Внесені зміни до порядку реєстрації реєстраторів розрахункових операцій
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська нагадує, що 04.11.2016 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.09.2016 №837 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.10.2016 за №1323/29453, яким передбачено:
– можливість реєстрації (перереєстрації) наявних у суб’єктів господарювання книг обліку розрахункових операцій (далі – книги ОРО) за формами, встановленими у додатках 1 та 2 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 №417, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19.09.2013 за №1618/24150, та використання таких книг ОРО до скасування їх реєстрації;
– внесення змін до форм книг ОРО і до Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі – продажу іноземної валюти, Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій.
У зв’язку з цим вважати таким, що втратив чинність, лист Державної фіскальної служби України від 05.08.2016 №26665/7/99-99-08-01-03-17 «Про нові форми книг ОРО на РРО та книг ОРО на ГО», який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69301.html
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання на дотримання встановлених порядків реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг ОРО.
Оголошення для суб’єктів господарювання
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомиляє, що ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2017 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави.
Заяви для участі у конкурсі приймаються територіальними органами державної фіскальної служби (ДПІ) за місцем реєстрації платника податків (суб’єкта господарювання).
Інформацію про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням:
http://dp.sfs.gov.ua/diialnist/realizatsiya–zastavnogo–ta–bezhazyaynog/274062.html
За низку податкових порушень дніпровське підприємство
сплатило до бюджету 755 тисяч грн.
Фахівці Державної фіскальної служби Дніпропетровської області за результатами перевірки одного з підприємств регіону донарахували 755 тисяч грн.
Отже, підприємством «Є», яке здійснює оптову торгівлю деталями і приладдям для автотранспортних засобів та автомобільними шинами, при отриманні транспортних послуг від постачальників не надано для перевірки товарно- транспортні накладні, а в наданих до перевірки актах отриманих послуг не вказано кілометраж маршруту, не підтверджено інформація щодо виконавців вантажно-розвантажувальних робіт та на підставі яких документів проводилось формування ціни на придбані транспортні послуги.
Крім того, перевіркою встановлено отримання підприємством «Є» товарів і транспортних послуг від решти контрагентів, по яких наявна інформація правоохоронних органів щодо їх фіктивності, та порушення термінів отримання товару по імпорту від контрагентів – нерезидентів (Китай, Індія, Польща).
Відтак, «зекономлені» податки у сумі 755 тисяч грн. підприємство – порушник сплатило до казни у повному обсязі.
Встановлено нульову ставку митного тарифу
на відходи та брухт чорних металів
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що 10.11.2016 набрав чинності Закон України від 04.10.2016 №1645-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відбудови об’єктів інфраструктури» (далі – Закон №1645).
Законом №1645 установлено нульовий митний тариф на відходи та брухт чорних металiв; зливки чорних металів для переплавлення (шихтові зливки).
Зазначений Закон опубліковано у газеті «Голос України» від 09.11.2016 №213.
Протягом якого терміну контролюючий орган повинен підписати договір про визнання електронних документів та який термін дії такого договору?
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує.
Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за №320/15011 (далі – Інструкція), визначено текст примірного договору про визнання електронних документів. Згідно з розділом 6 договору зазначений договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати електронних цифрових підписів (далі – ЕЦП), цей договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.
Відповідно до статті 181 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV зі змінами та доповненнями (далі – ГК) господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Проект договору може бути запропонований будь-якою із сторін. У разі, якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої статті 181 ГК і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Таким чином, контролюючий орган повинен у двадцятиденний термін з моменту отримання договору про визнання електронних документів підписати його або надати вмотивовану відмову в укладанні такого договору.
Для прискорення укладання договору про визнання електронних документів для платників податків реалізована можливість укладання електронного договору, без відвідування районних інспекцій. У такому випадку договір «Про визнання електронних документів» засобами телекомунікаційного зв’язку надсилається на електронну адресу zvit@sta.gov.ua, при цьому строк його укладення не перевищує п’яти робочих днів.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Шановні платники податків! Своєчасно звітуйте та сплачуйте податки і збори!
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська нагадує, що
18 листопада, п’ятниця,
останній день подання
– коригування попередньої заявки – розрахунку про потребу у марках акцизного податку на листопад 2016 року;
останній день сплати:
– податку на прибуток підприємства за 3-й квартал 2016 року;
– частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за 3-й квартал 2016 року;
– ПДВ за 3-й квартал 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу;
– рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за 3-й квартал 2016 року;
– рентної плати за спеціальне використання води за 3-й квартал 2016 року;
– рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини за 3-й квартал 2016 року;
– рентної плати за користування надрами у цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, за 3-й квартал 2016 року;
– екологічного податку за 3-й квартал 2016 року;
– туристичного збору за 3-й квартал 2016 року;
– збору за місця для паркування транспортних засобів за 3-й квартал 2016 року;
– єдиного податку платниками – юридичними та фізичними особами, віднесеними до третьої групи, за 3-й квартал 2016 року;
– єдиного податку з сум доходів, що оподатковуються за ставкою 15% та задекларовані фізичними особами – підприємцями за 3-й квартал 2016 року;
– авансового внеску з єдиного податку на листопад 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп
– доплати за жовтень 2016 року (за потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби після реалізації тютюнової продукції*
*Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку у сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 Податкового кодексу України
На Дніпропетровщині завдяки операції «Урожай – 2016 »
легалізовано працю понад 5,4 тис. робітників
З травня по жовтень поточного року на Дніпропетровщині тривала операція «Урожай-2016», мета якої – спільно з місцевими органами влади і іншими державними установами області відпрацювання сільськогосподарських виробників з питань дотримання податкового законодавства і законодавства про працю.
В рамках проведення операції фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено моніторинг всіх сільгоспвиробників, які знаходяться на податковому обліку в ДПІ області. Тож, перевірено 3625 «ризикових» суб’єктів господарювання аграрного сектору, які мають значні доходи, використовують великі площі для вирощування сільськогосподарських культур, при цьому мають незначну кількість працівників.
За результатами заходів з виявлення «нелегалів» – заробітчан, легалізації доходів громадян та підвищення рівня виплати заробітної плати роботодавці добровільно оформили трудові відносини з 5479 найманими працівниками. Легалізовано доходи у вигляді заробітної плати в сумі понад 19,3 млн. грн., що вже забезпечило додаткові надходження до бюджету податку на доходи з фізичних осіб у сумі 3 млн. 391 тис. грн., єдиного внеску – 4 млн. 370 тис. грн., військового збору – 290 тис. грн.
Кількість найманих працівників, яким підвищено розмір заробітної плати, склала 22573 громадянина. За рахунок цього підвищення легалізовано 36 млн. 600 тис. грн. доходу, а щомісячні додаткові надходження до бюджету склали: 6 млн. 595 тис. грн. ПДФО, 8 млн. 250 тис. грн. ЄСВ та 549 тис. грн. військового збору
«Підводячи підсумки операції «Урожай – 2016» зазначу, що таких результатів ми досягли завдяки налагодженому зв’язку співпраці органів ДФС з місцевими органами влади по відпрацюванню сільськогосподарських виробників. З метою забезпечення соціального захисту громадян органами відомства ведеться активна робота з виявлення і припинення використання праці незареєстрованих найманих працівників та виплати заробітної плати у «конвертах»», – підкреслила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.
Яке майно фізичної особи – підприємця не може бути використане
як джерело погашення податкового боргу?
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує.
Відповідно до пункту 87.3 ст.87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків:
– майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту виникнення права податкової застави;
– майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;
– майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження;
– кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів;
– майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;
– майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»;
– кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи – підприємця), що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 134.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Фахівці фіскальної служби Дніпропетровщини, разом з освітянами, готують майбутніх податківців
Активну участь у довузівській підготовці майбутніх фахівців – фінансистів прийняли спеціалісти фіскальної служби Дніпропетровської області провівши освітній курс для школярів останніх класів фінансового ліцею та чотирьох шкіл міста Дніпро в Університеті митної справи і фінансів.
Заступник начальника управління податків і зборів з юридичних осіб Віталій Мироненко, в рамках освітньої програми: «Школа молодого податківця», розповів школярам і ліцеїстам про особливості податкової системи в Україні, її розвиток та про основні ставки податків і зборів.
Наприкінці виступу Віталія Мироненко було проведено невеличкий тренінг і опитування на тему: «Чи вважає молоде покоління вищу освіту необхідною складовою навчання?».
Риску підвів ліцеїст Давид Срібряний: «Є бізнес, і є державна служба, і вища освіта обов’язково знадобиться і там, і там. Ми розуміємо, що на людині, яка йде працювати на державну службу лежить відповідальність не лише за себе, але і за все суспільство, і лише вища освіта, в тому числі і фінансова, дозволить виконувати свої обов’язки».
Актуально для платників ПДВ:
порядок подання заяви для реєстрації платником ПДВ!
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська звертає увагу, що порядок реєстрації платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) та форми заяв про реєстрацію платників ПДВ визначаються Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, що затверджене наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233) зі змінами та доповненнями (далі – Положення №1130).
Пунктом 3.5 розділу III Положення №1130 визначено, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою №1-ПДВ (додаток 1 до Положення №1130) (далі – Заява).
Заява подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи – платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи.
Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати Заяву засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Заява про добровільну реєстрацію як платника ПДВ може бути подана державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця далі – ФОП). Електронна копія Заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючих органів одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або ФОП.
У заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника ПДВ.
Заява платника ПДВ має бути подана контролюючому органу:
а) особами, які підлягають обов’язковій реєстрації – не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
б) особами, які прийняли добровільне рішення про реєстрацію платниками ПДВ, або особами, які відповідають вимогам підпункту 6 пункту 180.1 статті 180 ПКУ – не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних;
Якщо багатостороння угода про розподіл продукції передбачає можливість реєстрації не лише оператора, але й інвесторів як платників ПДВ за угодою, такі інвестори мають подати Заяви в одному звітному (податковому) періоді до 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому інвесторами було прийнято рішення про реєстрацію. Перебіг строку у 3 робочих дні, установленого для реєстрації платника ПДВ контролюючим органом, розпочинається з першого календарного дня, що настає за днем отримання контролюючими органами Заяв від усіх інвесторів, які не діють як оператори.
Якщо з’являється новий інвестор за багатосторонньою угодою про розподіл продукції, за якою всі інвестори, які не діють як оператори, вже зареєстровані як платники ПДВ, такий новий інвестор зобов’язаний подати Заяву за угодою до 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, у якому така особа набула прав та обов’язків інвестора.
Оператор зобов’язаний повідомити контролюючі органи за своїм місцем обліку та за місцем обліку відповідних інвесторів про прийняття рішення про реєстрацію всіх інвесторів як платників ПДВ за угодою протягом 10 календарних днів після прийняття такого рішення;
Заява обов’язково має бути підписана заявником із зазначенням дати. Усі розділи Заяви підлягають заповненню (крім розділу 2 для юридичних осіб, які подали заяву державному реєстратору у спосіб, визначений в абзаці третьому підпункту 1 пункту 3.5 Положення №1130).
Заява подається особою, відповідальною за утримання та внесення ПДВ до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність або договору управління майном, одночасно із документами для взяття на облік договору про спільну діяльність або договору управління майном.
Особливості подання особами, що реєструються платниками ПДВ, Заяви у разі обрання ними або переходу на спрощену систему оподаткування, зміни ставки єдиного податку або відмови від спрощеної системи оподаткування визначені у пункті 3.6 розділу III Положення №1130.
Про звітування за новою формою платниками єдиного внеску
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.09.2016 за №1290/29420) (далі – Наказ №813), який опубліковано в «Офіційному віснику України» від 18.10.2016 №80.
Наказом №813 внесені зміни до:
– Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449, що зареєстрована у Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.03.2016 №393);
– Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 №441) (далі – Порядок).
Зміни, внесені Наказом №813 до Порядку, призвели до нової редакції форми звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (Додаток 4) (далі – Звіт).
У зв’язку з набранням чинності Наказу №813 Державна фіскальна служба України у листі від 08.11.2016 №35758/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення» (далі – лист ДФС №35758) повідомила наступне.
Частиною четвертою статті 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) встановлено, що порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування визначається цим Законом, в частині адміністрування – Податковим кодексом України (далі – ПКУ), та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до пункту 46.6 статті 46 ПКУ у разі, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.
До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Звітність зі змінами, внесеними наказом №813, подаватиметься платниками єдиного внеску, починаючи з 01.12.2016.
До Податкового кодексу України внесені зміни у частині
благодійних телекомунікаційних повідомлень
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що 06.11.2016 набрав чинності Закон України від 06.10.2016 №1665-VIII «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо створення сприятливих умов для впровадження благодійних телекомунікаційних повідомлень» (далі – Закон №1665).
Цей Закон спрямований на реформування діючого законодавства для створення сприятливих умов із впровадження та розвитку благодійності шляхом надсилання телекомунікаційних повідомлень, що забезпечить перерахування на благодійність всієї заявленої абонентом суми.
Законом №1665 пункт 192.2 статті 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) стосовно особливостей визначення бази оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) доповнено абзацом наступного змісту:
«Зменшення суми податкових зобов’язань платника податку – постачальника – оператора телекомунікацій у разі відмови абонента від передплачених, але не отриманих телекомунікаційних послуг, дозволяється при перерахуванні частини суми передоплати телекомунікаційних послуг у якості благодійної пожертви при виконанні благодійного телекомунікаційного повідомлення за дорученням абонента».
Також статтю 197 ПКУ доповнено новим пунктом 197.24, відповідно до якого звільняються від оподаткування ПДВ операції оператора телекомунікацій з надання телекомунікаційних послуг у частині здійснення благодійного телекомунікаційного повідомлення на благодійні цілі.
Закон №1665 опубліковано у газеті «Голос України» від 05.11.2016 №211.
За інформацією ГУ ДФС у Дніпропетровській області