За два місяці громадянами Дніпропетровській області задекларовано понад 1 млрд грн доходу
В рамках деклараційної кампанії, що розпочалася 1 січня та триватиме до 1 травня поточного року, про свої статки, отримані у 2018 році, на Дніпропетровщині прозвітували вже 6 365 громадян та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 1 млрд 15,6 млн гривень. Для порівняння: за два місяці минулого року 4 695 громадян регіону задекларували 279,3 млн грн доходу, отриманого у 2017 році.
Впродовж січня – лютого 2019 року мешканці області задекларували податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 12,9 млн грн, що на 4,4 млн грн більше ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 2,2 млн грн, що на 0,8 млн грн більше минулорічних показників.
Окрім того, 1 412 декларантів звернулися до фіскальних органів Дніпропетровської області за податковою знижкою. Відтак, з казни громадянам області буде повернуто 3,1 млн гривень.
«Результати першої половини деклараційної кампанії свідчать про зростання рівня громадянської свідомості до добровільного процесу чесно декларувати доходи та не приховувати свій здобуток. Саме така активність і є показником справжньої економічної зрілості суспільства», – зазначила керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Податковий календар на 15 березня 2019 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що:
п’ятниця, 15 березня 2019 року, останній день подання:
– звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за лютий 2019 року;
– довідки про використані розрахункові книжки за лютий 2019 року;
– заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з II кварталу 2019 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік;
– заяви про перехід на іншу групу платника єдиного податку.
Інформація для митних брокерів та магазинів безмитної торгівлі
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 22.02.2019 набрали чинності накази Міністерства фінансів України від 26.12.2018 № 1142 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21.01.2019 за № 70/33041 (далі – Наказ № 1142) та від 19.12.2018 № 1052 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 08 червня 2012 року № 692», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.01.2019 за № 68/33039 (далі – Наказ № 1052).
Вищезазначені накази розроблено відповідно до глави 58 «Загальні положення щодо здійснення органами доходів і зборів контролю за окремими видами діяльності підприємств» та ст. 407 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI із змінами та доповненнями, п. 16 Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 року № 364 із змінами
Наказом № 1142 внесено зміни до форми заяви про надання/переоформлення дозволу на провадження митної брокерської діяльності та форми заяви про анулювання/зупинення дії дозволу на провадження митної брокерської діяльності, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 04.08.2015 № 693, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.08.2015 за № 1036/27481 із змінами.
Наказом № 1052 внесено зміни до Порядку подання та розгляду заяв, надання, зупинення дії, анулювання дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.06.2012 № 692, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.06.2012 за № 1080/21392 із змінами
Накази № 1142 та № 1052 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 22.02.2019 № 15.
З 2019 року встановлено нові ставки рентної плати
за користування надрами для видобування корисних копалин
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що для суб’єктів господарювання ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – рентна плата) установлюються у відсотках від вартості товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) (п. 252.20 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Розміри ставок рентної плати встановлено п. 252.20 ст. 252 ПКУ.
Рентна плата для прісних підземних вод, які видобуваються платниками, зазначеними у п.п. 252.1.5 п. 252.1 ст. 252 ПКУ, застосовується за ставками, визначеними у п.п. 255.5.2 п. 255.5 ст. 255 ПКУ.
Слід зазначити, що платниками рентної плати є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, – громадяни України, іноземці та особи без громадянства, що в межах наданих їм земельних ділянок, розмір яких перевищує норми, передбачені ст. 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями, видобувають прісні підземні води із застосуванням електричних пристроїв у обсязі понад 13 кубічних метрів на особу в місяць (за показниками лічильників) (п.п. 252.1.5 п. 252.1 ст. 252 ПКУ).
З 1 січня 2019 року Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесені зміни до п. 252.20 ст. 252 ПКУ, зокрема:
► з 1 січня 2019 року до 31 грудня 2019 року (включно) до ставки рентної плати за користування надрами для видобування залізної руди застосовується коефіцієнт 1,1;
► універсалізовано розміри ставок рентної плати для видобування нафти та газового конденсату, що видобуваються з покладів:
– до 5 000 метрів, – 31 відс. вартості (фактична ціна – середня ціна одного бареля нафти «Urals», перерахована у гривні за тонну за курсом Національного банку України станом на 1 число місяця, що настає за податковим (звітним) періодом, визначена за інформацією міжнародного агентства (котирування UralsMediterranean та UralsRotterdam) обсягів видобутої нафти та газового конденсату;
– понад 5 000 метрів, – 16 відс. вартості (фактичної ціни) обсягів видобутої нафти та газового конденсату.
Об’єкт та база оподаткування екологічним податком
за викиди двоокису вуглецю
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що об’єктом та базою оподаткування екологічним податком (далі – податок), зокрема, є обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (п. 242.1 ст. 242 Податкового кодексу України в (далі – ПКУ)).
При цьому п. 242.4 ст. 242 ПКУ встановлено, що база оподаткування податком за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг таких викидів у розмірі 500 тонн за рік.
Нагадуємо, що з 01 січня 2019 року ставку податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами з 0,41 грн/тонну підвищено до 10 грн/тонну, тобто збільшено у 24,4 раза.
Деякі особливості обчислення суми податку на нерухомість
у разі переходу права власності на об’єкт протягом року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що за наявності у власності платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває, зокрема у власності фізичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, збільшується на 25 000 грн на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку) (п.п. «ґ» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Отже, у разі переходу права власності на об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частку, від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року сума податку, збільшена на 25 000 грн на рік за загальну площу такого об’єкту (його частки), що перевищує 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку), обчислюється контролюючими органами для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений будинок, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності за формулою:
(Сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ) + (25 000 грн / 12 х К міс.), де:
К міс. – кількість місяців володіння об’єктом житлової нерухомості.