Здаєте квартиру в оренду – задекларуйте свій дохід
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України нагадала, якщо фізична особа – орендар нерухомого майна не є суб’єктом господарювання, то відповідальним за нарахування та сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) до бюджету є орендодавець.
При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету у строки, встановлені для квартального звітного (податкового) періоду. А саме: протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Крім того, у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості, нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку чи строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.
Нагадуємо, що особливості нарахування (виплати) та оподаткування окремих видів доходів визначені ст. 170 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб) Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/370048.html
Перегляд та вивантаження даних
Реєстру платників податку на додану вартість в «Електронному кабінеті»
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС доопрацьовано меню «Реєстри» «Електронного кабінету» у частині вивантаження даних Реєстру платників податку на додану вартість у повному обсязі.
Скористатися он-лайн сервісом користувачі можуть у режимі Дані реєстру платників ПДВ меню Реєстри відкритої частини «Електронного кабінету».
Користувачі відкритої частини «Електронного кабінету», крім доступу до даних Реєстру платників ПДВ, мають можливість отримати повний перелік платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ шляхом їх вивантаження.
Також розроблено програмний інтерфейс (АРІ) для автоматизованого вивантаження повного переліку платників ПДВ, доступний за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/ws/api/public/registers/export/pdv .
Електронний файл повного переліку платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ містить назви полів відповідно до наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному держаному веб-порталі відкритих даних та містить:
- найменування або прізвище, ім’я та по батькові;
- індивідуальний податковий номер платника ПДВ (ІПН);
- дату реєстрації платником ПДВ;
- дату реєстрації суб’єктом спеціального режиму оподаткування;
- дату анулювання реєстрації; причину анулювання реєстрації;
- підставу анулювання реєстрації; перелік кодів видів діяльності сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування;
- дату виключення з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування;
- дату, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах.
Зазначений електронний сервіс працює у тестовому режимі.
Повідомлення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/369735.html
Особливості адміністрування у 2019 році рентної плати
за спеціальне використання лісових ресурсів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
ДФС України листом від 14.02.2019 № 4907/7/99-99-12-03-04-17 «Особливості адміністрування у 2019 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів» (далі – Лист № 4907) надала рекомендації щодо особливостей адміністрування у 2019 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі – Рентна плата).
Так, відповідно до абзацу другого п. 257.5 ст. 257 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з Рентної плати та сплачують рівними частинами від суми Рентної плати, зазначеної в отриманих лісорубних квитках (спеціальних дозволах), виданих у відповідному календарному році, протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової декларації, крім сум, сплачених згідно з підпунктами «а» і «б» п.п. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 ПКУ, а саме:
а) лісокористувачами, якими до отримання лісорубних та лісових квитків Рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають:
► фізичними особами, а також фізичними особами – підприємцями, яким видано лісорубні та лісові квитки;
► лісокористувачами (крім фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, яким видано лісові квитки), у яких сума Рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року, в якому сплачується Рентна плата;
б) лісокористувачами з іншої області, які сплачують Рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини.
Платники Рентної плати перераховують суми Рентної плати на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України, із змінами, внесеними Законом України від 22 листопада 2018 року № 2621-VIIІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», а саме:
– 37 відсотків Рентної плати – до загального фонду державного бюджету;
– 37 відсотків Рентної плати – до загального фонду місцевих бюджетів;
– 26 відсотків Рентної плати – до спеціального фонду державного бюджету.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1051/27496 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927 із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2017 № 545).
Забезпечення ефективного контролю доходів місцевих бюджетів (37 відс.) від Рентної плати (при заготівлі деревини в порядку рубок головного користування) може бути здійснене складанням платниками такої Рентної плати окремих додатків до податкової декларації з Рентної плати, в яких податкові зобов’язання самостійно «розподілені» платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території лісової ділянки.
Починаючи з податкових зобов’язань Рентної плати за ІV квартал 2018 року, ідентифікуючою ознакою кожного окремого додатка до декларації є зазначений у рядку 4 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцезнаходженням лісової ділянки» додатка 8 до Податкової декларації з рентної плати код одиниці адміністративно-територіальних устрою (міст обласного значення, районний, ОТГ).
Лист № 4907 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73262.html
До уваги платників ПДВ!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування ПДВ здійснюються з рахунків, відкритих платникам ПДВ у системі електронного адміністрування ПДВ, крім випадку, передбаченого абзацом другим п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (ст. 200¹.2 ст. 200¹ ПКУ).
Механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків визначено Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569).
Зокрема, п. 20 Порядку № 569 передбачено, що у разі подання платником ПДВ уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з ПДВ за попередні звітні (податкові) періоди, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету, для перерахування таких зобов’язань до бюджету ДФС не пізніше наступного робочого дня подання таких уточнюючих розрахунків надсилає Державній казначейській службі України (далі – Казначейство) реєстр платників ПДВ, в якому зазначаються, зокрема суми ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету.
На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету.
При цьому, п. 25 Порядку № 569 передбачено, що сплата податкових зобов’язань, визначених контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, та сплата передбачених ПКУ штрафних санкцій і пені здійснюються платником ПДВ з поточного рахунка до відповідного бюджету.
У разі подання уточнюючих розрахунків до податкової звітності з ПДВ, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, платники ПДВ повинні необхідну суму, що підлягає перерахуванню до бюджету, сплатити на електронний рахунок.
При цьому, сума штрафних санкцій та пені у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ, податкові зобов’язання, визначені контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, а також нарахована контролюючим органом штрафна санкція та пеня сплачуються до бюджету з поточного рахун