За два місяці плата за землю поповнила місцеві бюджети Дніпропетровщини на більш як на 550 мільйонів гривень
З січня по лютий 2017 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 551,7 млн. грн. плати за землю, що на 122,4 млн. грн., або на 28,5%, більше надходжень відповідного періоду минулого року.
Зокрема, власниками та орендарями земельних ділянок – юридичними особами в місцеві скарбниці регіону перераховано 521,5 млн. грн., а підприємцями – фізичними особами та громадянами – 30,2 млн. грн.
Нагадаємо, що плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший повинні сплачувати власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.
Новий порядок надання індивідуальних податкових консультацій з 1 квітня 2017 року
ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
За зверненням платників податків органи фіскальної служби надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:
– найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
– код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
– зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
– підпис платника податків;
– дату підписання звернення.
Строк надання індивідуальної податкової консультації становить 25 календарних днів з можливістю продовження такого строку, але не більш ніж на 10 календарних днів з обов’язковим повідомленням про це платника податків.
На звернення платника податків, що не відповідає вищезазначеним вимогам податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян».
Зміни до Податкового кодексу України щодо порядку надання індивідуальних податкових консультацій внесено Законом України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Особливості застосування штрафних санкцій за порушення порядку подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням
ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників.
Державна фіскальна служба України у листі від 10.02.2017 №3282/7/99-99-14-01-02-17 (далі – лист ДФС №3282) роз’яснила особливості застосування штрафних санкцій за порушення порядку подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (звіт про контрольовані операції та документація з трансфертного ціноутворення).
До 01.01.2017 відповідальність за несвоєчасне подання звіту та несвоєчасне декларування контрольованих операцій визначалась пунктом 120.3 статті 120 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Законом України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» статтю 120 Кодексу доповнено новим пунктом 120.4, яким встановлено окрему відповідальність платників податків за несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог п.39.4 ст.39 ПКУ.
Штрафні санкції, передбачені п.120.4 ст.120 ПКУ, розраховуються за кожний календарний день, починаючи з 01.01.2017, незалежно від звітного періоду здійснення контрольованих операцій та застосовуються у разі, якщо платником податків до початку документальної перевірки подано:
– звіт про контрольовані операції та/або документацію з трансфертного ціноутворення з порушенням термінів, визначених п.39.4 ст.39 ПКУ;
– уточнюючий звіт про контрольовані операції, в якому додатково задекларовані контрольовані операції.
Склад правопорушень, визначених пунктами 120.3 та 120.4 статті 120 ПКУ, не передбачає одночасного застосування фінансової відповідальності, встановленої вказаними нормами.
Лист №3282 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/diyalnist-/transfertne-tsinoutvorenn/listi-rozyasnennya/71431.html
Який порядок заповнення поля «Особа – отримувач пального» акцизної накладної/ розрахунку коригування акцизної накладної, надання яких отримувачу пального не передбачено?
ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.231.1 ст.231 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених ст.229 ПКУ; втраченого як у межах, так і понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, у тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.
Згідно з п.231.5 ст.231 ПКУ акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб’єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в ЄРАН.
При цьому відповідно до п.п.«г» та п.п.«ґ» абзацу другого п.231.1 ст.231 ПКУ в акцизній накладній зазначаються в окремих полях такі обов’язкові реквізити:
– код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) особи, що реалізує пальне, та отримувача пального;
– повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податків, – отримувача пального.
Форми заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального та Порядку їх заповнення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №218, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за №405/28535 (далі – Порядок №218).
Згідно з п.8 розділу І Порядку №218 обов’язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, та визначені п.п.«г» та п.п.«ґ» п.231.1 ст.231 ПКУ, не вказуються при складанні акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної у разі:
– реалізації пального отримувачам, що не є платниками акцизного податку з реалізації пального (кінцевим споживачам та суб’єктам господарювання, які відсутні у Реєстрі платників акцизного податку);
– відвантаження пального на умовах, встановлених ст.229 ПКУ;
– відвантаження пального з метою власного споживання;
– втрати пального як в межах, так і понад встановлені норми втрат, псування, знищення пального, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.
При складанні акцизної накладної/розрахунку коригування акцизної накладної, надання яких отримувачу пального не передбачено, поле «Особа – отримувач пального» відповідно до абзацу другого п. 6 розділу ІІ та п.12 розділу ІІІ Порядку №218 заповнюється таким чином:
– у рядку «найменування; прізвище, ім’я, по батькові – для фізичної особи – отримувача пального» зазначається «Неплатник»;
– у рядку «юридична особа – код за ЄДРПОУ отримувача пального; фізична особа – реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта» зазначається умовний код «1000000000».
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 116.13.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».