцію, що містить кваліфікаційні вимоги, регулює права та обов’язки надавачів. Кожен фахівець має своє робоче місце, забезпечений комп’ютерною технікою, канцелярським приладдям, засобами індивідуального захисту.
В ході оцінювання встановлено, що протягом 2020 року послугою соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, охоплено 42 сім’ї, в них 84 дитини, та 1 дитина, позбавлена батьківського піклування.
Взято під соціальний супровід у 2020 році 26 сімей, в них 56 дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
У 2020 році закінчено соціальний супровід 28 сімей, в них 61 дитина, та 1 дитини, позбавленої батьківського піклування, з них:
– з позитивним результатом 20 сімей, в них 48 дітей (71 %);
– з негативним результатом 7 сімей, в них 12 дітей, та 1 дитини, позбавленої батьківського піклування (25 %);
– у зв’язку зі зміною місця мешкання 1 сім’ю, в ній 1 дитина (3 %).
Питання щодо сімей (осіб), які опинилися у складних життєвих обставинах, розглядалися на засіданнях Координаційної ради з питань соціальної роботи з сім’ями (особами), які опинилися у складних життєвих обставинах – 26 (100 %);
Укладено договорів про здійснення соціального супроводу – 25 (96 %);
Здійснено оцінку потреб сім’ї/особи – 26 (100 %);
Складено план соціального супроводу сім’ї/особи – 25 (96 %).
Директором центру видано накази про початок соціального супроводу та призначення відповідального фахівця – 26 (100 %).
Звіти за результатами соціального супроводу складаються разом з отримувачами послуги. Скарг стосовно надання соціальної послуги соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, від отримувачів не надходило.
Аналіз якості соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах
№ |
ПОКАЗНИКИ |
Стан за 2020 рік |
11 |
Частка отримувачів послуги соціального супроводу, в яких після отримання послуги відбулося покращення фізичного, психологічного, соціального стану, від загальної кількості отримувачів цієї послуги |
71 % |
22 |
Частка отримувачів послуги, які повторно отримують послугу соціального супроводу, від загальної кількості отримувачів цієї послуги |
2 % |
33 |
Частка отримувачів послуги, які не набули належних навичок справлятися із складними життєвими обставинами (далі – СЖО), від загальної кількості отримувачів цієї послуги. |
25 % |
44 |
Частка отримувачів послуги, які набули навичок справлятися із СЖО та мінімізувати їхні наслідки, від загальної кількості отримувачів цієї послуги |
75 % |
55 |
Частка отримувачів послуги, яким достроково завершено надання послуги соціального супроводу у зв’язку з досягненням позитивного результату, від загальної кількості отримувачів цієї послуги. |
18 % |
66 |
Частка отримувачів послуги, яким послуга надавалася відповідно до потреб отримувача, від загальної кількості отримувачів цієї послуги. |
100 % |
77 |
Частка надавачів послуги соціального супроводу, у яких перевищено навантаження відповідно до Державного стандарту соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, від загальної кількості надавачів цієї послуги. |
0 % |
88 |
Рівень забезпечення приміщеннями, обладнанням і витратними матеріалами, необхідними для надання послуги відповідно до встановлених норм. |
100 % |
Результати внутрішньої оцінки якості соціальної послуги соціального супроводу
Принципи надання соціальної послуги |
Результат |
|
1 |
Доступність соціальної послуги соціального супроводу | Добре |
2 |
Незалежність отримувача соціальної послуги соціального супроводу | Добре |
3 |
Захист та безпека отримувача соціальної послуги соціального супроводу | Добре |
4 |
Конфіденційність інформації | Добре |
Оцінка якості соціальних послуг консультування, профілактики, соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що надавались у 2020 році, в цілому
Узагальнений статус |
Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу |
Добре |
Продовжувати роботу із суб’єктом |
Для покращення роботи з надання послуг заплановано ряд заходів:
– підвищення рівня кваліфікації фахівців із соціальної роботи (участь у семінарах, навчаннях, нарадах);
– підвищення професійного рівня фахівців із соціальної роботи шляхом проведення апаратних нарад, робочих супервізій з питань надання послуг та ведення документації згідно вимог Державних стандартів;
– проведення відповідної роботи, спрямованої на своєчасність та результативність розгляду звернень отримувачів соціальних послуг;
– тісна взаємодія зі службою у справах дітей для своєчасного отримання копій рішень про створення прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, призначення опіки/піклування, обліково-статистичних карток дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, індивідуальних планів соціального захисту дитини для якісного здійснення соціального супроводу;
– розгляд питань щодо сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, на Комісії з питань захисту прав дитини.
Голова Комісії з внутрішньої
оцінки якості соціальних послуг
А.Ю. Кравченко