Зміни для сільгоспвиробників в рамках Закону України № 909
ДПІ У БАБУШКІНСЬКОМУ РАЙОНІ М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ПОВІДОМЛЯЄ! Зміни для сільгоспвиробників в рамках Закону України № 909
Пропонуємо вашій увазі огляд змін для сільгоспвиробників в рамках Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 р. № 909-VІІІ.
Внаслідок виключення п. 197.21, п. 15, 151, 152 підрозділу 2 р. XX ПКУ скасовано особливості обкладення ПДВ під час постачання зернових і технічних культур, і з 1 січня 2016 року всі платники ПДВ, які експортуватимуть зерно, матимуть право на бюджетне відшкодування.
Якщо у 2015 році 100% ПДВ суб’єктів спеціального режиму залишалось у їх розпорядженні, то протягом перехідного періоду спецрежимники здійснюватимуть розподіл ПДВ між держбюджетом і спецрахунком (див.оновлений п. 209.2 ПКУ).
Такий розподіл ПДВ залежить від виду діяльності:
-
за операціями із зерновими та технічними культурами – 15% на спецрахунок, 85% до державного бюджету;
-
за операціями з продукцією тваринництва – 80% на спецрахунок, 20% до бюджету;
-
за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами, крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва, такий розподіл складає 50/50.
Для сільськогосподарських підприємств, зазначених у пункті 209.18 статті 209 Кодексу (підприємств, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 Кодексу, але не обрали спеціального режиму оподаткування, і на загальних підставах вважаються платником ПДВ), також запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на поточні рахунки за операціями з реалізації молока, худоби, птиці, вовни власного виробництва, а також з реалізації молочних продуктів, молочної сировини та м’ясопродуктів, вироблених у власних переробних цехах, у зазначених вище розмірах.
Для реалізації цієї норми законодавства запроваджено відповідні зміни у порядок казначейського обслуговування сільгоспвиробників та здійснено доопрацювання СЕА ПДВ, у якій для суб’єктів спеціального режиму оподаткування додатково відкриті три рахунки для розподілу ПДВ (для кожного із трьох вказаних вище видів продукції). Платникам податку – сільськогосподарським підприємствам, які відповідають пункту 209.18 статті 209 Кодексу, додаткові електронні рахунки не відкриваються.
Суб’єкти спеціального режиму оподаткування та платники – сільськогосподарські підприємства, яківідповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу, відповідно до пункту 23 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість повинні вести окремий податковий облік операцій:
-
із зерновими та технічними культурами;
-
з продукцією тваринництва;
-
з іншими сільськогосподарськими товарами/послугами.
Відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська
У ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська проведено черговий сеанс телефонного зв’язку “гаряча лінія” на тему: «Правильність заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів з використанням кодів видів сплати».
Начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Юрій Мошко відповів на запитання громадян.
Наводимо найбільш актуальні питання, які були порушені в ході проведення сеансів телефонного зв‘язку „гаряча лінія”:
Чи змінилися коди видів сплати?
Відповідь: Перелік кодів видів сплати зазнав змін.
Код виду сплати |
Вид сплати |
101 |
Сплата суми податків і зборів / єдиного внеску* |
107 |
Повернення сум податків і зборів, помилково або надміру зарахованих до бюджету / єдиного внеску |
108 |
Перерахування коштів з одного бюджетного рахунку на інший |
109 |
Оплата податкового векселя* |
110 |
Відшкодування ПДВ на рахунок платника |
111 |
Відшкодування процентів за бюджетною заборгованістю |
117 |
Надходження до бюджету коштів платника податків, щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство |
121 |
Сплата адміністративного штрафу* |
125 |
Авансові внески, нараховані на суму дивідендів та прирівняних до них платежів* |
128 |
Сплата суми податків, зборів / єдиного внеску, визначених за результатами камеральної перевірки підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб* |
130 |
Сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів оподаткування юридичних осіб* |
131 |
Сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту* |
133 |
Сплата суми податків і зборів, єдиного внеску, штрафних (фінансових) санкцій, пені, визначених за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб* |
134 |
Сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами перевірки підрозділів податкового та митного аудиту (інші надходження)* |
135 |
Сплата фінансових санкцій, визначених підрозділом контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів* |
136 |
Сплата грошового зобов’язання, визначеного територіальним органом ДФС за результатами роботи підрозділів погашення заборгованостей* |
137 |
Сплата грошового зобов’язання, визначеного територіальним органом ДФС за результатами роботи інших підрозділів* |
138 |
Сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами перевірки підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб (інші надходження)* |
140 |
Надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу / недоїмки з єдиного внеску* |
145 |
Надходження розстрочених (відстрочених) сум* |
147 |
Стягнення в межах виконавчого провадження |
148 |
Надходження в бюджет коштів від погашення податкового боргу в міжнародних правовідносинах |
149 |
Надходження до бюджету коштів від реалізації безхазяйного майна, знахідок, спадкового майна, валютних цінностей і грошових коштів, власники яких невідомі, а також скарбів |
160 |
Надходження до бюджету коштів за результатами роботи підрозділів Головного оперативного управління |
242 |
Надходження до бюджету коштів з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ |
244 |
Сплата податкового зобов’язання за уточнюючим розрахунком у разі застосування податкового компромісу* |
246 |
Сплата податкового зобов’язання за податковим повідомленням-рішенням у разі застосування податкового компромісу* |
258 |
Стягнення податкового боргу з ПДВ за рішенням суду в системі електронного адміністрування ПДВ |
350 |
Передоплата (доплата) митних платежів* |
351 |
Перерахування до бюджету суми митних платежів |
354 |
Сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної невиїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту* |
355 |
Сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної виїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту* |
358 |
Сплата грошових зобов’язань з митних платежів, визначених за результатами контрольно-перевірочної роботи підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб |
Чи змінились правила заповнення платіжних доручень?
Відповідь: Так, з 24 липня 2015р. діють нові вимоги щодо заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затверджені наказом Мінфіну від 24.07.2015 № 666 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419.
Ознайомитись з Порядком Ви можете на офіційному порталі Державної фіскальної служби України.
Як заповнювати графу «Призначення платежу» у разі сплати підприємством грошового зобов’язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів оподаткування юридичних осіб за новим Порядком?
Відповідь: У разі сплати підприємством грошового зобов’язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів оподаткування юридичних осіб поле «Призначення платежу» потрібно заповнювати наступним чином:
У графі 1 – службовий код (“*”);
У графі 2 – код виду сплати (“130” – сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів оподаткування юридичних осіб);
У графі 3 – код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;
У графі 4 – друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу;
У графі 5 – не заповнюється;
У графі 6 – не заповнюється;
У графі 7 – не заповнюється.
Про особливості застосування спеціального режиму оподаткування в сільському господарстві у 2016 році
Повідомляємо про окремі особливості перерахування у 2016 році коштів на додаткові електронні рахунки, відкриті суб’єктами спеціального режиму оподаткування в сільському господарстві.
Відповідно пункту 209.2 статті 209 розділу V Кодексу, з урахуванням внесених змін, позитивна різниця між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена по окремих видах сільськогосподарських операцій, перераховується до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств у різних частках залежно від виду продукції:
а) по операціях із сільськогосподарськими товарами/послугами, крім операцій із зерновими та технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва (далі – інша сільськогосподарська продукція):
до Державного бюджету України у розмірі 50 відсотків;
на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у розмірі 50 відсотків;
б) по операціях із зерновими та технічними культурами підлягає перерахуванню:
до Державного бюджету України у розмірі 85 відсотків;
на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у розмірі 15 відсотків;
в) по операціях із продукцією тваринництва підлягає перерахуванню:
до Державного бюджету України у розмірі 20 відсотків;
на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у розмірі 80 відсотків.
Для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спеціальні рахунки, сільськогосподарським підприємствам, які станом на 01.01.2016 р. зареєстровані суб’єктами спеціального режиму оподаткування, відкриваються три додаткові електронні рахунки для кожного з виділених у пункті 209.2 статті 209 розділу V Кодексу видів операцій. Такі рахунки відкриваються на доповнення до вже відкритих суб’єктами спеціального режиму оподаткування рахунків, на які перераховуються кошти для розрахунків з бюджетом (3751) та для перерахування коштів на спеціальні рахунки (3752).
Порядок перерахування коштів на такі рахунки встановлено підпунктом 209.2.1 пункту 209.1 статті 209 розділу V Кодексу.
Для реєстрації податкових накладних, складених починаючи з 01.01.2016 р., в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та для сплати сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки при здійсненні, починаючи з 1 січня 2016 року, операцій з постачання сільськогосподарської продукції сільськогосподарські товаровиробники повинні забезпечити перерахування необхідних коштів на додаткові електронні рахунки, відкриті для здійснення відповідного виду операцій.
Перерахування коштів з електронних рахунків сільськогосподарських товаровиробників здійснюється в порядку, встановленому підпунктом 209.2.2 пункту 209.2 статті 209 розділу V Кодексу.
При визначенні рахунку, на який необхідно здійснювати перерахування коштів, слід враховувати, що згідно з пунктом 209.19 статті 209 розділу V Кодексу з метою застосування пункту 209.2 і підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 розділу V Кодексу:
зернові культури – зернові культури товарних позицій 1001 – 1008 згідно з УКТ ЗЕД;
технічні культури – технічні культури товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД;
продукція тваринництва – продукція товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД.
Встановлений Кодексом порядок перерахування коштів на електронні рахунки та з електронних рахунків на спеціальні рахунки сільськогосподарських товаровиробників та до державного бюджету застосовується до операцій з постачання сільськогосподарської продукції, що здійснюються починаючи з 1 січня 2016 року включно.
Кошти, необхідні для забезпечення реєстрації складених в 2015 році податкових накладних, які реєструються в ЄРПН після 1 січня 2016 року, перераховуються на додаткові електронні рахунки (3752), які були відкриті сільськогосподарським товаровиробникам у 2015 році. Якщо за результатами останнього звітного періоду 2015 року в податковій звітності з податку на додану вартість (0121 – 0123) визначено суми для перерахування на спеціальний рахунок, і такі суми не було перераховано на додатковий електронний рахунок, або було перераховано не в достатньому розмірі, суми податку, необхідні для перерахування на спеціальний рахунок за результатами подання звітності, також перераховуються на додаткові електронні рахунки (3752), відкриті сільськогосподарським товаровиробникам у 2015 році.