Юристи ДФС Дніпропетровщини відстояли справи у судах на суму 640,4 млн. грн.
Станом на 01.06.2018 року на розгляді в адміністративних судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало понад 8563 тисячі справ різних категорій на загальну суму позовних вимог 10,5 млрд. грн.
За позовами платників податків до територіальних органів ГУ ДФС перебувало на розгляді 6941 справа на суму 8,1 млрд. грн., з них 5266 справ на суму 7,9 млрд. грн. позови про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень-рішень.
Із розглянутих справ на користь органів ДФС вирішено 175 справ на суму 433,2 млн. грн., з них, 159 справ на суму 433,0 млн. грн. за позовами платників податків про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень-рішень.
За позовами територіальних органів ГУ ДФС до платників податків перебувало на розгляді 1622 справи на суму 2,4 млрд. грн. Це позови щодо стягнення податкового боргу, визнання боржника банкрутом та приєднання кредиторських вимог в справах про визнання боржника банкрутами, надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться у банку тощо. Розглянуто у судах різних інстанцій 214 справ на суму 207,5 млн. грн., на користь органів ДФС вирішено 210 справ на суму 207,2 млн. грн.
Деякі особливості сплати екологічного податку
для спеціалізованих підприємств
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно пп. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755–VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) розміщення відходів – постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів.
Згідно з пп. 240.1.3 п. 240.1 ст. 240 ПКУ платниками екологічного податку (далі – податок) є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема, розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання).
Не є платниками податку за розміщення відходів суб’єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об’єктах) виключно відходи як вторинну сировину (п. 240.5 ст. 240 ПКУ).
У випадку, якщо спеціалізоване підприємство здійснює збирання відходів та тимчасово розміщує ці відходи на власних (орендованих) полігонах з їх наступною утилізацією, то таке підприємство не є платником екологічного податку.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок:
з якого періоду застосовується нове рішення місцевої ради?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до ст. 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Базою оподаткування земельним податком, є зокрема, нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІ ПКУ (пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 ПКУ).
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 271.2 ст. 271 ПКУ).
Тобто, якщо рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, прийнято та офіційно оприлюднено відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 01 січня наступного бюджетного року (з початку планового періоду).
У разі оприлюднення рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, після 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 01 січня бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається
днем узгодження грошового зобов’язання платника податків
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на наступне.
Згідно з п. 56.17 ст. 56 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями процедура адміністративного оскарження закінчується:
◄ днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк;
◄ днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги;
◄ днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері митної справи;
◄ днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань що оскаржувались.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов’язання платника податків.