З 1 січня 2017 року стартує деклараційна кампанія про доходи, отримані громадянами у 2016 році
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 01.01.2017 розпочинається кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи (далі – Декларація) та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору, та/або мають право подати декларації для отримання податкової знижки.
Нагадуємо, що наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» (далі – наказ № 821), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми Декларації, яка запроваджується з 01.01.2017.
Наказом №821 приведено Декларацію у відповідність до змін, внесених до Податкового кодексу України Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:
– кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких платники податків здійснюють розрахунок податкових зобов’язань з урахуванням понесених витрат (розрахунок інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та розрахунок податкових зобов’язань самозайнятими особами (додаток Ф2));
– змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб;
– уточнені показники Декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% тощо.
Актуально для платників рентної плати за спеціальне використання води
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Державна фіскальна служба України з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води здійснила аналіз даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за результатами діяльності юридичних осіб за III квартал 2016 року та повідомила наступне.
Найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, виявлено за результатами аналізу додатку 5 до податкової декларації з рентної плати («Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води»).
Так, деякими платниками не заповнено рядок 8.1 «в межах установленого річного ліміту» та рядок 8.2 «понад установлений річний ліміт» за наявності відповідних показників у рядках 8.1.1 і 8.1.2 та/або у рядках 8.2.1 і 8.2.2, внаслідок чого сумарне значення рядків 8.1 (р.8.1 = р.8.1.1 + р.8.1.2) та 8.2 (р.8.2 = р.8.2.1 + р.8.2.2) не співпадає зі значенням рядка 8 «об’єкт оподаткування з початку року», який дорівнює сумі рядків 8.1 та 8.2.
Також має місце незаповнення платниками рядка 8 «об’єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого в окремих випадках значення рядку 8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює 0 за наявності показників у рядку 8.1 або у рядку 8.2.
Має місце застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок Плати та/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок Плати у рядках податкової звітності.
Згідно з порядком складання податкової звітності з Плати:
– у рядку 10.1 повинен зазначатись коефіцієнт 0,005 до ставок Плати відповідно до п.255.6 ст.255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
– у рядку 10.2 – коефіцієнт 0,3 до ставок Плати відповідно до п.255.7 ст.255 ПКУ;
– у рядку10.3 – коефіцієнт 3 відповідно до п.п.255.11.10 п.255.11 ст.255 ПКУ;
– у рядку 10.4 – коефіцієнт 5 відповідно до п.п.255.11.13 п.255.11 ст.255 ПКУ.
Окремими платниками Плати у рядку 10.1 податкової звітності задекларовано коефіцієнт 0,3 до ставок Плати (замість р.10.2).
Крім того, деякими платниками у рядку 10.1 було задекларовано неіснуючі коефіцієнти до ставок Плати (наприклад, 1,113; 0,1; 0,003; 0,654; 4).
В окремих випадках один і той же коефіцієнт до ставок Плати було задекларовано платниками двічі (наприклад, коефіцієнт 0,3 у рядках 10.1 та 10.2).
Звертаємо увагу платників на дотримання ними порядку заповнення податкової звітності з Плати, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 року №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496.
Про зміни в оподаткуванні неприбуткових організацій
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 20.11.2016 набули чинності зміни в оподаткуванні неприбуткових організацій, внесені Законом України від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» (далі – Закон №1667).
Законом № 1667 внесено низку змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, абзац третій підпункту 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 ПКУ доповнено положенням, відповідно до якого, фінансування видатків на утримання неприбуткової організацій, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) або їх частини.
Змінами, внесеними до підпункту 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 ПКУ дозволено релігійним організаціям використовувати свої доходи на здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для таких організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
Також внесені зміни до підпункту 133.4.4 пункту 133.4 статті 133 ПКУ, відповідно до яких підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) є встановлення контролюючим органом відповідно до норм ПКУ факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 ПКУ. До змін, внесених Законом №1667, підставою для виключення з Реєстру було встановлення контролюючим органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами.
Пункт 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим абзацом, відповідно до якого, тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.